Te dni so zabrneli gradbeni stroji med Masarykovo cesto in železnico, kjer slovaški Corwin snuje velik poslovno-stanovanjski kompleks s stolpnico, ki bo po zazidalnem načrtu lahko visoka do 72 metrov. Po velikosti gre za projekt, podoben Situli na severni strani železnice, ki je bil prvi od številnih projektov iz zazidalnega načrta za potniški center. Ta zajema Emoniko s poslovno stolpnico, trgovsko-zabaviščnim središčem in stanovanji na zahodu pri Dunajski cesti, novo železniško in avtobusno postajo, neuresničen projekt sodne palače ter velik poslovni kompleks Vilharia, ki ga bo kmalu začel graditi ravno Corwin.

Projekt v zgodnji fazi

V tej družbi pravijo, da s projektom blizu Masarykove ceste niso tako daleč in da po dokončanju rušitvenih del še ni pričakovati začetka gradnja. »Sam projekt je trenutno v zelo zgodnji fazi priprave, zato kakšnega datuma začetka gradnje ne moremo navesti,« so nam povedali v Corwinu. Zemljišča za ta projekt je slovaška družba Corwin lani odkupila tako od Družbe za upravljanje terjatev bank kot od podjetja z za okoliščine nenavadnim imenom Naravno zdravilišče Bukovnica.

V Corwinu so sicer v zadnjih letih zelo energično vstopili na ljubljanski nepremičninski trg, najprej z nakupom stanovanjskega projekta pri Celovških dvorih, nekoč znanega pod imenom Kitajski zid, kjer zdaj dokončujejo sosesko Kvartet, nato z že omenjeno Vilhario ob Vilharjevi cesti, kjer bo zrasel eden večjih poslovnih kompleksov v Ljubljani, poleg zemljišča v izteku Masarykove ceste pa so od Zavarovalnice Triglav nedolgo nazaj kupili tudi veliko zemljišče za Slovenijalesom, kjer bo mogoče po spremembi prostorskega načrta poleg poslovnih prostorov graditi tudi stanovanja.

V bližini Corwinovega projekta ob Masarykovi cesti, na ovinku pred šmartinskim podvozom, nepremičninski projekt pripravlja tudi ljubljanska občina, ki bi rada v nižji polkrožni stavbi ob cesti gradila neprofitna najemna stanovanja. Ideja je postala uresničljiva, potem ko so opustili načrte iz zazidalnega načrta, da bi Masarykovo cesto razširili v šestpasovnico in se odločili le še za štiripasovnico, kar pomeni več deset tisoč kvadratnih metrov zazidljivih površin ob tej cesti. Posebej velike površine se bodo sprostile ravno na vogalu Masarykove in Šmartinske ceste pred podvozom, kjer so na občini brošuri za nepremičninsko-investicijski sejem v Cannesu vrisali sosesko z neprofitnimi najemnimi stanovanji in kjer so zemljišča po podatkih zemljiške knjige občinska. Za izvedbo projekta bi morali popraviti prostorski akt ter verjetno odkupiti še nekaj parcel severno v bližini železnice. Glede na skice in prostorski akt bi na tej lokaciji lahko zgradili približno 150 stanovanj.

Pogodba za načrtovanje
cestnega obroča

Za načrtovanje cestnega obroča okoli območja potniškega centra, ki ga zamejujejo Masarykova, Šmartinska, Vilharjeva, Dunajska cesta ter Trg OF, je ljubljanska občina ravno konec junija z družbama Elea iC in LUZ sklenila dobrih 250 tisoč evrov vredno pogodbo. Ljubljanski župan Zoran Janković je ob predstavitvi projekta Emonika in potniškega centra dejal, da bi lahko naložba v komunalno infrastrukturo stala med 50 in 60 milijonov evrov, kar predstavlja eno največjih investicij v zadnjih desetih letih.

Projekt gradnje komunalne infrastrukture na območju potniškega centra je uvrščen v proračun za prihodnje leto, a je v tem letu zanj predvidenih le 375 tisoč evrov., kar naj bi bilo dovolj za plačilo projektne dokumentacije. Glavnino sredstev občina načrtuje v letu 2024, pri čemer je navedeno, da naj bi investicija v cestno omrežje znašala 34 milijonov evrov, v kanalizacijo 13,5 milijona evrov in v vodovod 1,3 milijona evrov. A treba je vedeti, da so te ocene nastale še pred konkretnim povišanjem stroškov gradbenih del, precej pa je še neznank povezanih s samo različico cestnega omrežja na obroču okrog potniškega centra.

Priporočamo