V minulih letih je bilo območje okoli šole na Svetju, kjer so tudi največji medvoški vrtec, zdravstveni dom in športna dvorana, v jutranji konici močno obremenjeno z motornim prometom. Pogosto je prihajalo do nevarnih in nedovoljenih prometnih manevrov, z novim šolskim letom pa je na srečo konec parkiranja na tamkajšnjih pločnikih in prehodih za pešce ter polkrožnega obračanja na cesti. Na Inštitutu za politike prostora (IPoP) so namreč v sodelovanju z OŠ Medvode, vrtcem Medvode in občino Medvode vzpostavili novo prometno ureditev, ki zmanjšuje število vozil pred šolo in spodbuja otroke k aktivnemu prihodu v šolo.

Na IPoP so poudarili, da gre za uspešen primer sodelovanja med šolo, ki je pobudnica nove prometne ureditve, občino in lokalno skupnostjo, s katerim želijo spodbuditi tudi druge šole in vrtce k izboljšanju prometne varnosti v njihovi okolici. Nova medvoška prometna ureditev prinaša vrsto sprememb, na katere se številni občani še navajajo: na skoraj celotnem območju je uvedena cona 30, promet v Ostrovrharjevi ulici je odslej enosmeren, pred vrtcem pa so za starše vrtčevskih otrok na voljo časovno omejena parkirna mesta.

Novost so tudi časovno omejena parkirna mesta na parkirišču pri športni dvorani, namenjena parkiranju avtomobilov za starše učencev nižjih razredov šole, urejene točke Poljubi in odpelji (K+R) za odlaganje šolarjev, od koder se nato ti sami sprehodijo do šole, ter nove barvne talne označbe v Ostrovrharjevi ulici, ki voznike opozarjajo na prisotnost otrok in pozivajo k previdnosti.

Izstopajo v slovenskem prostoru

»Veseli smo, da smo v spremembo vključili vse akterje – občino, zaposlene in tudi starše, saj nam bo le s skupnimi močmi uspelo poskrbeti za šolarje in njihovo varno pot v šolo ter biti zgled, ki ga mladi potrebujejo,« je nad varnejšo šolsko potjo navdušena ravnateljica OŠ Medvode mag. Damjana Šubic. Kot je pojasnila, se je že pred petimi leti, ko so na šoli uredili kolesarnico, število učencev kolesarjev občutno povečalo, prav tako se je povečalo število prihodov v šolo s skiroji.

»Kasneje je občina pred prehodi za pešce hitrost na ulici omejila z grbinami in postavitvijo stacionarnega merilnika hitrosti, dodali pa smo še zapornico, ki poveča varen prihod učencev preko dvorišča do šolskih vrat in količke. Čeprav so nas lanske ujme začasno ustavile, letos uresničujemo zadane ideje umiritve prometa v Ostrovrharjevi ulici,« je dodala ravnateljica.

Po besedah vodje projektov na IPoP mag. Nele Halilović Medvode izstopajo v slovenskem prostoru kot primer, kjer je pobuda vodstva osnovne šole v sodelovanju z občino in lokalno skupnostjo privedla do pomembne spremembe prometnega režima pred šolo. Direktorica Agencije za varnost prometa mag. Simona Felser je ob predstavitvi nove medvoške prometne ureditve izpostavila ugotovitve evropskega sveta za varnost v prometu, da zaskrbljenost in strah staršev zaradi tveganj v prometu vplivata na izbiro načina prihoda v šolo, četudi gre za krajše poti, ki bi jih bilo mogoče opraviti peš ali s kolesom. 

Priporočamo