Na javni razpis Mestne občine Ljubljana za vzpostavitev javno-zasebnega partnerstva za izvedbo projekta Park varne mobilnosti se je odzval zgolj zavod Varna pot. Občina je z njim opravila pogajanja in v začetku maja tudi sklenila pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu. Park varne mobilnosti bo stal ob Cesti dveh cesarjev pri avtobusnem postajališču Mokrška, namenjen pa bo izvajanju »vsebine prometne vzgoje in varne mobilnosti ter zagotavljanju pogojev za opravljanje in razvoj preventivne dejavnosti na področju varnostni cestnega prometa«, kaže pogodba o javno-zasebnem partnerstvu. Cilji projekta so med drugim ozaveščanje javnosti, izvajanje praktičnih usposabljanj in vzgojno-izobraževalnih programov ter preprečevanje osebnih in socialnih stisk zaradi posledic prometnih nesreč.

Občina bo dala zemljišče
in zgradila poligon

Skladno s pogodbo bo Mestna občina Ljubljana zagotovila zemljišče za gradnjo parka, porušila bo sedanji objekt in najpozneje do 1. septembra 2024 zgradila učni poligon ter uredila parkirne prostore in zelene površine. Gradnja osrednjega objekta in ureditev njegove okolice bosta obveznost zasebnega partnerja, to je Varne poti. Rok, do katerega bo Varna pot morala zgraditi stavbo in zanjo pridobiti uporabno dovoljenje, je 24 mesecev.

Nato bo Varna pot upravljala prostore in poligon, prav tako bo morala poskrbeti za njihovo redno vzdrževanje. V času veljavnosti javno-zasebnega partnerstva bo Varna pot nepremičnine lahko tudi tržila drugim uporabnikom, občini pa bo morala brezplačno zagotoviti uporabo multimedijske dvorane 10 ur na teden. Na učnem poligonu bo morala med drugim za občino brezplačno izvajati tudi priprave na kolesarski izpit za osnovnošolske otroke. Zavod Varna pot trenutno deluje v najetih prostorih na Linhartovi cesti 51 v sklopu Univerzitetnega rehabilitacijskega inštituta Soča, kjer pa zaradi specifične dejavnosti inštituta nima prostorskih možnosti, da bi izvajala vse svoje programe.

Riko Varni poti doniral
izvedbo projekta

Iz pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu je razvidno, da je občinski denarni vložek v ta projekt ocenjen na nekaj več kot 831.000 evrov, vključno z davkom na dodano varnost. Vložek Varne poti pa je ocenjen na več kot 2,6 milijona evrov z davkom, saj bo morala izdelati projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja, pridobiti omenjeno dovoljenje, izdelati dokumentacijo za izvedbo, financirati gradnjo in pridobiti uporabno dovoljenje. Glede na to, da je Varna pot nevladna organizacija, je bila največja uganka, kako bo financirala vse te pogodbene obveznosti. Kot razkriva pogodba, ji je na pomoč priskočila družba Riko. Ta je z zavodom Varna pot za potrebe izvedbe projekta Park varne mobilnosti sklenila donatorsko pogodbo in bo prevzela obveznosti izvedbe.

Partnerstvo med občino in zavodom Varna pot bo trajalo 30 let. Če bo zasebni partner v tem času na pobudo občine opravil še kakšna dodatna vlaganja, bodo partnerstvo lahko podaljšali še za največ 15 let. Po zaključku koncesijskega obdobja bo Varna pot vse nepremičnine predala v last Mestni občini Ljubljana. 

Priporočamo