V lanskih avgustovskih poplavah je Sava odnesla leseni viseči most oziroma brv, ki je povezovala naselji Medno v mestni občini Ljubljana in Vikrče v občini Medvode. Brv so dolga leta uporabljali pešci in kolesarji, saj je za krajane Vikrč predstavljal najkrajšo pot do ceste Med Medvodami in Ljubljano ter železniške postaje Medno. Te povezave že eno leto nimajo več na voljo. Najbližji most, kjer lahko uporabniki prečkajo Savo, je Tacenski most, druga možnost pa je, da se odpravijo do Medvod in tam prečkajo Savo in Soro, da pridejo do regionalne ceste med Medvodami in Ljubljano.

Da bi preverili, ali je zaradi odplavljene brvi upadlo število potnikov, ki so uporabljali postajo Medno, smo Slovenske železnice zaprosili za podatke o številu potnikov v mesecih pred in po lanskoletni ujmi. Na Slovenskih železnicah so pojasnili, da tovrstnih podatkov ne vodijo, saj da zbirajo podatke na letni ravni. Lani so tako na postaji Medno našteli 6852 potnikov, leto prej pa 1526 potnikov več. Na postajah Medvode in Ljubljana Vižmarje se je število potnikov v primerjavi z letom 2022 sicer precej povečalo, vendar na podlagi letnih podatkov ni mogoče zanesljivo sklepati, ali je bil vzrok upada potnikov na postaji Medno in povečanja v Medvodah in Vižmarjih povezan izključno z izgubo brvi.

Občani brv čez Savo pogrešajo

Na občini Medvode so zaznali, da prebivalci brv močno pogrešajo, saj je v zvezi njo največ vprašanj in pobud za čimprejšnjo sanacijo. Kdaj bodo novo brv začeli graditi, še ni jasno. Z občine so sporočili, da je projektna dokumentacija za izvedbo izdelana in da so tudi že izbrali izvajalca gradnje, a skladno z zakonodajo, ki ureja sanacijo po poplavah, morajo za novo brv dobiti soglasje direkcije za vode. Pri komunikaciji z direkcijo so naleteli na nekaj nejasnosti in dilem, »za katere verjamemo, da bodo v kratkem razrešene, saj je projektant 10. julija pridobil hidrološko hidravlično študijo in z njo dopolnil vlogo. Pozitivnega mnenja direkcije za vode se nadejamo v najkrajšem možnem času,« so sporočili z občine. Dodali so, da gradbenega dovoljenja za brv ne potrebujejo, ker gre za rekonstrukcijo.

Nadomestno brv bo gradila družba V3, ki bo naročena dela opravila za 1,4 milijona evrov. Stroške si bosta občini razdelili. Na ljubljanskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da bo vsaka občina krila stroške gradnje na svoji brežini in polovico dolžine brvi čez reko. Izvajalec bo imel po uvedbi v delo osem mesecev, da opravi vsa dela. Ker bo gradnja potekala tudi v zimskih mesecih, se bodo morali gradbinci prilagajati vremenskim razmeram, ki bi rok za dokončanje lahko podaljšale. Ostanke prvotne brvi, ki jih podivjana Sava ni odnesla s seboj, je po naročilu občin že odstranila družba Žurbi team. Ljubljana je za ta dela odštela 16.660, Medvode pa 10.766 evrov.

Ostanke brvi po lanskoletni ujmi je po naročilu ljubljanske občine družba Žurbi team že odstranila z obeh brežin. Foto: Bojan Velikonja 

Ostanke brvi po lanskoletni ujmi je po naročilu ljubljanske občine družba Žurbi team že odstranila z obeh brežin. Foto: Bojan Velikonja 

Nova brv bo širša, vendar pa ne bo imela strehe

Da Sava ob morebitnih ponovnih visokih vodah ne bi ponovno odplaknila brvi, bo spodnji rob nadomestne brvi približno 1,5 metra višje od spodnjega roba prvotne brvi, so pojasnili v Medvodah. Dolžina brvi bo enaka, torej nekaj manj kot 80 metrov razpona, nekoliko drugačne oziroma daljše pa bodo nove dovozne klančine. »Brv bo precej širša od dosedanje, saj bo širina vozišča 3,5 metra. S tem upoštevamo trenutne smernice za projektiranje kolesarskih poti. Brv ne bo pokrita, konstrukcija bo jeklena,« so v občini Medvode pokomentirali, kakšna bo nova brv v primerjavi s staro. Glede na to, da nova brv ne bo imitirala podobe prvotne in da je bila slednja vpisana v register nepremične kulturne dediščine, nas je zanimalo, ali nameravajo staro brv na neki način obeležiti na novi. »Idejo podpiramo, glede tega sicer še nismo sprejeli kakšnih konkretnih odločitev, saj bo med gradnjo časa za to še dovolj,« so sporočili z medvoške občine.

Približno tako naj bi bila videti nova brv med Mednim in Vikrčami. Vir: občina Medvode

Približno tako naj bi bila videti nova brv med Mednim in Vikrčami. Vir: občina Medvode

Na vprašanje, zakaj se v enem letu od poplav gradnja nove brvi še ni začela, so v Medvodah odgovorili: »Ne glede na to, da si vsi želimo čimprejšnje sanacije posledic lanskih poplav, se je treba zavedati, da gre v tem primeru za zahteven objekt in da postopki že tako potekajo mnogo hitreje kot sicer. Država je z interventno poplavno zakonodajo mnoge postopke pohitrila in poenostavila, pri čemer se je treba zavedati omejenosti virov, predvsem omejenega števila strokovnjakov, ki imajo znanja za delo s takšnimi projekti.« Omenili so, da so poleg pozitivnega mnenja direkcije za vode potrebovali tudi pozitivno mnenje državne tehnične pisarne, »kjer so po poplavah po naših informacijah zasuti s podobnimi projekti in vseh vlog ne zmorejo obdelati v rokih, ki so bili sicer predvideni«, so razložili v medvoški občini. 

Dobili donacijo za projektno dokumentacijo

Občinama Ljubljana in Medvode je pri pripravi projektne dokumentacije za novo brv na pomoč priskočila družba HSE Invest, ki je del skupine Holding Slovenske elektrarne. Občinama je donirala izdelavo projektne dokumentacije kot pomoč po poplavah. Pogodbena vrednost donacije je bila slabih 39.870 evrov, je na svoji spletni strani sporočila občina Medvode.

Priporočamo