Potem ko so predstavniki Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) in projektanti državne načrte umestitve sodobne, hitre dvotirne železniške proge na odseku Ljubljana–Kranj/Naklo predstavili občanom Medvod, so o predvidenih novih železniških trasah prvič javno spregovorili tudi v občini Škofja Loka. »Že pred meseci, ko so želeli načrtovalci projekta izvedeti stališča naše občine, smo jim dali jasno vedeti, da to ne bo možno brez javne predstavitve v krajevnih skupnostih, kjer so zemljišča najbolj izpostavljena zaradi načrtovanih posegov države. Geološke raziskave na terenu so se namreč začele že pred časom, pristojni so si hodili ogledovat zemljišča in občanom povedali, da opravljajo meritve, obenem pa krajani niso vedeli nič konkretnega glede projekta drugega tira oziroma umestitve trase v naši občini,« je pomembnost javne predstavitve pojasnil škofjeloški župan Tine Radinja. Na njegovo povabilo so jo predstavniki države izvedli v Kulturnem domu Reteče, kjer se je zbralo okrog 80 krajanov.

»Vesel sem bil številne udeležbe in zanimanja občanov ter dobre konstruktivne razprave. Kot so nam razkrili predstavniki DRSI, nov državni prostorski načrt (DPN) prinaša štiri različice poteka trase skozi Reteče. Prebivalci Škofje Loke so se strinjali, da železnico potrebujemo, saj je v naši občini ogromno potnikov, ki vsak dan potujejo predvsem v smeri Ljubljane in nazaj ter proti Jesenicam in nazaj. Želimo si, da bo nova, bolj zelena pot premikanja prisotna tudi v našem mestu in bodo postajališča še bolj urejena za še večje število potnikov,« je povedal Radinja.

Javna razgrnitev trase bo jeseni

Po besedah župana je umik trase iz naselja Reteče bolj pogosta oziroma najverjetnejša različica poteka nove železniške trase med vsemi, ki so jim jih predstavili v okviru DRSI. Po njegovem mnenju ta prinaša veliko dobrega kraju, ki je že stoletja razdeljen na pol z železnico, seveda pa s seboj prinaša tudi negativne učinke – predvsem oddaljenost železniškega postajališča in poseg v varovan gozd Sorškega polja ter na kmetijska zemljišča.

»Velik plus načrtovane trase vidim v umiku železnice iz Reteč, zaradi česar to naselje ne bo več kraj, ujet med železnico in cesto, nova trasa pa bo zagotovo vplivala tudi na razbremenitev cestnega tovornega prometa v naselju. Minus načrtovane umestitve drugega tira vidim v negativnih učinkih na gozd Sorškega polja, ki je varovana vrednota,« meni Tine Radinja. Ker je postopek DPN še v fazah priprave, bo lastnike in lastnice zemljišč, kjer bo potekala trasa, na dodatne sestanke in pogajanja država pozvala takrat, ko bo izbrana končna različica trase. DPN bo za javno razgrnitev tako kot za občino Medvode tudi za škofjeloško občino pripravljen šele jeseni, so poudarili na DRSI.

Priporočamo