Večina v ljubljanskem mestnem svetu je včeraj potrdila predlog povišanja cen parkiranja v mestu. Spremembe odloka o urejanju prometa in z njim nove cene v prestolnici bodo začele veljati s 5. junijem.
Na območjih s parkomatih bodo cene višje v vseh treh parkirnih conah. V ožjem mestnem središču, ki sodi v cono 1, bo ura parkiranja po novem stala 1,3 evra namesto dosedanjih 1,2 evra. Svetniki so potrdili tudi predlog, da bo ob sobotah v coni 1 parkiranje plačljivo do 19. ure. V parkirni coni 2, ki vključuje južni del Bežigrada, Prule, Mirje in Krakovo, bo cena ure parkiranja poskočila z 0,7 evra na 0,8 evra. V coni 3, ki zajema vsa druga območja znotraj obvoznice, se bo cena prav tako povišala za deset centov, po novem bo ura parkiranja stala 0,5 evra.
Višje cene tudi za abonente
Za deset centov se bo podražila tudi ura parkiranja na parkiriščih Bežigrad, Mirje, Trg mladinskih delovnih brigad, Tivoli I in Tivoli II. Stala bo 0,8 evra. Na parkiriščih Trg prekomorskih brigad, Žale I, II, III, IV in V, Kranjčeva, Štembalova, Gosarjeva I in II, Povšetova, Slovenčeva, Dolenjska, Tacen, Polje in Komanova pa bosta prvi dve uri namesto dosedanjih 0,6 evra stali 0,7 evra, nato pa bo toliko stala vsaka nadaljnja ura. Dražje bo tudi parkiranje v parkirni hiši Kongresni trg, kjer bo ura parkiranja prve tri ure uporabe parkirišča stala 1,7 oziroma 0,2 evra več kot doslej, vsaka naslednja ura pa 2,5 evra. Na vseh občinskih parkiriščih in v parkirnih hišah bo za 0,2 evra dražje tudi nočno parkiranje, ki bo po novem stalo 2 evra.
Višje cene čakajo tudi abonente, ki mesečno najemajo parkirni prostor na katerem od občinskih parkirišč oziroma v parkirnih hišah. Ti bodo po novem, odvisno od lokacije parkirišča, plačevali po 28, 40 oziroma 45 evrov na mesec. Doslej so plačevali 25, 36 ali 40 evrov.
Urška Honzak je izpostavila, da v Levici ne morejo podpreti podražitve parkirnin, ne da bi občina hkrati storila korak naprej pri drugih oblikah mobilnosti oziroma brez vlaganj v izboljšanje Ljubljanskega potniškega prometa. Svetniki Levice so že v preteklosti predlagali, da bi se pobrane parkirnine v proračunu namensko porabljale za druge, bolj trajnostne oblike mobilnosti. Proti povišanju parkirnin so se izrekli tudi v svetniškem klubu SDS. Mojca Sojar (NSi) pa je spraševala, zakaj občina v odloku ni uredila še tega, da plačevanje parkirnine ne bi bilo potrebno med prazniki, vendar odgovora ni prejela.
Kazen za prekršek ali utišanje protestnikov?
Debata se je razgrela pri členu, ki uvaja globo v višini 160 evrov za vožnjo tovornega vozila, traktorja ali delovnega stroja skozi območje ožjega mestnega središča brez ustrezne dovolilnice. Veljavni odlok to sicer prepoveduje že zdaj, a ker ne predpisuje globe, policisti in redarji tega niso mogli sankcionirati.
Ker mestna občina globo za traktorje in delovne stroje v mestnem središču uvaja ravno v času, ko kmetje s tovrstnimi vozili protestirajo v centru mesta, je predlog med opozicijo naletel na neodobravanje. Čeprav je župan Zoran Janković še pred začetkom debate svetnikom zagotovil, da z uvedbo globe nikomur ne jemljejo pravice do protesta in da protestnikov, ki se udeležujejo prijavljenih protestov, ne bodo kaznovali, tudi če pridejo s traktorji, je razprava pokazala, da mu opozicija ne zaupa. Aleš Primc (Glas za otroke in družine) in Urška Honzak sta opozorila, da je uvedba globe zaradi kmečkih protestov izrecno omenjena v obrazložitvi odloka. Vesna Ugrinovski (Gibanje Svoboda) in Marjan Sedmak (Lista Zorana Jankovića) pa sta svetniške kolege mirila, da zgolj urejajo pravno praznino oziroma nepopoln predpis.
Da občina to določbo odloka dopolnjuje z globo ravno v času kmečkih protestov v središču prestolnice, po mnenju Sojarjeve kaže, »da želi občina nesporazume s kmeti še povečati, namesto da bi župan in mestna oblast pripomogla k umirjanju in ustreznemu reševanju težav, na katere kmetje tudi v Ljubljani vse prevečkrat naletijo«. Sojarjeva se je strinjala, da je treba urediti nepopoln predpis, a prepričana je, da zdaj ni pravi čas. Predlagala je, naj o tem odločajo jeseni ali pozimi.