Pomena umestitve sodobne, hitre dvotirne železniške proge na odseku Kranj–Ljubljana se zavedajo tudi v občini Škofja Loka. Po besedah župana Tineta Radinje bo strateški infrastrukturni in trajnostnoprometni projekt nacionalnega in medevropskega pomena omogočil razvoj sodobnega taktnega medkrajevnega železniškega prometa v celotni osrednjeslovenski regiji. Dobrodošle pridobitve bodo večja povezanost in vpetost v mednarodni železniški potniški promet ter večji prenos tovornega prometa s cest na železnice. »To bo nov kakovosten korak v sistemu trajnostne mobilnosti za našo občino, vendar se zavedamo, da bo povečana količina prepeljanega tovora po železnici prinesla tudi večjo obremenitev v našem lokalnem okolju. Na to smo državnega investitorja ministrstvo za infrastrukturo in načrtovalca Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) opozorili že v začetni fazi pogovorov o osnutku poteka trase. Prav zato si naša lokalna skupnost želi kar najbolj optimalne in trajnostne umestitve, poteka in izvedbe nove železniške proge,« poudarja Radinja.

Povedal je, da so jim predstavniki pristojnega ministrstva predstavili osnutek poteka trase državnega prostorskega načrta (DPN) železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo izključno na odseku, ki poteka skozi njihovo občino. »Vsekakor želimo, da nam investitor najprej predstavi osnutek poteka celotne trase od Ljubljane do Kranja oziroma Nakla, saj so bili podatki, ki so nam jih predstavili doslej, precej skopi oziroma parcialni,« je pojasnil škofjeloški župan in poudaril, da je sam proces umeščenja in iskanja optimalne trase še v teku in še ni zaključen. Dodal je, da so se načrtovani poteki trase od prvih predstavitev pred leti že večkrat spremenili in da bo potrebnega še precej usklajevanja med različnimi deležniki.

Podzemna železnica do Godešiča in le ena rušitev objekta

V mesecu maju bodo predstavniki pristojnega ministrstva za infrastrukturo in DRSI, ki je investitor projekta, v sodelovanju z občino pripravili javno predstavitev osnutka državnega prostorskega načrta železniške proge Ljubljana–​Kranj/Naklo na odseku, ki poteka skozi škofjeloško občino. »Tudi z organizacijo predhodne javne predstavitve in javne razprave ter z aktivno participacijo naših občank in občanov želimo doseči, da bo ta strateški infrastrukturni projekt v lokalno okolje umeščen kar najbolj optimalno, sonaravno in trajnostno,« je poudaril Tine Radinja.

Iz njegovega urada so ob tem dodali, da bi po dosedanjih delnih informacijah ob predstavitvi delovnega osnutka DPN železniške proge Ljubljana–​Kranj/Naklo potencialno lahko prišlo do rušitve le enega objekta v škofjeloški občini, železnica pa naj bi bila delno vkopana na delu trase med Medvodami in Godešičem.

Priporočamo