Mestna občina Ljubljana išče izvajalca, ki bo zgradil predobremenilne nasipe vzdolž dela Barjanske ceste. Gre za pripravljalna dela, ki so nujna pred načrtovano širitvijo Barjanske ceste med Ziherlovo ulico in priključkom na južno ljubljansko obvoznico. Izbrani izvajalec bo moral nasipe zgraditi predvsem na vzhodni strani Barjanske ceste, in sicer na zelenih površinah od parkirišča P+R do Poti na Rakovo jelšo ter od Malega grabna do Stranske poti. Manjši nasip pa bo izvajalec moral pred začetkom širitve vpadnice zgraditi še na zahodni strani Barjanske ceste južno od bencinskega servisa Petrol.

Javno naročilo za izvedbo predobremenilnih nasipov kaže tudi nekaj več podrobnosti o širitvi dela te vpadnice. »Rekonstrukcija Barjanske ceste vključuje razširitev na štiripasovno mestno cesto s posebnimi pasovi za vozila mestnega javnega potniškega prometa, vmesno zelenico, obojestranskim drevoredom, kolesarsko stezo in hodnikom za pešce. Na križišču Barjanske ceste in priključka na avtocesto pri (parkirišču, op.a.) P+R Barje je predvideno novo spiralno krožišče, ki bo povečalo pretočnost priključka,« kaže dokumentacija, ki jo je za občino pripravil Ljubljanski urbanistični zavod.

Objavljena dokumentacija razkriva, da bodo pešci na odseku med avtocestnim priključkom in Cesto v Mestni log na obeh straneh ceste po širitvi imeli po dva metra širok pločnik, kolesarji pa 1,5 metra široko kolesarsko stezo. Trenutno pločniki in kolesarske površine na tem delu niso urejeni najbolj optimalno. Na pol kilometra dolgem odseku Barjanske ceste od parkirišča P+R do križišča s Cesto dveh cesarjev je kolesarski promet urejen na ozki dvosmerni kolesarski stezi na zahodni strani Barjanske ceste. To pomeni, da morajo kolesarji na poti proti mestnemu središču dvakrat prečkati Barjansko cesto, če želijo kolesariti po predpisih. Na tem istem odseku v smeri proti središču mesta pločnika sploh ni. Od mostu čez Mali graben proti središču mesta je sicer asfaltirana površina vzdolž Barjanske ceste, a ta naj bi bila namenjena le kolesarjem, čeprav jo v praksi uporabljajo tudi pešci.

Zaradi širitve bodo sekali drevesa

Iz dokumentacije je razvidno, da občina poleg zarisa rumenih pasov v obe smeri načrtuje tudi zasaditev obojestranskega drevoreda. A ravno zaradi načrtov z zelenimi površinami vzdolž vpadnice si občina utegne prislužiti kritike. Objavljena dokumentacija namreč razkriva, da bo zaradi širitve Barjanske ceste izvajalec moral posekati več obstoječih dreves. Koliko dreves točno bo padlo zaradi gradnje nasipov, v dokumentaciji ni navedeno. Na občini pa preverjamo, koliko dreves bodo morali posekati na celotnem odseku Barjanske, predvidenem za širitev. Prav tako poizvedujemo, ali preučujejo kakšne alternativne rešitve, ki bi jim pomagale ohraniti drevesa. Velja spomniti, da je Ljubljančane v minulih tednih zelo razburila novica, da je zaradi prenove SNG Drama Ljubljana država dala posekati praktično vsa drevesa okoli gledališča in da bo zaradi širitve Linhartove ceste posekala 50 odraslih dreves.

Izvajalec, ki bo gradil nasipe, bo moral odstraniti tudi stavbo in pomožni objekt na Stranski poti 15, ki ju občini še ni uspelo odkupiti, ter stavbo in pomožni objekt na Opekarski cesti 54, ki pa sta že v občinski lasti. Odkup objektov na Opekarski cesti sicer ni bil povezan s širitvijo vpadnice, temveč z gradnjo podaljška Opekarske ceste do novega križišča z Barjansko.

V občinskem proračunu je širitev Barjanske ceste ocenjena na nekaj več kot 10,2 milijona evrov, pri čemer občina načrtuje, da bo letos za projekt porabila 1,2 milijona evrov, prihodnje leto pa skoraj 1,5 milijona evrov. Večino potrebnega denarja naj bi pripravljalci proračuna zagotovili v letih 2025 in 2026, ko se bo, kot kaže proračun, izvajala glavnina gradbenih del.

Priporočamo