Celje, Velenje. Celjski Stari grad je v prvi polovici leta obiskalo dobrih 37.000 obiskovalcev, kar je 12 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Tujih obiskovalcev je bilo letos v knežjem mestu tri odstotke več. Statistični podatki hkrati kažejo, da se je na največjem srednjeveškem gradu v Sloveniji spremenila struktura gostov. »Na prvem mestu so Madžare izpodrinili gostje iz sosednje Hrvaške. Teh je v primerjavi z lanskim prvim polletjem za 60 odstotkov več. Na tretjem mestu so turisti iz Nemčije, katerih delež se je povečal za dobro četrtino. Prepričani smo, da je to rezultat uspešnih promocijskih kampanj na Hrvaškem, ki smo jih izpeljali v sodelovanju partnerji, konkretno s Tehnoparkom Celje in upravljalcem Poti med krošnjami na Rogli,« meni Maja Voglar, direktorica Zavoda Celeia Celje. Hkrati dodaja, da še naprej ostajata izziv povečanje števila nočitev in povprečna doba bivanja, saj turisti zdaj v povprečju ostajajo dve noči. Nočitev je bilo do konca maja približno toliko kot lani, okoli 20.000, največ so jih ustvarili gostje iz Hrvaške, Nemčije, Avstrije, Danske in Srbije, največji porast, kar 44-odstoten, pa beležijo pri gostih iz sosednje Avstrije. Poleg Starega gradu sta dobro obiskana Pokrajinski muzej in Muzej novejše zgodovine Celje, daleč največji porast obiska pa beležijo v Tehnoparku Celje, kjer so v prvi polovici leta našteli skoraj petkrat oziroma 40 odstotkov več obiskovalcev kot v enakem obdobju lani.
Kader vse večji globalni izziv
Z letošnjim obiskom turistov so zadovoljni tudi v Zavodu za razvoj Šaleške doline (ZRŠD), ki je bil pred osmimi leti ustanovljen z namenom izboljšanja kakovostne turistične ponudbe in promocije te destinacije. V Velenju so lani zabeležili 13.000 prihodov in 33.000 nočitev, letos pa so se prihodi in nočitve turistov povečali za petino. Od tega so domači gostje ustvarili dobro petino, tuji turisti pa 79 odstotkov vseh nočitev. Ti v povprečju v Velenju ostanejo dva dni in pol, največ pa jih pride iz Nemčije, Nizozemske, Srbije, Avstrije in Kitajske.
Poročilo ZRŠD je na zadnji, junijski seji velenjskim mestnim svetnikom predstavila direktorica Alenka Kikec. Kot je dejala, so dosegli vse zastavljene cilje, razen povečanja števila zaposlenih v turizmu, saj kader postaja vse večji globalni izziv. Do konca lanskega leta so imeli deset redno zaposlenih, še eno osebo so zaposlili prek javnih del. Potrebovali bi jih seveda več. »Smo pa ponosni na odlično sodelovanje, povezovanje in partnerstva, s katerimi bogatimo in nadgrajujemo turistični program ter zeleno zgodbo Šaleške doline,« pravi direktorica ZRŠD. In izpostavi, da so lani na področju turizma prejeli tudi nekaj nagrad, posebej pa so ponosni, da so edina destinacija v Sloveniji s kar tremi turističnimi produkti, ki se ponašajo z znakom kakovosti Slovenia Unique Experience, ki ga podeljuje Slovenska turistična organizacija. Največ turistov si želi v Šaleški dolini obiskati Muzej premogovništva pa tudi muzej na velenjskem gradu, vse več je tudi povpraševanja po produktu Skrivnosti potopljenih vasi. »Prek šestih družbenih omrežij smo lani z objavami dosegli več kot tri milijone uporabnikov, sodelujemo pa tudi v številnih projektih s področja trajnostnega turizma in se predstavljamo na promocijskih sejmih in mednarodnih dogodkih,« sklene Alenka Kikec. x