Na ministrstvu za infrastrukturo poudarjajo, da ima zgodba o ureditvi prometnih razmer na Bledu dolgo brado, nanjo pa vpliva veliko različnih dejavnikov na državni in občinski ravni. Izpostavili so, da so finančna sredstva za nadaljevanje gradnje južne blejske obvoznice zagotovljena, zatika pa se drugje – pri pridobivanju zemljišč, ki so potrebna za gradnjo. Podlaga za pridobivanje zemljišč pred gradnjo, sklepanje odškodninskih sporazumov in servisiranje gradbišča v času gradnje je občinski podrobni prostorski načrt, ki ga je blejski občinski svet sprejel že leta 2012.

Manjkajo jim tri parcele

Za območje druge etape postopki pridobivanja potrebnih zemljišč še niso končani v celoti, potekajo namreč razlastitveni postopki ter vzporedno tudi dogovarjanja. Nerešene ostajajo tri parcele. »Ker z lastniki v postopku dogovarjanja ni bilo mogoče najti projektnih rešitev, ki bi bile sprejemljive za obe strani, so bile pri upravni enoti (UE) Radovljica junija 2019 vložene zahteve za razlastitev teh nepremičnin. Za vse štiri lastnike je pristojna upravna enota v avgustu 2019 izdala sklepe o uvedbi postopka razlastitve,« so razložili na ministrstvu.

Nato so dodatno izvedli odmero, s katero bi minimalizirali poseg na te nepremičnine, saj je bil to eden od pogojev lastnikov za podpis pogodbe, a po navedbah ministrstva lastniki kljub temu niso želeli skleniti opisanih služnostnih pogodb. Zato je bila zanje na pristojno upravno enoto aprila 2022 vložena dodatna zahteva za omejitev lastninske pravice, na podlagi katere je UE Radovljica maja 2022 izdala sklep o uvedbi postopka omejitve lastninske pravice na teh nepremičninah.

V začetku lanskega leta so na direkciji za infrastrukturo uvideli (DRSI), da po številnih pravnih manevrih lastnikov oziroma njihovih odvetnikov ne bo mogoče skleniti nikakršnega sporazuma glede pridobitve potrebnih nepremičnin, zato so na UE Radovljica naslovili dopis za pospešitev postopkov razlastitve in omejitve lastninske pravice v predmetnih zadevah. Nazadnje so junija na upravno enoto poslali splošno zahtevo za končanje odprtih postopkov razlastitve in omejitve lastninske pravice z izdajo odločb o razlastitvi.

Na ministrstvu so pojasnili, da glede na dosedanje ravnanje ni mogoče pričakovati, da bi še v tem letu lahko pridobili manjkajoča zemljišča. Bodo pa, kot so poudarili, zelo veseli pomoči občine oziroma župana pri rešitvi tega izziva.

Bi moral pomagati župan?

Na ministrstvu so ob tem spomnili, da so pri predstavitvi projektnih rešitev lastnikom še ne pridobljenih zemljišč in pri iskanju drugih rešitev, ki bi bile zanje sprejemljive, sodelovali tudi predstavniki občine Bled. Ob tem so poudarili, da imajo veliko dobrih praks iz drugih projektov, kjer je županom uspelo najti dogovor z občani.

»Direkcija je pri iskanju novih projektnih rešitev skušala poiskati kompromisno rešitev z lastniki, vendar ni bilo pozitivnega odziva, sprejemljivega za obe strani,« so pojasnili in dodali, da glede na dosedanje ravnanje ni mogoče pričakovati, da bi še v tem letu lahko pridobili manjkajoča zemljišča. Bodo pa, kot so poudarili, zelo veseli pomoči občine oziroma župana pri rešitvi tega izziva.

Kaj o tem menijo na blejski občini, nam za zdaj ni uspelo izvedeti. Župan Anton Mežan je bil na dopustu, na občini pa so se odločili, da bodo glede na kompleksnost in obširnost tematike v prihodnjem tednu pripravili tiskovno konferenco.

Na ministrstvu so pojasnili, da bo gradnja vstopnega križišča na Betinu, vključno z dovoljenjem, končana v letu 2025. V vmesnem času bo DRSI poskušal urediti odkupe na naslednji etapi ter zaprositi za gradbeno dovoljenje. Javno naročilo za gradnjo naslednje faze bo objavljeno po pridobitvi gradbenega dovoljenja. 

Priporočamo