V Laškem si že leta prizadevajo, da bi končali približno štiri kilometre dolgo kolesarsko traso med Tremerjami in Laškim. Pred petimi leti so v Tremerjah postavili nov kolesarski most, od takrat naprej pa dela stojijo. Kar je težko verjeti, glede na to, da je potek kolesarske povezave med Celjem in Laškim država potrdila že leta 2013, torej pred več kot desetimi leti. Kot pravi laški župan Marko Šantej, so doslej iskali različne kompromise, a so se vsi poskusi izjalovili. Tudi zaradi pomanjkanja denarja na direkciji za infrastrukturo. »Zato še ni bilo končnega izrisa projekta. Smo pa v proračunu z rebalansom v ta namen zagotovili 70.000 evrov. Na tak način želimo pomagati direkciji v vmesnem obdobju, da bi prišli do končne verzije in bi začeli iskati finančne vire za zaključek projektne rešitve,« poudarja Šantej.
Ignoranca države nesprejemljiva
Med usklajevanjem sprejemljivega poteka trase za vse deležnike so se na občini strinjali, da bi del kolesarske poti potekal ob lokalni cesti, kar pomeni, da bi občina sama prevzela del finančnega bremena tako investicije kot kasnejšega vzdrževanja. »Ignoranca ministrstva pri tem projektu je nesprejemljiva, sploh v luči trajnostne mobilnosti in ob dejstvu, da se povsod drugod po državi, tudi v naši neposredni bližini, kolesarske trase pospešeno odpirajo. Zato se ne moremo znebiti občutka, da nekdo namenoma zavira napredek tega projekta,« meni Šantej, ki je podprl civilno iniciativo (CI) za gradnjo kolesarske poti med Laškim in Celjem. Simboličnega dogodka v Rifengozdu pa so se udeležili tudi predstavniki Društva paraplegikov jugozahodne Štajerske in zavoda Vozim, saj tudi gibalno ovirani potrebujejo urejeno infrastrukturo, tudi kolesarsko. Do zdaj so zbrali 1300 podpisov. Po več pisnih pozivih pa se jim je na občini le uspelo dogovoriti za sestanek z direkcijo, ki bo 23. oktobra. Ena od soustanoviteljic CI Dragica Čepin meni, da razlog za to, da kolesarske povezave še vedno ni, tiči tudi v tem, da bi trasa posegla v območje Nature 2000.
Projekt še usklajujejo
Da to drži, so nam potrdili na Zavodu RS za varstvo narave. Kot tudi, da so v postopku obravnave načrtovane gradnje kolesarske poti na odseku Celje–Laško, za pododsek med Tremerjami in Laškim v dolžini okoli štiri kilometre, lani izdali strokovno mnenje v postopku izdaje gradbenega dovoljenja. Iz tega pa izhaja, da bi posegali na vplivno območje Nature 2000 Savinja Celje - Zidani Most, kje je habitat petih kvalifikacijskih vrst rib. »S projektom niso predvidene ureditve na dnu struge Savinje in na strukturah v vodi, posegi bi bili na obrežju in bi se vode dotikali le z roliranimi brežinami.« Zato so ocenili, da načrtovani poseg ne bo bistveno vplival na cilje ohranjanja kvalifikacijskih vrst varovanega območja in ne bo imel škodljivih vplivov. »Če se bo izkazalo, da bodo ureditve potrebne tudi znotraj struge Savinje, za morebitno odvodnjavanje, gradnjo cevnih izpustov ali druge vodnogospodarske ureditve, bo potrebna ponovna presoja. Glede na ugotovljene vplive izvedbe posega na varovano območje Natura 2000 pa bomo podali dodatne pogoje,« so odgovorili na Zavodu RS za varstvo narave. Dodali pa, da se s projektom načrtuje poseg, ki bo pomembno vplival na geomorfološke, hidrološke in ekosistemske lastnosti, zaradi katerih ima Savinja s pritoki status naravne vrednote državnega pomena. »Ker bi poseg lahko okrnil bistvene lastnosti naravne vrednote, menimo, da ni sprejemljiv. Je pa projekt v fazi usklajevanja in smo na dobri poti, da dosežemo dogovor,« so še pojasnili. In dodali, da je medtem lani ujma v tem odseku Savinje spremenila brežine, povečala erozijske zajede in poškodovala veliko obrežne vegetacije, zato je prvotni projekt neizvedljiv. »Z občino in direkcijo za infrastrukturo zato še iščemo ustrezne rešitve,« so še navedli.