V OŠ Preska, kjer se že dolga leta soočajo z nezavidljivimi prostorskimi razmerami in izzivi s parkiranjem, učence spodbujajo k aktivnim prihodom in odhodom k pouku peš, s kolesom ali skirojem. Različne trajnostne oblike prevoza so bile rdeča nit tudi na nedavnem dogodku Križišče mikromobilnosti, ki so ga priredili na zunanjem šolskem igrišču.

Svoj kamenček so v mozaik predlogov glede varnejše šolske soseske dodali tudi učenci. Izpostavili so željo, da bi vozniki po oblegani Gorenjski cesti upočasnili vožnjo in ob tem ne bi uporabljali mobilnega telefona. »Glede na to, da je naša šola rahlo dvignjena nad medvoško kotlino in k nam vodi pot navkreber, se ob vračanju vozniki avtomobilov na cesti, ki vodi strmo navzdol, srečujejo s pešci ter uporabniki koles in skirojev. Prav ti predstavljajo zaradi naraščanja trenda uporabe največjo potencialno nevarnost za nesreče,« je opozoril ravnatelj OŠ Preska Primož Jurman. Po njegovih besedah so najmlajši najbolj ranljivi udeleženci v prometu, zato se na šoli trudijo, da jih čim prej začnejo vzgajati in ozaveščati glede varnosti.

Treba se bo prilagoditi novi realnosti

V preški šoli je med učenci dobra tretjina vozačev, tako kot po vsej državi pa se v letošnjem letu tudi tam soočajo z velikimi težavami glede šolskih prevozov. Ker so na razpis Občine Medvode prispele ekstremno drage ponudbe ponudnikov, so se ob izbiri ponudnika LPP odločili zgolj za trimesečni podpis pogodbe. Kako bo s prevozi v prihodnje, ob dejstvu, da v slovenskem prostoru kronično manjka voznikov, ni znano. »Prošenj staršev iz preteklih let, da bi šolski avtobusi vozili od hišnega dvorišča učenca do šolskega dvorišča, žal ne bo več mogoče upoštevati. Ta čas je minil, treba se bo prilagoditi novi realnosti,« je jasen Primož Jurman.

V OŠ Preska se že dolga leta soočajo z nezavidljivimi prostorskimi razmerami in izzivi s parkiranjem, zato učence spodbujajo k aktivnim prihodom in odhodom k pouku peš, s kolesom ali skirojem. Foto: Tina Jereb

V OŠ Preska se že dolga leta soočajo z nezavidljivimi prostorskimi razmerami in izzivi s parkiranjem, zato učence spodbujajo k aktivnim prihodom in odhodom k pouku peš, s kolesom ali skirojem. Foto: Tina Jereb

Kot je še izpostavil ravnatelj, imajo na šoli velik problem tudi s parkiranjem, predvsem v času, ko organizirajo kulturne ali športne dneve, v okviru katerih se učenci na teren odpravijo z avtobusi. Ti se morajo namreč do šole prebiti po klancu navzgor po ozki vaški cesti, na kateri se srečujejo z avtomobili staršev, ki tja peljejo svoje otroke. Za manevriranje avtobusa tako ostane zelo malo prostora, tudi zato pa si tako starši učencev kot zaposleni na šoli želijo, da bi čim prej zgradili novo šolo Preska. »Vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja že obravnavajo. Sam bi si želel, da bi novo šolo zgradili že včeraj, a kaj ko se birokratskega aparata ne da pospešiti,« je povedal ravnatelj.

Po besedah medvoškega podžupana Leona Merjasca so tako priprave na gradnjo nove šole kot tudi številne druge načrtovane projekte v občini v veliki meri otežile nujne sanacije zaradi lanskih avgustovskih poplav. V prihodnje se najprej obeta gradnja športnega parka, potem bo prišla na vrsto šola, na občini, kjer so lani za gradnjo nove šole Preska ustanovili posebni sklad, kamor se stekajo namenska sredstva, pa si močno želijo tudi finančne pomoči države. 

Priporočamo