»Bogata tradicija in dediščina, ki jo ohranjamo v muzeju Avsenik, je nekaj, kar želimo prenesti na naslednje generacije. To bogato izročilo lahko delimo samo s pomočjo izobraževalnih institucij v našem okolju,« pravi direktor Tradicije Avsenik Aleš Avsenik, vnuk Slavka Avsenika, ki si želi, da bi se projekt, v katerem otrokom približujejo Avsenikovo glasbeno dediščino, v prihodnosti razširil še na druge regije.
»Ponosni smo na slavne sovaščane, ki so dolgo časa tako uspešno krojili ne le slovenski, temveč tudi svetovni glasbeni svet. Zato se nam zdi prav, da se naši učenci spoznavajo tako z zgodovino uspehov Ansambla Avsenik kot tudi z glasbo, ki so jo ustvarjali. Kdo ve … morda bo na tak način vzniknil nov glasbeni talent Avsenikovih razsežnosti,« pove Emilija Kavčič, ravnateljica Osnovne šole Frana Saleškega Finžgarja Lesce, kjer tudi sicer posebno skrb posvečajo ohranjanju kulturne dediščine. »Želimo doseči, da bi otroci kulturo ponotranjili. Glasba je kulturna dobrina, katere pomena se včasih premalo zavedamo. Glasba je z nami v vseh fazah in nivojih življenja. Včasih jo jemljemo preveč samoumevno. Vendar pa ima neverjetno moč, saj lahko vpliva na naša čustva, naše razpoloženje,« doda Kavčičeva.
Učenci poznali skladbe
»Nismo pričakovali, da so otroci tako seznanjeni s to glasbo in da jim je tako blizu. Poznali so besedila, peli zraven, zelo jih je zanimalo,« našteva Mihaela Pichler iz Muzeja Avsenik, ki je učencem tretjih, četrtih in petih razredov predstavila dediščino Ansambla bratov Avsenik. Seznanili so jih s pomembnostjo in inovativnostjo na glasbenem področju, inštrumentalno zasedbo ansambla in njihovim dosežkom ter dejstvom, da so Avseniki zasnovali novo glasbeno zvrst. Učencem so predvajali tudi dokumentarni film o ansamblu Avsenik in pet izbranih skladb. Pogovorili so se o polki in valčku ter vsebini predvajanih skladb. Omenili so gorenjsko narodno nošo in njene značilnosti (člani Ansambla Avsenik so jo imeli za svoj zaščitni znak) ter fenomen popularnosti, ki ga je ansambel dosegel.
Pesmi, ki so jih predvajali in o katerih so se učenci pozneje pogovarjali z razrednimi učitelji, zajemajo opise lepot Slovenije, njeno zgodovino, ljudske običaje pa tudi odnos do narave. Izbrali so Na Golici, Planica, Planica, Slovenija, od kod lepote tvoje, Večer na Robleku in Otoček sredi jezera. Po končani učni uri so z razrednimi učitelji izvedli uro likovne vzgoje, pri kateri so učenci narisali sliko na eno od tem, ki so bile tematika predvajanih pesmih ansambla. Likovna dela učencev bodo decembra razstavljena na razstavi v Muzeju Avsenik v Begunjah.
»Menim, da smo cilj in namen projekta dosegli, saj smo učence spomnili ne le na dediščino Ansambla bratov Avsenik, ampak tudi na kulturno dediščino njihovega domačega kraja. Učencem je bilo všeč, da smo ure likovne umetnosti izvedli malo drugače. Medpredmetno smo povezali likovno in glasbeno umetnost ter družbo. Naučili so se veliko novega, ob poslušanju glasbe pa se še zabavali,« dodaja učiteljic Lara Pavlič.