Slovenski turistični delavci glede na dober obisk med velikonočnimi in prvomajskimi prazniki letošnje poletje pri nas napovedujejo izjemno turistično sezono, ki bi lahko presegla celo rekordno turistično leto 2019. Epidemija koronavirusa je kljub vsemu močno posegla v potovalne navade ljudi, ki se v večji meri na pot odpravljajo z lastnim prevozom, pa naj bo to osebni avtomobil ali avtodom. Že lani so bila parkirišča predvsem v turističnih krajih, kot so Bled, Bohinj in Kranjska Gora, prenapolnjena, ceste, pa naj gre za gorenjsko avtocesto ali za državne in lokalne ceste, pa zaznamovane z zastoji in kolonami.

Na Bledu in v Bohinju letos poleti pričakujejo težave s parkiranjem. Kot pravi vodja Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Bled, Bohinj in Železniki Primož Lah, v zadnjih letih opažajo porast nepravilnega parkiranja avtodomov. »Občina Bohinj je že pripravila začasna parkirišča za avtodome, o čemer že obveščajo obiskovalce. V Bohinju je precej več parkirišč za avtodome kot na Bledu. Vse obiskovalce zato pozivamo, naj ne glede na vrsto vozila, s katerim pridejo v te kraje, parkirajo le na mestih, ki so temu namenjena,« dodaja in opozarja, da naj se poslužujejo tudi uporabe javnega prevoza.

Še vedno razmišljajo o velikem parkirišču v Lescah

Preusmerjanje obiskovalcev k uporabi javnega prometa je po mnenju vodje Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Jesenice, Gorje, Kranjska Gora in Žirovnica Gregorja Jarkoviča tudi rešitev za prometno preobremenjeno Kranjsko Goro z okolico ter Jesenice, kamor se vozniki preusmerijo zaradi zastojev na koncu gorenjske avtoceste pred predorom Karavanke. Pred časom so v Kranjski Gori načrtovali gradnjo večje parkirne hiše, ki bi zagotavljala več parkirišč v tem turističnem kraju, vendar Jarkovič meni, da dolgoročno to ni ustrezna rešitev. »Težav s parkiranjem nimajo samo v turističnih krajih, ampak v vseh zgornje gorenjskih občinah. Kolikor bi zgradili parkirišč, bi bila v poletni sezoni vsa zasedena,« je prepričan. Vseeno pa bi tako Bled in Bohinj kot Kranjsko Goro lahko delno razbremenilo veliko parkirišče v Lescah v občini Radovljica, od koder bi obiskovalce v obe smeri v turistične kraje preusmerjali s kolesi ali z javnim prevozom.

O velikem parkirišču v občini Radovljica smo v Dnevniku že poročali pred nekaj leti. Da je ideja še vedno živa, je potrdil tudi radovljiški župan Ciril Globočnik. Vendar pa je zemljišče, na katerem je to parkirišče z vso potrebno infrastrukturo predvideno, v lasti Darsa. Idejni načrt so pred nekaj leti že izdelali in kot pravi Globočnik, je bil s strani javnosti dobro sprejet. »Treba se je zediniti še, ali bi parkirišče naredili v dveh etažah 400 – 500 ali pa v eni z okoli 250 mesti. To je pa potem skupna odločitev,« dodaja.

Zastoje bi preprečevali že pred Ljubljano

Ne le parkirišča, tudi prometni zastoji so velika poletna nevšečnost na zgornjem koncu Gorenjske. Blejski župan Janez Fajfar upa, da bo pritožba na gradbeno dovoljenje za južno blejsko obvoznico čim prej rešena in da bo gradbeno dovoljenje čim prej pravnomočno in se bodo dela lahko začela. Žirovniški župan Leopold Pogačar pa pravi, da so župani s strani Darsa v teh dneh dobili zagotovilo, da letos poleti ni predvidenih večjih vzdrževalnih del na gorenjski avtocesti. Bodo pa avtocestni delavci posodobili informacijski sistem, ki bo že pred ljubljansko obvoznico, če bo treba, preusmerjali promet na mejni prehod Šentilj, če bo pred predorom Karavanke gneča. Čeprav je takšna pot za voznike daljša po kilometrih, pa bi se izognili daljšim čakalnim dobam za prečkanje meje z Avstrijo na mejnem prehodu Karavanke.

»Policija bo v poletni sezoni pomagala pri urejanju prometa na vseh bolj obremenjenih cestnih odsekih glede na svoje kadrovske zmožnosti, občine bomo zagotavljale večjo prisotnost redarjev. Župani pa bomo poslali še pobudo na ministrstvi za notranje in zunanje zadeve, da bi poskušali pri sosednjih državah doseči vsaj selektivno kontrolo prečkanja meje in ne kontrole vse povprek, ki privede do daljših zastojev,« še dodaja Pogačar. 

Priporočamo