Dars je ministrstvo za okolje, prostor in energijo zaprosil za okoljevarstveno soglasje za širitev primorske avtoceste med Ljubljano in Vrhniko v šestpasovnico. Pred mesecem so enako vlogo oddali za širitev štajerske avtoceste med Ljubljano in Domžalami. Kot so pojasnili v začetku meseca, bo dela, ki se bodo izvajala kot vzdrževalna dela v javno korist, mogoče začeti po pridobitvi pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja. Če bodo postopki potekali brez zapletov, razpis za izvedbo gradbenih del načrtujejo za prvo polovico leta 2024, dela pa bi se lahko začela v letu 2025. Načrtovane so celovita obnova dotrajane voziščne konstrukcije, preureditev odstavnega pasu v tretji prometni pas širine 3,5 metra, izvedba odstavnih niš in ustrezne razširitve pri premostitvenih objektih.

Začetek gradnje priključka Dragomer

V začetku tedna so stekla tudi zemeljska dela za gradnjo novega priključka Dragomer na primorski avtocestni vpadnici v Ljubljano, ki naj bi ublažil prometno gnečo na območju. Dars je izvajalca, konzorcij litijskega gradbinca Trgograd in hrvaške gradbene družbe GP Krk, v delo uvedel konec julija, predvideni rok dokončanja je 18 mesecev. Pogodbena vrednost del je 34,8 milijona evrov. Predvideni rok dokončanja del je po navedbah Darsa 18 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, pri čemer je to odvisno tudi od vremenskih razmer.

Gradnja se bo začela hkrati na več lokacijah. Del projekta je namreč tudi ureditev nove povezovalne ceste med Vnanjimi Goricami in bodočim avtocestnim priključkom, s katero bo promet za južni del Barja speljan mimo Brezovice. Prav tako sta že v začetni fazi predvidna začetek gradnje priključnih krakov na južni strani avtoceste (smer Vrhnika–Ljubljana) ter ureditev križišča z vsemi navezovalnimi cestami od priključka do regionalne ceste Brezovica–Vrhnika.

Promet bo po Darsovih pojasnilih oviran tudi na avtocesti. Večinoma naj bi bil promet urejen po dveh zoženih prometnih pasovih v eno smer vožnje. 

Priporočamo