Pred dnevi smo v uredništvo prejeli pismo bralca, ki opozarja na »cvetko«, kot je zapisal, iz Horjula. »Že pet mesecev vozimo po kilometer dolgem odseku makadamske regionalne ceste Horjul–Vrhnika. Ob koncu julija lansko leto so takoj za Horjulom začeli izkopavati kilometer dve leti starega in lepo po vseh standardih obnovljenega odseka proti Vrhniki. Nato so ga zopet po vseh normativih obnovili in konec septembra pobrali šila in kopita, nam pa pustili makadam. V začetku se je prašilo, ob vsakem deževju so kljub nasipanju nastale jame, po snegu pa so nastale take jame, da je bila cesta neprevozna. Seveda je tu še blato. Dela so zopet začeli konec februarja,« je povedal prebivalec Horjula in dodal, da se morajo še naprej vsak dan voziti po makadamu.

Dela prekinila dobava
podhodov za dvoživke

Za odgovor smo prosili tudi odgovorne na občini Horjul, kjer so nam zagotovili, da po njihovih podatkih obnova poteka po terminskem planu. »Dobivamo pripombe glede lukenj v cestišču, na kar redno opozarjamo izvajalca, ne pa pripomb zaradi dolgotrajnosti obnove. Dela so se na odseku med športnim parkom in Zagorico pričela poleti 2022, vendar je kljub delom na cesti promet ves čas potekal v obe smeri. Poleg tega obstaja tudi asfaltirana možnost obvoza nedaleč stran,« so nam povedali. Glede na njihove podatke dela na konkretnem odseku niso potekala le v zimskih mesecih (od decembra do februarja). »Dela na odseku od športnega parka do ceste za Zagorico (približno en kilometer) so bila ustavljena zaradi čakanja dobave podhodov za dvoživke.« Podjetje Elea, ki je tudi pripravilo načrt za rekonstrukcijo cestišča, je z namenom varovanja dvoživk na in ob cesti predvidelo več trajnih prefabriciranih betonskih ukrepov: varovalne ograje vzdolž obeh robov odseka, ki živalim preprečujejo dostop na cestišče in jih usmerjajo proti podhodom, kanalete z mrežastimi rešetkami, ki dvoživkam preprečujejo dostop na cestišče po priključkih, ter 24 podhodov škatlaste oblike za dvoživke, ki zagotavljajo njihovo prehajanje skozi cestno telo. »Gre za pilotni projekt tako velikega obsega, ki predstavlja kompromis med naravnim in grajenim – varstveni ukrepi so žal le omilitev negativnega vpliva prometa na naravno okolje do mere, ki populacijam dvoživk omogoča dolgoročno preživetje,« so obrazložili v omenjenem podjetju.

V tem času je bil omogočen prevoz prek gradbišča, ki se je sproti urejalo tudi po posredovanju občine. »V vsem tem času so preostala dela, na gradbišču naprej proti občini Vrhnika, intenzivno potekala.«

Rok za dokončanje cestišča ima izvajalec del do 19. novembra letos, vendar je naročnik in plačnik naložbe DRSI ter edini verodostojno razpolaga z vsemi podatki. Žal odgovorov od njih še nismo prejeli. Vsekakor pa se tudi občani zavedajo, da gre za obsežno naložbo, ki bo Horjul povezala s sosednjo občino Vrhnika in ki bo velik doprinos vsem občanom. 

Priporočamo