Približno mesec dni pred začetkom svetovnega kolesarskega kongresa Velo-city 2022 je Mestna občina Ljubljana na delu Vojkove ceste med križiščema z Linhartovo cesto in Topniško ulico zarisala kolesarska pasova ob robu vozišča. Hkrati je hitrost motornih vozil na tem odseku omejila na 40 kilometrov na uro. »Na Vojkovi med Topniško in Božičevo ulico so že zdaj urejeni kolesarski pasovi na vozišču (široki so en meter). Na tem odseku bomo zarisali širše pasove za kolesarje na račun zožitve voznih pasov, ob prehodih za pešce pa bomo dodali tudi prehode za kolesarje,« so napovedali na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Edini predstavnik Liste kolesarjev in pešcev v ljubljanskem mestnem svetu Janez Stariha je ocenil, da je nova ureditev s stališča varnosti v prometu vsekakor boljša kot dosedanja. Meni, da bi bilo še boljše, če bi občina uredila kolesarsko stezo, a takšna rešitev z vidika občine prostorsko ni bila izvedljiva, je sklepal Stariha.

Razen zarisa kolesarskih pasov se Mestna občina Ljubljana na Vojkovi ne bo lotila gradbenih posegov za urejanje kolesarske infrastrukture, so povedali na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Vendar bi bile ponekod na Vojkovi cesti dobrodošle bolj korenite spremembe infrastrukture. Problematično je denimo vključevanje kolesarjev na Vojkovo, če pripeljejo z Železne. Ko v križišču prečkajo Linhartovo cesto, kolesarskih površin zmanjka in kolesarji se morajo odločiti, ali tvegajo in že takoj zapeljejo na Vojkovo cesto ob bok avtomobilom, čeprav kolesarskega pasu na začetku še ni zarisanega. Druga možnost pa je, da zapeljejo na pločnik in se z njega po nekaj deset metrih priključijo na nov kolesarski pas.

Na več delih kolesarskih površin na Vojkovi cesti so tudi udarne jame ali poškodovan asfalt, kar bi veljalo sanirati. Poleg tega pa nov zaris kolesarskega pasu vzdolž bočnih parkirnih prostorov v bližini Agencije Republike Slovenije za okolje in Mercatorjeve trgovine ni najbolj posrečen, ker vozniki vrata avtomobilov odpirajo ravno na kolesarski pas.

Kolesarji veseli novih pridobitev

A Vojkova ni edina ljubljanska cesta, ki je v zadnjih tednih dobila kolesarske površine. Občina je na novo zarisala pasove v Gerbičevi oziroma kratkih ulicah med Gerbičevo in Osnovno šolo Kolezija, na Cesti na Brdo, v Cvetkovi ulici, na Knezovem štradonu, območju parkirišča Tivoli in Cesti na Bellevue, v Trpinčevi ulici na odseku med mostom na Fužinah in parkom Muste, v Ulici 7. septembra in Milčinskega ulici. V Podmilščakovi, Slovenčevi, Dimičevi, Posavskega, Baragovi, Tolstojevi in Topniški so razširili obstoječe kolesarske pasove. Prav tako so na novo uredili vodenje kolesarjev na Resljevi cesti, v Ilirski ulici in na severnem delu Njegoševe. Stariha je še posebej vesel, da je občina po skoraj treh letih od njegove svetniške pobude končno začela urejati kolesarske površine na Barjanski cesti in da v nekaterih križiščih obstoječe prehode za pešce nadgrajuje v prehode za pešce in kolesarje. »Tovrstni kombinirani prehodi so veliko bolj praktični in varni za vse udeležence v prometu kot prehodi samo za pešce,« je prepričan Stariha.

»Seveda smo veseli vseh ukrepov, ki pripomorejo k varnejšemu in udobnejšemu kolesarjenju v Ljubljani. S spremembami smo bili vnaprej seznanjeni; pravzaprav smo veliko teh sprememb tudi sami predlagali in se z občino dogovorili o možnih ukrepih,« je dejala predsednica društva Ljubljanska kolesarska mreža Lea Rikato Ružič. V društvu ocenjujejo, da je večina izvedenih ukrepov izboljšala kolesarjenje. V nekaterih primerih so se razmere za kolesarje celo precej izboljšale, je prepričana. Kot primere je navedla ureditev kolesarskih površin na bolj prometnih cestah in cestah, ki funkcionirajo kot ključne povezave. Takšne so na primer Komenskega in Ilirska ulica ter Barjanska cesta. Nekatere ukrepe pa ocenjujejo kot začasne in torej od občine v prihodnosti pričakujejo še boljše rešitve.

»Zadnje mesece opažamo precej intenziven trud MOL, da uredi še zadnje pomanjkljivosti v ljubljanski kolesarski infrastrukturi pred začetkom kolesarske konference Velo-city prihodnji mesec,« je dejal Stariha, ki prav tako pozdravlja nove prometne ureditve v korist kolesarjev in pešcev.

Želijo, da občina pripravi kolesarsko strategijo

»Odkar je bila Ljubljanska kolesarska mreža povabljena v programski odbor Velo-cityja, smo zagreto navijali za to, da se konferenca izkoristi tudi za infrastrukturne izboljšave. Naš seznam potrebnih ukrepov je seveda še daljši, a se zavedamo, da se vseh stvari naenkrat ne da urediti,« je povedala Rikato-Ružičeva, ki upa, da bo občina tudi po kolesarski konferenci ohranila motivacijo in še naprej izvajala ukrepe v korist kolesarjev.

V Ljubljanski kolesarski mreži pričakujejo, da bo Velo-city »prinesel tudi kakšno sistemsko spremembo, ne samo kratkoročnih infrastrukturnih. Najprej bi radi videli, da se Mestna občina Ljubljana skupaj z drugimi udeleženci loti priprave kolesarske strategije, ki bi začrtala vizijo, cilje, ukrepe, akcijski načrt za razvoj kolesarjenja – tako z infrastrukturnega kot promocijskega vidika in podpornih ukrepov. Nato pa pričakujemo še nadgradnjo sodelovanja s kolesarsko strokovno javnostjo,« je dodala Lea Rikato Ružič.

Priporočamo