»Težko je z besedami opisati, kako se veselimo Kazine. Ko se bomo končno vselili, bomo prvih nekaj tednov zagotovo popolnoma evforični, ker so v novih prostorih absolutno drugačni pogoji za delo, kot smo jih imeli do zdaj,« je v prenovljenih prostorih Kazine, v katerih se odvijajo sklepna dejanja selitve, poudaril dekan akademije za glasbo Marko Vatovec. Da se novih prostorov veselijo tudi študentje, priča zapis na tabli v eni izmed sodobnih učilnic. Eden od mladih glasbenikov je tako zapisal, da je lepo in da komaj čaka selitev.
S Kazino bo akademija za glasbo dobila pet tisoč kvadratnih metrov novih študijskih, koncertnih in administrativnih prostorov, čeprav ti še ne zadoščajo vsem njihovim potrebam. Zato akademija ohranja prostore v Glasbeni matici na Vegovi in Gosposvetski. Ko bo ustanova pridobila načrtovani prizidek pri Kazini in bodo v njem uredili večjo koncertno dvorano, primerno za simfonični orkester, dodatne učilnice in vadbene prostore, bo potrebam približno zadoščeno. Na vprašanje, kdaj je mogoče pričakovati prizidek, Vatovec odgovarja, da morajo na zemljišču najprej urediti še nekaj nerešenih situacij. Skupaj z investitorji na Čopovi 9 »zdaj pripravljamo predlog za spremembo OPPN in ko bo pripravljen, bomo razpisali urbanistični in arhitekturni natečaj za prizidek,« je še pojasnil dekan.
Vsaka vadnica za dve uri
na študenta
Na akademiji za glasbo veliko prostora potrebujejo, ker velik del izobraževanja poteka individualno. Poleg tega so ob učilnicah nujni del akademije tudi vadnice. »Moramo poskrbeti za to, da imajo študenti prostore, ki so namenjeni samo vadbi, kar na Starem trgu ni bilo mogoče. Zagotavljanje vadbenih prostorov je še posebej pomembno za socialno šibkejše študente, čeprav tudi tisti, ki živijo v zasebnih bivališčih, nimajo vedno pogojev za vajo.« Zato so v Kazini veliko sob namenili prav vadnicam in tako ima vsak od študentov, teh je okoli 400, vsak dan na razpolago dve uri za vadbo. »Razumem minimum za vadbo je sicer vsaj tri ure na dan,« je pojasnil Vatovec. Ob tem je spomnil na citat znanega poljsko-ameriškega pianista Arthurja Rubinsteina, ki je rekel, da glasbenik ne sme preveč vaditi, ker mora imeti v življenju še druge izkušnje.
Pametne glasbene učilnice
Med sodobno opremljenimi prostori je v Kazini tudi šest pametnih učilnic. Njihovo načrtovanje je delno narekovala izkušnja koronačasov, predvsem pa mednarodni projekt, v katerem je ljubljanska akademija sodelovala z dunajsko glasbeno akademijo in tržaškim konservatorijem. Bistvo pametnih učilnic je, da so z mikrofonom, kamero in posebno internetno povezavo, pri katerih ni zamika med sliko in zvokom, opremljene za pouk na daljavo, pridobitev pojasni Vatovec. Na takšen način bosta recimo ljubljanski profesor in študent, ki bo na izmenjavi v Litvi, lahko dokaj nemoteno izvajala študijski proces. V tem kontekstu Vatovec postreže z zanimivostjo, in sicer, da so v kazinski dvorani že izvedli koncert, v katerem je bil solist v Ljubljani, orkester v Trstu in poslušalci v obeh dvoranah.
Glavna dvorana
z švicarskimi orglami
Eden od biserov novih prostorov akademije v Kazini je restavrirana glavna dvorana s poslikanim stropom in lesenimi lestenci s pozlato iz pravega zlata, ki so jo poimenovali po prvem dekanu ljubljanske glasbene akademije baritonistu Juliju Betettu. Vidno mesto v njej že šest let zasedajo mogočne orgle, ki jih je akademija v dar dobila iz župnijske cerkve iz Horgena v Švici. Za doseganje precej optimalne akustike za različne inštrumente in zasedbe so dvorano opremili z zvočnimi absorberji. »Akustika je tako nekoliko 'popravljena', saj ima naravno dvorana sicer veliko dolgega odmeva, kar je pri ločljivosti lahko problematično. Je pa akustika do neke mere tudi stvar okusa, čeprav je prostor zdaj v tem pogledu mnogo primernejši, kot je bil,« pravi Vatovec.
Glavna dvorana, najlepša in največja, pa ni edina, ki jo akademija ima. Po Kazini je razporejenih še več manjših dvoran, ki prav tako nosijo imena po ustvarjalcih iz lokalne glasbene zgodovine. Med njimi so posvečene Marijanu Lipovšku, triu Lorenz in Karlu Ruplu. Poleg dvoran imena nosijo tudi nekatere od učilnic, tako se ena poklanja zaslužni profesorici Dubravki Tomšič Srebotnjak.
Od studia do bara
Ob individualnih učilnicah in večjih predavalnicah so v Kazini uredili tudi dva studia. Eden spremlja elektroakustično učilnico, drugi, produkcijski je v kleti in bo v njem vadil tudi študentski Big band. V pritličju nove akademije bo med drugim javni prostor, lokal z manjšim odrom, kjer bo vsaj enkrat tedensko potekal program v živo. Kot pojasni Vatovec, trenutno iščejo najemnika, ki bo v prostoru opravljal gostinsko storitev, sami pa bodo v Klubu Kazina, kot so ga poimenovali, skrbeli za program. Sicer na akademiji delujeta tudi dva abonmajska cikla, solistični in komorni.
Lokacija v središču mesta
prinaša odgovornost
Ob navdušenju nad notranjimi prostori v prenovljeni Kazini Vatovec poudari, kako dobra je tudi lokacija novega poslopja akademije, saj so »ustanove, s katerimi veliko komuniciramo in sodelujemo, to so Slovenska filharmonija, Cankarjev dom in Opera, zelo blizu. Kar je prednost in po drugi strani odgovornost. Glede na to, da smo v strogem centru, se mi zdi pomembno, da se odpremo za javnost.« Kot še dodaja dekan glasbene akademije, si ob zanimivi zgodovini Kazine in vsebinah, ki so jo nekoč naseljevale, »sami radi mislimo, da je v njej zdaj končno to, čemur je namenjena.«