V ljubljanski mestni občini so naklonjeni turizmu. Turizem dela Ljubljano še boljšo za vse, so objavili na spletnih straneh in zapisali, da turizem ne le »omogoča številna delovna mesta, ampak je tudi vir namenskih sredstev, iz katerih so financirane različne prireditve, projekti in infrastruktura«, kar po domače pomeni, da ta panoga daje kruh številnim meščankam in meščanom in se iz turistične takse sofinancira marsikaj, kar nam je vsem v prid.
O tem, kaj čedalje bolj prevladujoč množični turizem v prestolnici pomeni za meščanke in meščane in kako spreminja podobo mesta, imam sicer svoje mnenje. Morda tudi zato, ker si vzamem k srcu, kaj se dogaja v evropskih mestih, ki so korak pred nami in kjer razjarjeni domačini z vodnimi pištolami preganjajo turiste, ker so jih izrinili iz njihovih domov, njihovih tržnic, njihovih gostiln in bifejev, skratka iz vseh kotičkov njihovega mesta, ki si jih zaradi »naklonjenosti mesta turizmu« ne morejo več privoščiti. A na spletni strani občine pravijo, da je moje stališče precej osamljeno in da je Turizem Ljubljana, ki že »od leta 2016 redno spremlja odnos meščank in meščanov do razvoja turizma«, v prestolnici s svojo kampanjo Turizem dela Ljubljano dosegel »svoj ozaveščevalni namen«, zato rezultati javnomnenjske raziskave kažejo, da ima 76 odstotkov meščank in meščanov pozitiven odnos do turizma.
Pa poglejmo. Deževen junijski dan na avtobusih javnega prometa, v samem drobovju storitev, ki bi morale prekipevati od naklonjenosti do tako pomembnega vira mestnega prihodka ... Najprej je bil ovira jezik. Nemca nista znala najbolje angleško, a stasita kontrolorja LPP sta ta mednarodni sporazumevalni jezik obvladala še slabše, vendar po njunem mnenju dovolj dobro, da sta zavohala svoj ulov: dva nebogljena turista na ilegalni vožnji. Slednja sta bila prepričana, da sta s telefonom plačala vožnjo, in sta kontrolorjema kazala svoje mobilne aplikacije. Varuha plačilne discipline na avtobusih LPP sta vztrajala, da jih nista. Spor je eskaliral do te meje, da se je vanj vmešala celo domača potnica srednjih let, a sta njene opazke o tem, da gre maltretiranje neukih turistov čez vse meje, nagovorjena preprosto ignorirala. Seveda je mogoče, da turista ob težavah razvozlati zapleteni način plačila na LPP morda celo res nista plačala ali pa je, tako kot tudi meni že večkrat, zatajil sistem, ki je javil, da transakcija ni uspela, pa je na aplikaciji vseeno vestno odštel tistih 1,30 evra z dobropisa, pri čemer pojma nimam, kaj bi v tem primeru aplikacija kazala kontrolorjema. A precej bolj kot to me bega popolna neusklajenost omenjenega dogodka s statistikami Turizma Ljubljana. Lahko ugibam le, kje sta se razborita kontrolorja izmuznila tisti absolutni večini meščank in meščanov, ki so tako prijazno naklonjeni turistom.