Ko smo imeli še petkove proteste, sem nekega vročega večera težil policajem, ki so se na srednjem mostu Tromostovja v svojih na debelo zaščitenih bojnih oblekah hladili v klimatizirani marici in s prižganim motorjem sredi množice ljudi zastrupljali zrak. Ko so imeli dovolj mojega ponavljanja, da je po zakonu treba v času mirovanja ugasnit motor, me je najbolj umirjen med njimi podučil, da se po tem istem zakonu oni, kadar so na službeni nalogi, smejo poleti hladit in pozimi gret s prižganim motorjem.
Kar seveda pomeni, da ta izjema za ostale smrtnike ne velja. In vendar imajo tudi ti pogosto prižgane motorje, ko v avtu na nekaj čakajo. Marsikdaj celo takrat, ko se niti ne grejejo niti ne hladijo niti nimajo avta, za katerega bi se bali, da brez porivanja ne bo ponovno vžgal.
Ker me z leti zapušča mladostna energija, se že dolgo trudim, da se ne bi igral policaja, in je bil zgoraj omenjeni primer, v katerem se nisem mogel upret priložnosti, da se grem policaja proti policajem, izjema. Sicer pa grem mimo tovrstnih smrduhov in le sam pri sebi razmišljam, kako pripravit mestne redarje in policaje do tega, da začnejo pisat kazni tudi za te prekrške.
Zadnjič pa me je spet zaneslo. Počutil sem se tako umirjenega, da sem bil prepričan, da se ne bom zapletel v konflikt, če šoferja velikega bencinskega terenca, ki je v njem sedel pri odprtih oknih in prižganem motorju, vprašam, zakaj ne ugasne motorja.
»Three point zero,« mi je odgovoril.
»Kaj tri cele nič?« sem ga vprašal po angleško.
»Motor,« je rekel po slovensko. Očitno je razumel samo to besedo in mislil, da ga sprašujem, kakšen motor ima avto.
Razložil sem mu, kaj sem ga vprašal, in odgovoril je, da motorja ni ugasnil, ker bo šel kmalu naprej. Ko sem mu rekel, da ga lahko vseeno za tisti čas ugasne, saj po nepotrebnem zastruplja naš zrak, me je vprašal, če mu ukazujem. Rekel sem, da ne, ker nimam teh kompetenc, čeprav je to, kar počne, kaznivo. In ga vprašal, ali sam ne voha smradu svojega avta. Prosil me je, če grem stran, in pogovor je postal neprijeten.
Odšel sem tako vznemirjen, da sem potreboval nekaj ur, preden sem dojel, da mi je že takoj odgovoril na vprašanje. Tri cele nič. To je motor, na katerega je ponosen in ga z veseljem ne samo posluša, ampak tudi voha. Nekateri imajo izpušne pline pač radi in jih njihov strupen smrad očitno pomirja. Zato se ti ljubitelji nafte zaradi čistejšega zraka in boja proti segrevanju ozračja sami od sebe ne bodo nikoli odpovedali svoji ljubezni.