Nekdanji načelnik ljubljanske upravne enote Bojan Babič, ki je prejšnji teden začasno prevzel vodenje javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice, je napovedal prilagoditev cen parkiranja v Mestni občini Ljubljana. Dejal je, da bodo cene prilagodili rasti cen energentov, zato gre pričakovati novo podražitev. Ali bo javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice cene povišalo le na parkomatih ali pa tudi v javnih parkirnih hišah in parkiriščih, za zdaj še ni jasno.
Ljubljanski župan Zoran Janković je dejal, da bo moralo javno podjetje pripraviti predlog sprememb cen in vsako spremembo tudi utemeljiti. Končni predlog sprememb cen bo moral najprej potrditi nadzorni svet Ljubljanskih parkirišč in tržnic, nato pa bo o predlogu odločil še mestni svet. Mestni svetniki predloga novih cen parkirnin ne bodo dobili na mizo že na ponedeljkovi seji mestnega sveta, je zagotovil Janković. Dodal je še, da je predlog sprememb cen parkiranja vodstvo Ljubljanskih parkirišč in tržnic začelo pripravljati še v času starega direktorja Andreja Orača, ki je po sporazumnem dogovoru z nadzornim svetom javnega podjetja zapustil veliko mestno družino.
Nekatere parkirnine povišali
z začetkom lanskega leta
Župan je zagotovil, da bodo cene letnih dovolilnic, ki jih za parkiranje lahko pridobijo stanovalci, ostale nespremenjene. Janković pričakuje, da bodo v javnem podjetju cenovno politiko na parkiriščih spremenili tako, da bo šla v korist Ljubljančanov. Želi si namreč, da bi višje cene parkiranja obiskovalce in dnevne migrante odvrnile od parkiranja v samem mestu in jih spodbudile k večji uporabi sistema P+R. Na parkiriščih tega tipa celodnevno parkiranje stane 1,3 evra, v ceno pa sta vključeni tudi dve vozovnici za mestni potniški promet.
Mestni svet je zadnjič soglašal s povišanjem parkirnin konec leta 2021, ko je potrdil sklep, da se poviša cena parkiranja na območjih s parkomati znotraj parkirnih con 1 (ožje mestno središče) in 2 (jug Bežigrada, Prule, Krakovo in Mirje). V coni 1 morajo vozniki od začetka lanskega leta namesto 0,8 evra plačati 1,2 evra, v coni 2 pa je cena parkiranja na območjih s parkomati poskočila z 0,6 na 0,7 evra. V istem sklepu so svetniki dali zeleno luč tudi podražitvi parkiranja na parkiriščih P+R, kjer je do konca leta 2021 parkiranje stalo 1,2 evra.
Občina čaka na gradbeno dovoljenje za parkirno hišo
pod tržnico
Janković je omenil še, da občina ni obupala nad gradnjo parkirne hiše pod tržnico, ki je del projekta prenove osrednje tržnice ter dograditve in prenove Mahrove hiše. Še več, župan je prepričan, da bo občina še v letošnjem letu dobila gradbeno dovoljenje za ta projekt, ki je eden od ključnih Jankovićevih projektov še iz volilne kampanje leta 2006. Spomnimo, občina je vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja na ministrstvo za naravne vire in prostor vložila že lanskega maja. Ker gre za integralni postopek, ministrstvo sočasno vodi postopek presoje vplivov na okolje in izdajo gradbenega dovoljenja.
Po županovih besedah so na območju osrednje ljubljanske tržnice doslej napravili že toliko arheoloških raziskav in vrtin, da jih po njegovem mnenju »v podzemlju« nič več ne more presenetiti. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije je v preteklosti zaradi arheoloških ostalin in nastanka potencialnih poškodb na stavbi bližnjega semenišča od občine zahteval, naj projekt parkirne hiše prilagodi, da z gradnjo ne bodo posegali na ta občutljiva območja. Zaradi tega se je obseg bodoče parkirne hiše z leti manjšal.