Poplave v ribniški knjižnici je povzročila počena cev na hidrantu v podstrešnih prostorih 200 let stare Miklove hiše. Voda je zalila večnamensko dvorano na podstrešju, pisarne in starejši del knjižnice v prvem nadstropju. Prodrla je tudi skozi strope v galerijo v pritličju in kletne prostore. Po prvih ocenah je v eni noči v stavbo iztekla tolikšna količina vode, kot je letna poraba celotnega objekta.
Kot so ugotovili do zdaj, je bilo v poplavi popolnoma uničenih 2500 knjig. Zaradi pritiska vode ob zadnjih neurjih se je parket dvignil tudi v prostorih, ki so bili do nedavnega videti nepoškodovani, zato so se stroški še povišali. Za zdaj je škoda ocenjena na 200.000 evrov. V knjižnici in galeriji Miklova hiša pričakujejo, da bodo največ sredstev za obnovo dobili prek zavarovalnice, upajo pa tudi na pomoč občine, države in drugih donatorjev. Ker je celotna stavba zdaj neprimerna za uporabo, bo knjižnica na novi lokaciji v TVD Partizan, kamor so jo preselili že kmalu po poplavi, delovala vsaj do konca letošnjega leta.
Uničena tudi umetniška dela
V času poplave je v galeriji Miklova hiša razstavljala priznana vizualna umetnica Lucija Rosc, ki je v svojo razstavo Podmet vključila tudi predmete iz družinskega arhiva. Po prvih ocenah naj bi bilo uničenih približno trideset odstotkov njene razstave, a se je po natančnejšem ogledu izkazalo, da je bilo v nesreči poškodovanih enajst njenih del. Z galeristko Barbaro Čeferin iz Galerije Fotografija sta škodo za zdaj ocenili na dobrih tri tisoč evrov. Največ težav pri ocenjevanju škode povzročajo unikati, ki jih Roščeva ne prodaja v okviru galerije in zato nimajo vnaprej določenih cen.
Umetnica bo v drugi polovici oktobra sodelovala na razstavi v Umetniški galeriji Maribor, kjer naj bi razstavljala tri svoja dela, od katerih sta bili dve popolnoma uničeni v Ribnici, zato ju bo morala ponovno natisniti. »K sreči v tem primeru ni šlo za unikat. Bolj me skrbi, kako bo potekala restavracija gobelina s kužki in kopalniške podloge s časopisnimi izrezki moje babice, saj bo najverjetneje precej zahtevna,« je pojasnila in dodala, da glavni problem poškodovanih del v nesreči ni finančen, ampak izguba dela umetniškega opusa.