Ljubljanski mestni svet je na aprilski seji potrdil osnutek odloka o kategorizaciji občinskih cest, ki glede na dejansko rabo določa funkcijo posameznih javnih cest. Osnutek med drugim predlaga spremembo kategorizacije Poti spominov in tovarištva iz javne poti za pešce v javno pot za pešce in kolesarje. Končni predlog bodo svetniki obravnavali na eni od prihodnjih sej mestnega sveta.
Mestna občina Ljubljana je v času med 18. marcem in 17. aprilom zbirala pobude in pripombe k osnutku odloka o kategorizaciji. V tem času so prejeli eno pobudo, ki se je nanašala na Pot spominov in tovarištva, in sicer, naj jo občina ohrani kategorizirano le kot javno pot za pešce, kjer kolesarjenje ne bo dovoljeno, so povedali na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.
»Sobivanje med kolesarji in
pešci ni problematično«
Še tri pobude v podporo ohranitvi Poti spominov in tovarištva kot površine za pešce je občina dobila prek portala za pobude občanov. »Že zdaj mi ni všeč, da se moramo sprehajalci ves čas prilagajati kolesarjem, potem pa se bojim, da bo še huje. Naj Pot spominov in tovarištva ostane, kot je, oziroma o tem vprašanju izvedite širšo poizvedbo,« je občini predlagal eden od občanov. »Vzemite lopato in kramp in vzporedno izgradite kolesarsko stezo,« je občino nagovoril drug Ljubljančan, ki prav tako meni, da bi pot morala ostati namenjena pešcem, sprehajalcem in družinam z otroki.
Po drugi strani pa je neka občanka na portalu pohvalila namero občine, da pot okoli Ljubljane tudi uradno označi za pot, ki je namenjena kolesarjem. »Rada bi samo izrazila podporo tej odločitvi, saj dnevno uporabljam Pot spominov in tovarištva za kolesarjenje na delo in menim, da bi kolesarjenje moralo biti dovoljeno na celotni Poti spominov in tovarištva, seveda ob obzirnem upoštevanju pešcev,« je zapisala občanka.
Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet spremembo kategorizacije podpirajo, ker je pot »priljubljena tako za sprehode kot kolesarjenje, je prijetna ozelenjena povezava med posameznimi točkami v Ljubljani in tudi rekreacijska površina, zato ocenjujemo, da prepoved kolesarjenja ne bi bila smiselna, niti zaželena med kolesarji«. Pojasnili so, da je bilo v prejeti pobudi za prepoved kolesarjenja izpostavljeno predvsem »objestno kolesarjenje«, ki naj bi zmanjševalo pomen spomenika. Toda na občini pravijo, da ne dobivajo množičnih pritožb na račun objestnega kolesarjenja, »zato ocenjujemo, da ne gre za pereč problem, ki bi bil utemeljen razlog za to, da po poti prepovemo kolesarjenje«. Občinskih uradnikov prav tako ne skrbi, da bi prekategorizacija na Pot spominov in tovarištva pritegnila še več kolesarjev in da bi zaradi tega redno prihajalo do konfliktov med pešci in kolesarji. »Menimo, da je ta skrb odveč, saj je Pot spominov in tovarištva dolga in široka pot, kjer sobivanje med pešci in kolesarji ni problematično. O tem nas prepričujejo tudi pozitivni odzivi in dobre izkušnje, saj je bila Pot spominov in tovarištva že pred leti izbrana za eno od štirih tematskih kolesarskih poti,« so pojasnili na občini.