Na ljubljanskih ulicah so se s februarjem ponovno pojavili električni skiroji družbe Bolt. Slednja je skiroje, ki so namenjeni kratkotrajni izposoji, z ulic umaknila sredi lanskega decembra s pojasnilom, da pozimi ne bodo na voljo, ker je takrat uporaba skirojev bolj nevarna. Kako to, da si uporabniki njihove električne skiroje lahko ponovno izposodijo, čeprav zime še ni konec, smo želeli preveriti pri Boltu, vendar na naša vprašanja niso odgovorili.
Predlagali 46 lokacij
za parkiranje skirojev
Mestna občina Ljubljana je lani jeseni od Bolta zahtevala, naj upočasni hitrost vseh svojih električnih skirojev na območjih za pešce in naj tudi predlaga območja, kjer bi uporabniki lahko parkirali skiroje, ko jih več ne potrebujejo. To je občina zahtevala zato, ker so uporabniki skiroje puščali tako rekoč povsod, kjer se jim je ljubilo, med drugim tudi na kolesarskih stezah in pločnikih, zelenicah in drugih neprimernih površinah. Občina je Boltu naložila, naj glede na svoje podatke o obnašanju uporabnikov predlaga območja, kjer bi uredili neke vrste parkirišča za električne skiroje. Tako bi si uporabniki po zgledu na sistem izposoje mestnih koles Bicikelj električne skiroje izposodili in jih vrnili na vnaprej določenih točkah.
Na občini so povedali, da je Bolt predlagal 46 lokacij. »Večina je umeščena znotraj notranjega cestnega območja, prav tako smo večino predlogov ocenili za primerne,« so pojasnili na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Bolt smo zaprosili za podatek, kje si njihovi uporabniki največkrat izposodijo električne skiroje in kje jih po uporabi največkrat odložijo, vendar odgovora nismo prejeli. So pa v sporočilu za javnost decembra lani zapisali, da si njihovi uporabniki skiroje najpogosteje izposodijo zato, da se z njimi pripeljejo na Prešernov trg.
Koliko bo lokacij za parkiranje električnih skirojev, še ni jasno. Na občini so dejali, da jih bodo uredili oziroma označili, ko jim bodo to dopuščale vremenske razmere. Kot so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, bodo te površine označili tako z vertikalno kot s horizontalno prometno signalizacijo, kar pomeni, da jih bodo zarisali na tleh in označili s prometnimi znaki. »Parkirna mesta bodo označena za parkiranje e-skirojev, in sicer ne le podjetja Bolt, temveč vseh podjetij, ki se ukvarjajo s tovrstno storitvijo, ter tudi lastniških skirojev posameznikov. Uporaba teh površin bo brezplačna,« so napovedali na tem oddelku. Pred nekaj meseci je župan Zoran Janković sicer dejal, da bo občina Boltu zaračunala simbolično uporabnino za območja, kjer bodo uporabniki parkirali električne skiroje.