Razlog za obisk vrhniškega Komunalnega podjetja in centra Depo so bila rabljena kolesa, ki jim vrhniško komunalno podjetje po temeljitem servisu najde lastnika in jih vrne na cesto. Pod imenom vse bolj uspešne blagovne znamke Depo, ki deluje v sklopu strategije zero waste, h kateri so pred desetimi leti pristopile občine ustanoviteljice Borovnica, Log - Dragomer in Vrhnika, so ob zbirnem centru postavili servisno delavnico. Kot pove Edin Behrić, vodja centra ponovne uporabe Depo, ki nas pospremi do servisne delavnice, dela servisni ekipi ne zmanjka. »Gre za kolesa in tudi poganjalčke ter tricikle, ki jih otroci prerastejo. Veliko je odsluženih koles, ki jih ljudje zavržejo, ko si kupijo novo kolo, včasih pa je staro kolo potrebno temeljite obnove, vendar kolesar oceni, da se ta cenovno ne izplača. Stara kolesa pogosto končajo na kosovnem odpadu, nekaj jih občani sami pripeljejo k nam. Veliko jih naberemo tudi z namenskimi akcijami zbiranja starih koles,« je pojasnil Behrić in pokazal na »odslužen vozni park« za delavnico, ki še čaka, da pride v roke serviserja Francija Tršinarja.

Lani obnovili in prodali 153 koles

Na policah delavnice, kjer se kolesa popravljajo, so po škatlah sortirani tudi rezervni deli. »Vsako kolo pogledamo in ocenimo, ali se nam popravilo dejansko izplača. Če je kolo zelo utrujeno, ga razstavimo in ohranimo samo tisto, kar lahko uporabimo kot rezervni del, preostalo potem sortiramo za odpad. Tako se je nabralo kar nekaj retro zvoncev, tudi hup. V vsem tem času smo zbrali tudi različne kolesarske sedeže, ki jih nameščamo namesto poškodovanih,« je dejal Behrić in pokazal na polne lesene zabojčke.

Tudi direktor podjetja Gregor Klemenčič je z rastjo znamke Depo zadovoljen, prav tako z miselnostjo občanov, ki so se že zelo zgodaj začeli zavedati pravilnega ravnanja z odpadki. »Zgodba z leti raste. Če smo leta 2017 popravili 93 koles, smo lani obnovili in jih naprej prodali že 153,« je povedal Klemenčič in poudaril, da je vizija podjetja tudi dati odpadkom novo uporabno vrednost. »Tako iz avtomobilskih trakov izdelujemo torbice in nahrbtnike. Iz zračnih blazin, ki jih dobimo iz testnih vozil, izdelujemo nepremočljive vrečke za plenice, ki jih ob vstopu v vrtec dobi vsak vrhniški otrok,« je pojasnil sogovornik in še omenil, da bodo v kratkem obnovili dvosed za prostor, ki ga uporabljajo otroci v centru za socialno delo.

Po kolo v trgovino Depo

Tudi projekt obnove koles je le del zgodbe. »Drugi del je servis koles na terenu. Podjetjem ponudimo, da s svojim servisnim vozilom in ekipo pridemo na sedež podjetja in tam opravimo servis kolesa,« je dejal Klemenčič in spomnil še na električno kolo za pobiranje odpadkov po središču mesta, ki pa vsaj za zdaj še ne služi svojemu namenu. »Kolo je opremljeno s 4-kubičnim prostorom za pobiranje smeti. Ker je tako atraktivno, trenutno kroži po različnih prireditvah, kjer se promovira pomen mikromobilnosti v mestih.«

In kam po vrhniško kolo? Vrhniško podjetje ima svojo trgovino Depo na Cankarjevem trgu. »In prav trgovina je še dodaten izziv, želimo jo narediti še bolj privlačno. Robe v njej je res ogromno, predvsem slik in preostalih predmetov,« je povedal direktor in dodal, da si v bližnji prihodnosti želijo, da bi predmete lahko prodajali še prek spletne trgovine. Zaradi prostorske stiske imajo v prodajalni le nekaj koles, potencialen kupec pa lahko vedno pokaže interes za določeno kolo. »Pred časom je poklicala stranka, ki išče 20-colsko otroško kolo. Ko bomo kolo dobili, ga bomo uredili in nato stranko poklicali,« je sogovornik predstavil eno od možnosti nakupa kolesa. Vsaj za zdaj pa lahko aktualno ponudbo koles, in tudi drugih zanimivih uporabnih predmetov, poleg obiska trgovine spremljate tudi na njihovi strani na Facebooku. 

Priporočamo