»Do Obale vse leto v velikem številu potujejo upravičenci v celoti subvencioniranega prevoza, predvsem ob sončnem vremenu. Poleti je takšnih potnikov še več kot običajno, veliko je tudi turistov iz tujine,« je na vprašanje o porastu števila potnikov odgovoril Matija Jeras, vodja prometno-komercialne službe Avtobusne postaje Ljubljana. Pojasnil je tudi, da je število avtobusov, ki vozijo do Obale, določeno v skladu s standardom dostopnosti ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Po voznem redu na spletni strani Arrive med tednom na progi Ljubljana–Koper prvi avtobus odpelje že okoli 5. ure, potem pa do 20. ure vozi vsaj eden na uro. Okoli 8. ure vozijo trije avtobusi, okoli 16. ure kar štirje. Nekoliko manj avtobusov je na povezavi Ljubljana–Izola: med tednom prvi avtobus odpelje okoli 6. ure, potem pa po eden vsako uro do 10. ure. Naslednji avtobus je ob 15. uri, do večera mu sledijo še štirje avtobusi.

Potujejo tudi na druge konce države

»Imam veliko prostega časa, ki ga rad porabim za potovanje. Obiskujem predvsem kraje, ki si jih do zdaj še nisem ogledal,« nam na ljubljanski avtobusni postaji pove upokojenec Franc. »Poleti se na pot najraje odpravim dopoldne, ko je še prijetno hladno. Poti in datuma ne načrtujem do podrobnosti, temveč se za potovanje po občutku odločim zjutraj, ko se zbudim. Danes sem bil edini potnik iz Novega mesta do Ljubljane, zdaj pa se bom odpravil do Slovenj Gradca. Pred dvema tednoma sem bil na Obali in presenetilo me je, kako je na primer relacija Ljubljana–Brežice prazna v primerjavi z relacijo Ljubljana–Koper. Pri slednji moraš namreč imeti srečo, da prideš na avtobus,« poudari Franc. »Sicer nisem ljubitelj namakanja nog v morje, vendar se rad odpravim v Koper, ker je mesto zelo urejeno. Veliko ljudi verjetno izkoristi dejstvo, da je na voljo veliko povezav, obenem pa pridejo v Koper dokaj hitro,« še doda. Obalo z uporabo subvencionirane študentske vozovnice ​ IJPP radi obiščejo tudi mladi. »Čeprav imam izpit za avto, se s prijateljicami večkrat z avtobusom odpravim na enodnevni izlet na Obalo. Tako prihranimo dosti denarja in nimamo skrbi s parkiranjem,« pove študentka Tajda.

“Čeprav se mi ugodnosti za prevoz upokojencev zdijo super, je dejstvo, da njihove dnevne migracije otežujejo prevoz drugim starostnim skupinam, ki želimo z uporabo javnega prometa priti na določeno lokacijo, kjer opravljamo delo ali se šolamo,” meni študentka Eneja.

Poleti ni potnikov nič manj

»Čeprav se mi ugodnosti za prevoz upokojencev zdijo super, je dejstvo, da njihove dnevne migracije otežujejo prevoz drugim starostnim skupinam, ki želimo z uporabo javnega prometa priti na določeno lokacijo, kjer opravljamo delo ali se šolamo,« meni študentka Eneja, ki se kljub bivanju v ljubljanskem študentskem domu pogosto vozi na relaciji Koper–Ljubljana. Ravno zato upokojenka Marija, ki iz Kopra prihaja v Ljubljano za nadaljnja potovanja, previdno izbira ure odhoda. »Da bi se izognila gneči, z možem skrbno izbirava različne ure odhoda. Kadar se odpraviva na kakšno daljšo razdaljo, greva bolj zgodaj, sicer pa v dopoldanskih urah. Vse leto potujeva na različne konce Slovenije, med drugim sva že obiskala Maribor, Gorico in Sežano. Tudi v Trst sva se odpravila; do Škofij imava brezplačen prevoz, potem pa uporabiva vozovnici, ki ju kupiva že prej na avtobusni postaji. Nikoli nisva imela kakšnih težav in sva na splošno zelo zadovoljna s potovanji,« pove Marija. »Ker Ljubljana poleti močno izstopa po številu turistov v primerjavi z drugimi slovenskimi mesti, vse šolarje na progah od/do Ljubljane nadomestijo tuji turisti, zato potnikov poleti ni nič manj,« je na vprašanje o morebitnem zmanjšanju gneče odgovoril Matija Jeras. Dodal je, da morajo nekateri potniki še vedno pogosto počakati na naslednji odhod, saj je avtobus prepoln. 

Priporočamo