Od približno sredine junija je na osrednji ljubljanski tržnici opaziti delovni stroj za sondiranje. V občinski službi za razvojne projekte in investicije so pojasnili, da na območju med tržnico in Plečnikovimi arkadami potekajo »geomehanske raziskave za potrebe projektiranja, to je za natančnejšo pridobitev karakteristik zemljine. S temi podatki bodo izdelani modeli in natančne računske analize, ki bodo odpravile tveganje za potencialni nastanek poškodb na semenišču in Plečnikovih arkadah med gradnjo garažne hiše in prenovo tržnice«. Glede na to, da so izvajalci trenutno že na tretji lokaciji, kaže, da bodo kmalu končali delo, saj so na občini povedali, da bodo naredili tri vrtine.

Raziskave s podizvajalci izvaja družba Elea iC, s katero je občina septembra lani sklenila pogodbo za projektiranje in pripravo potrebne dokumentacije. Prvotni projekt gradnje parkirne hiše ter prenove in dograditve Mahrove hiše so po naročilu občine sicer zasnovali v arhitekturnem biroju Kombinat, ki je leta 2008 zmagal na javnem natečaju. Sodelovanje s Kombinatom je občina leta 2020 razdrla, saj so morali zaradi sprememb pri projektu skleniti novo pogodbo, ker jim zakon o javnem naročanju zaradi previsokih dodatnih stroškov ni dovoljeval sklepanja aneksov h pogodbi. Kombinat je magistrat povabil na pogajanja, da bi sklenili novo pogodbo, a je bila ponudba arhitekturnega biroja za občino očitno previsoka, zato so sklenili sporazum o razvezi pogodbe za projektiranje in prenosu avtorskih pravic Kombinata za že izdelano projektno dokumentacijo. Z novim javnim naročilom je občina ta posel nato zaupala Elei, ki ji bo po pogodbi odštela nekaj manj kot 1,2 milijona evra. Že Kombinatu pa je občina za opravljeno delo izplačala 1,5 milijona evrov.

Poročilo o vplivih
na okolje še v pripravi

V občinski službi za razvojne projekte in investicije so povedali, da je Elea konec maja ministrstvu za okolje in prostor že posredovala vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja v integralnem postopku za gradnjo parkirne hiše in prizidka. V integralnem postopku ministrstvo hkrati obravnava projektno dokumentacijo in poročilo o vplivu na okolje. Slednjega bo Elea vlogi očitno dodala nekoliko pozneje, saj na občini pričakujejo, da bo poročilo končano do 8. julija.

Koliko bo parkirnih prostorov v parkirni hiši, v službi za razvojne projekte in investicije ne vedo natančno, saj so pojasnili, da bo končno število parkirnih mest opredeljeno v naslednji fazi projektne dokumentacije. Zadnji podatek, ki smo ga pridobili na občini leta 2020, je bil 360 predvidenih parkirnih prostorov, a vprašanje je, koliko je ta podatek še relevanten. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije je namreč občini letos izdal nove kulturnovarstvene pogoje, ki bi lahko vplivali na obseg parkirne hiše.

Občina: Gradnja
je še vedno smiselna

V preteklih letih je občina na zahtevo zavoda za varstvo kulturne dediščine že morala spreminjati načrtovane gabarite parkirne hiše. Ti so se zmanjšali, ker je občina tloris podzemnih etaž morala prilagoditi ohranjenim arheološkim ostalinam na Vodnikovem trgu. Ko je občina parkirno hišo pod tržnico nameravala graditi še v javno-zasebnem partnerstvu, je bilo v podzemnih etažah predvidenih več kot 600 parkirnih prostorov.

Glede na precejšnje zmanjšanje števila parkirnih prostorov in rast cen gradbenih materialov oziroma storitev nas je zanimalo, ali je gradnja parkirne hiše še smiselna. V službi za razvojne projekte in investicije so zagotovili, da je »gradnja podzemnega dela objekta poleg zagotovitve določenega števila parkirnih mest smiselna zaradi prestavitve glavne napajalne logistike za oskrbo tržnice z nivoja terena v podzemni objekt«. Prva parkirna etaža bo namreč namenjena prodajalcem na tržnici. Poudarili so, da je tudi gradnja prizidka k Mahrovi hiši nujna za ureditev osrednjega kareja v središču mesta, saj bo sklenil volumen obstoječe stavbe ob Vodnikovem trgu. »Spodnji del Mahrove hiše bo urejen po aktualnih sanitarnih standardih in namenjen pokriti tržnici ter kulinarični ponudbi, preostali prostori Mahrove hiše pa bodo namenjeni mestni upravi in konferenčnim dogodkom,« so še dodali.

Gradnja parkirne hiše pod tržnico je sicer eden od 22 ključnih projektov, ki jih je ljubljanski župan Zoran Janković obljubljal še pred nastopom svojega prvega mandata leta 2006. Projekt je v aktualnem proračunu ocenjen na slabih 32 milijonov evrov.

Priporočamo