Kranj. Krajani Orehka so si potem, ko je strokovna ekipa Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) minuli petek za najboljšo možno traso drugega tira jugovzhodno od Kranja izbrala različico skozi Labore in ne skozi Orehek, oddahnili in spet mirneje spijo. Kot je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na DRSI Dejan Jurkovič, se je po pregledu osnutka elaborata optimizacije variante za traso drugega tira za najboljšo možno rešitev pokazala trasa pod Ljubljansko cesto oziroma skozi Labore. Po Jurkovičevih besedah je ocenjena vrednost te variante sicer za 18 milijonov evrov višja od variante skozi Orehek, ki je ocenjena na 110 milijonov evrov brez davka, a naj bi se s traso skozi Labore prihranilo še enkrat več potovalnega časa.

Omenjena trasa je okoli 350 metrov krajša kot skozi Orehek, že od same javne razgrnitve pa so jo podpirali tudi krajani Orehka in tamkajšnja civilna iniciativa. Ta je ostro nasprotovala trasi skozi vas, ki bi terjala rušenje 33 objektov. Porušiti bi bilo treba več deset hiš, kmetijska-gospodarska poslopja ter uničiti cestno in komunalno infrastrukturo kraja, trasa pa bi potekala kar čez igrišče Osnovne šole Orehek.

»Z velikim veseljem pozdravljam odločitev strokovnjakov. Menim, da je izbira pravilna. Kljub temu da je infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek dejala, da tukaj ni nihče zmagal, mislim, da je to zmaga tako za državo, ministrstvo, občino kot tudi za krajevno skupnost, ki bo po 150 letih ponovno združena, saj se obstoječi tir, ki ločuje Orehek in Drulovko, ukinja. Če sta naše delo in angažma vsaj minimalno prispevala k temu, da so strokovnjaki ugotovili, da trasa skozi Orehek ni družbeno, okoljsko in urbanistično sprejemljiva, pa še toliko bolje,« odločitev državnih strokovnjakov za drugi tir pozdravlja predsednik krajevne skupnosti Orehek - Drulovka Anže Tršan. Kot je pojasnil, ga veseli, da bodo ljudje v Orehku in Drulovki še naprej v miru uživali v svojih domovih. Zahvalil se je vsem krajanom, ki so ga skupaj z ekipo podpirali v prizadevanjih za ohranitev vasi, ter pohvalil stroko, ki je izbrala traso, ki bo po njegovem mnenju primerna za nadaljnjih 150 let.

Čakajo na uradne informacije in povabilo na sestanek

S predlagano novo traso skozi Labore, o kateri je izvedel iz medijev, je zadovoljen tudi predsednik krajevne skupnosti Stražišče Jure Šprajc. »Glede na to, da smo partnerji s krajevno skupnostjo Orehek - Drulovka, smo bili ves čas intenzivno vpeti v dogajanje glede umestitve trase. Sami smo že na začetku poudarili, da je trasa skozi Labore najbolj optimalna, zato smo zadovoljni z odločitvijo DRSI, čeprav z njihove strani nismo prejeli še nobene uradne informacije. Tudi o tem, kakšne bodo morebitne posledice umestitve trase za našo krajevno skupnost, ne vemo ničesar, zato od države pričakujemo čimprejšnje povabilo na sestanek, kjer bodo načrtovalci projekta odgovorili na vprašanja in pomisleke krajanov,« je povedal Šprajc, ki je tudi svetnik v Mestni občini Kranj (MOK) in redno opozarja, da je treba z ljudmi odkrito komunicirati, če nočemo, da se zgodi ulica oziroma upor kot v primeru Orehka.

Ureditev trase skozi Labore naj ne bi terjala nobene rušitve, saj naj bi železniška proga potekala naravnost s kranjske železniške postaje v predor pod Ljubljansko cesto v dolžini 2,4 kilometra, so zagotovili na DRSI in dodali, da bodo izbrano varianto skozi Labore vključili v predlog državnega prostorskega načrta. Javna razgrnitev bo predvidoma jeseni, medtem ko se sprejetja državnega prostorskega načrta nadejajo v začetku prihodnjega leta.

Priporočamo