V skupščini neuporabnikov Centra Rog so na včerajšnji novinarski konferenci izpostavili, da projekt Centra Rog predstavlja »sistematično, s strani javnih sredstev podprto elitizacijo Ljubljane – za načrtno dviganje cen nepremičnin in za darilo bogatim«. Kot so opozorili, novi kompleks ne rešuje vse bolj pereče problematike dostopnih delovnih prostorov za kulturno-ustvarjalne delavce v mestu, kar bi bilo na 8500 kvadratnih metrih sicer mogoče, vendar, kot navajajo, bo zgolj četrtina kvadrature namenjena ustvarjanju. Pri čemer bo v Rogu stalni delovni prostor dobilo manj kot trideset ustvarjalcev. Kar pa je, kot podčrtujejo kritiki projekta, odmik od poslanstva Centra Rog, za katerega je na njegovi spletni strani zapisano, da je »ustvarjalni pogon Ljubljane in Slovenije«.
V prerezu prostorsko-vsebinske razporeditve v skupščini neuporabnikov Centra Rog izpostavljajo, da bo približno tisoč kvadratnih metrov namenjenih proizvodnim laboratorijem, ki bodo ustvarjalcem omogočali izdelovanje predmetov, ne bodo pa zagotavljali stalnega delovnega prostora. »Čeprav so sprva obljubljali, da bo delovnih studiev 25, so njihovo število skrčili na 18 individualnih in enega skupinskega za mlade ustvarjalce – te pa bodo za obdobje treh let podelili le delavcem z 'največ ekonomskega potenciala'. Obenem bodo neljubljanskim ustvarjalcem dodelili še pet bivalnih ateljejev. Studii in bivalni ateljeji skupaj obsegajo 1250 kvadratnih metrov.«
Na kar v Centru Rog odgovarjajo, da je v novem kompleksu okoli 5000 kvadratnih metrov neto uporabnega prostora, namenjenega ustvarjanju, kar vključuje 1700 kvadratnih metrov skupnih proizvodnih laboratorijev z vsemi skladišči in garderobami ter skoraj 3000 kvadratnih metrov studiev za ustvarjalce, tako individualne kot skupinske, vključno s co-workingom Mladi Rog in multidisciplinarno učilnico Univerze v Ljubljani, poleg tega pa je še pet rezidenčnih studiev.
Odmik od socialne in civilnodružbene sfere
Skupščina neuporabnikov Centra Rog je kritična tudi do izbire gostinskih in trgovskih ponudnikov v kompleksu, saj ugotavljajo, da so ti namenjeni premožnim strankam, kar pa je »odmik od prvotne socialne in civilnodružbene sfere, ki jo je Center Rog propagiral ob predstavitvah leta 2021«. Ob tem merijo na luksuzno restavracijo TaBar, podobno pa, kot pravijo, velja tudi za lokal Specialka, vegansko delikateso Grashka Deli, modno trgovino Ljubljana Fashion Week, prodajalno nakita Juvelirij in druge komercialne ponudnike. Pri čemer so še poudarili, da ekskluzivne znamke izrazito omejujejo dostopnost javnega prostora in ga ne širijo, prav tako tovrstni ponudniki vplivajo na to, kakšne investicije bodo stekle v soseski in kateri obiskovalci se bodo v njej počutili dobrodošli in kateri se bodo morali umakniti. Vprašanje glede tovrstne ponudbe v Centru Rog komentirajo, da imajo tri gostinske lokale: »Restavracijo, ki bo ponujala dnevna kosila po dostopnih cenah, veganski bistro z delikateso, ki že deluje in se lahko o njegovi ponudbi prepriča vsakdo, ter kavarno v prvem nadstropju, ki je del dvorane in zavzema sto kvadratnih metrov notranjosti ter okoli 150 kvadratnih metrov od skupno 400 kvadratnih metrov terase – preostali del terase je namenjen prosti uporabi. Za vse lokale so bili izvedeni javni razpisi.«
Kritiki Centra Rog pa so pri tem opozorili na nekatere povezave med županom in vodstvom javnega zavoda Center Rog. Kavarno Specialka je v najem dobilo podjetje Anžeta Miklavca, nekdanjega mestnega svetnika, ki je bil izvoljen na Listi Zorana Jankovića. »To nam ni znano, zagotovo pa vemo, da ni aktualni mestni svetnik,« so odgovorili v Centru Rog. Pri čemer so v skupščini neuporabnikov Centra Rog izpostavili tudi, da je med najemniki prostorov v Rogu svoje mesto dobila tudi zasebna galerija Galerija Fotografija, ki jo vodi Barbara Čeferin, »žena soustanovitelja Odvetniške družbe Čeferin in tesna prijateljica direktorice Centra Rog Renate Zamida«. Pri čemer so med drugim izpostavili, da je bil razpis za prostor sprva namenjen knjigarni, a je bil naknadno preoblikovan, dva prostora pa sta bila za potrebe galerije združena v enega.
Na kar iz Centra Rog odgovarjajo, da sta Barbara Čeferin in Renata Zamida znanki, kot tudi, da ne drži, da naj bi bil razpis naknadno spremenjen. »Razpisi za lokale so omogočali različne dejavnosti, prednostno take, povezane z vsebinami Centra Rog,« so pojasnili.
Svojo kritiko so v skupščini neuporabnikov Centra Rog sklenili, da je bila gradnja Centra Rog ves čas načrtovana »z namenom pretvorbe okolice v ekskluzivno območje«. Glavni učinek novega kompleksa tako ne bo pogon ustvarjalnosti, temveč gentrifikacija, pri čemer so še napovedali, da bodo ob uradnem odprtju pred Centrom Rog protestirali z živo manifestacijo.