Vozniki, ki so se občasno ali redno izogibali plačilu parkirnine in pri tem tvegali, da jih bo doletelo plačilo nadomestila v višini dnevne parkirnine 12 evrov, ne bodo veseli novice, da bodo po novem tvegali plačilo 20 evrov nadomestila. Na ljubljanski občini so se namreč odločili, da višino dnevne parkirnine uskladijo z dvigom parkirnin v začetku leta. Poteza je smiselna, saj stane v coni 1 parkirnina 1,2 evra na uro, kdor z zamenjavo parkirnega listka parkira dvakrat po štiri ure, pa plača 9,6 evra, kar ni veliko manj od trenutnega nadomestila dnevne parkirnine. O dvigu bo 17. oktobra odločal mestni svet, pričakovati pa je seveda, da bo predlog potrjen.

Na občini ne pričakujejo, da bi se zaradi spremembe višine dnevne parkirnine prihodki Ljubljanskih parkirišč in tržnic bistveno povečali, saj naj bi zaslužili dodatnih 20.000 evrov mesečno. Na podlagi te številke lahko izračunamo, da naj bi bilo primerov, ko je ugotovljeno neplačilo parkirnine, v povprečju okoli 2500 na mesec ali več kot 90 na dan, če ne štejemo nedelj, ko parkirnine ni.

Dvig višine dnevne parkirnine pa ni edina sprememba odloka o urejanju prometa v občini. Na občini predlagajo tudi podaljšanje veljavnosti dovolilnic za parkiranje na javnih parkirnih površinah na vozišču z enega na pet let za ponudnike, ki oddajajo v najem električne avtomobile po sistemu »souporabe avtomobila«. Gre seveda zgolj za ponudnika Avant2go, ki mu občina želi podeliti koncesijo, česar pa ne more storiti, dokler ne bo državna revizijska komisija odločila o zahtevku drugega ponudnika Share'ngo. Čeprav verjetno ni nobenega razloga, zakaj družbi Share'ngo ne bi omogočili vsaj parkiranja z dovolilnico na občinski cesti, pa na občini vztrajajo pri tem, da je Avant2go edini ponudnik, ki mu je to in še marsikaj drugega omogočeno, pravno pa zaenkrat to rešujejo tako, da se izgovarjajo, da Share'ngo nima avtomobilov z oceno vsaj 4 zvezdic po standardu Euro NCAP.

Dražja vožnja z vzpenjačo

Če bodo mestni svetniki predlog potrdili, se bodo še v tem letu podražile tudi vozovnice za vzpenjačo na ljubljanski grad, ki bodo namesto 2,20 evra za enosmerno in 4 evre za povratno vozovnico stale 3,30 evra za enosmerno in 6 evrov za povratno vozovnico. To je, mimogrede, 80 centov več kot stane povratna vozovnica med Ljubljano in Kranjem po rednem ceniku. Na občini kot razlog za podražitev navajajo, da se cena ni spremenila že deset let in da »trenutna cena vozovnice za prevoz s tirno vzpenjačo ne pokriva vseh stroškov upravljanja, vzdrževanja, obnavljanja ter obratovanja tirne vzpenjače, ki so se v zadnjih letih zelo zvišali«.

Posebno problematični sta bili leti 2020 in 2021, ko so prihodki od prodaje vozovnic z rekordnih 1,2 milijona evrov v letu 2019 zaradi epidemije in z njo povezanih omejitev ter manjšega obiska strmoglavili na slabih 100.000 evrov v letu 2020 in 142.000 evrov v letu 2021. Takrat sta občina in država Ljubljanskemu gradu, ki upravlja vzpenjačo, namenili skupaj 200.000 evrov pomoči. Glede na to, da so se prihodki v letošnjem letu do julija povečali že na skoraj pol milijona evrov in da so podatki o turističnem obisku vse boljši, je pričakovati, da bo po podražitvi vozovnic vzpenjača več kot rentabilna. 

Priporočamo