»Težava se je pojavila, ko so ukinili tri ali štiri linije do Ljubljane med šesto in pol sedmo uro. Ker ima hči ob 7.30 pouk v Ljubljani, se je odpravila na avtobus, ki pelje ob 6.15. Tako pride v šolo prezgodaj, če bi šla na naslednji avtobus, pa bi pouk zamudila,« je zgodbo svoje hčere, ki se iz Doba pri Domžalah vozi v šolo v Ljubljano, opisala Mateja Panter. »Ker je bil avtobus prepoln, sta se nanj uspeli zriniti le moja hči in še ena punca, kakih deset ljudi pa je moralo počakati na naslednji avtobus. Zaradi gneče sta do Ljubljane stali čisto spredaj, pri vozniku,« je še dodala. »Ni čudno, da se mladim tako zelo mudi narediti izpit za avto in začnejo sami delati gnečo na obvoznici. Če bi bil sistem dobro urejen, bi se z avtobusi pogosteje vozili tudi odrasli,« je zaključila.
Na občini Domžale so s problemom seznanjeni, pritožbe o novem voznem redu avtobusov so dobili od prebivalcev Krtine in Doba pri Domžalah. Po njihovih navedbah so si »zelo prizadevali, da bi bilo avtobusnih povezav čim več, vendar do tega ni prišlo. Avtobusi so prepolni, potniki ne morejo gor.«
Težave imajo tudi v Lukovici, kjer je prav tako spremenjen vozni red avtobusov. »Zaradi številnih nevšečnosti, povezanih z avtobusnimi povezavami, smo na spletni strani občine objavili javno dostopen dopis pristojnim,« je pojasnila višja svetovalka za družbene in društvene dejavnosti občine Lukovica Mojca Cerar. »DUJPP in pristojnemu ministru je bil včeraj poslan urgentni dopis, s katerim občina poziva k ponovni vzpostavitvi vseh ukinjenih prevozov,« so ob priponki zapisali na strani občine.
Povezav na podeželju premalo
Težave pa se ne pojavljajo zgolj v okolici Ljubljane, pač pa tudi na Štajerskem in Dolenjskem. »Podeželje je podhranjeno z javnim prevozom, najbolj kritično je na Kozjanskem, Koroškem in v Suhi krajini,« je za medije povedal predsednik Kmetijsko gozdarske zbornice Roman Žveglič. »Otroci zaradi slabih povezav zamujajo v šolo ali pridejo domov zelo pozno, v najslabšem primeru v šolo sploh ne pridejo. Starši morajo opustiti delo na kmetiji ali vzeti nekaj ur dopusta v službi, da lahko otroka odpeljejo v šolo in domov,« je nadaljeval Roman Žveglič.
Izpostavil je primer relacije Zagradec–Novo Mesto, kjer morajo po letošnji spremembi dijaki Kmetijske šole Grm in biotehniške gimnazije trikrat prestopiti. Problem so tudi prepolni avtobusi, na katere ne morejo vstopiti, saj je tudi število stojišč omejeno. »Ne razumem, zakaj je bilo treba spreminjati lanski sistem, ki je dobro deloval,« je zaključil.
S težavami so seznanjeni in jih rešujejo
Nove vozne rede so pripravili v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa. Na pritožbe uporabnikov avtobusnega prometa odgovarjajo, da »se linije v osnovi niso spreminjale, tam, kjer je bilo že doslej dobro urejeno, je tako tudi ostalo. So se pa pri pripravi voznih redov upoštevali migracije potnikov, število prebivalcev na določenem območju in drugo.« Prevoznik je po besedah Urške Ojsteršek iz DUJPP s koncesijsko pogodbo od 1. septembra dalje dolžan zagotavljati izvajanje voznega reda in dodajanje avtobusov na odhodih, kjer so obstoječi odhodi prepolni. »Na vse situacije takoj odreagiramo in jih skupaj s prevozniki odpravljamo,« je na vprašanje o ukrepih povedala Urška Ojsteršek. »Odzivamo se na pozive lokalnih skupnosti, te dni tudi z osebnimi obiski šolskih okolišev, na teren bomo poslali tudi kontrolorje nadzora poslovanja.«
Da je z začetkom novega šolskega leta javni potniški promet pogostejši in dostopen tudi v krajih, kjer prej povezav ni bilo, trdijo tudi v družbi Nomago. »Težave potnikov si v sodelovanju z DUJPP prizadevamo razrešiti v najkrajšem možnem času, marsikatero težavo smo v zadnjih dneh že odpravili,« je na vprašanje o ukrepih odgovoril izvršni direktor družbe Nomago Miha Tavčar. »S prihajajočimi izboljšavami in nadgradnjami voznih redov pričakujemo, da se bodo zadeve v kratkem še izboljšale, z začetkom popoldanskih krožkov in obšolskih obveznosti pa se bo pritisk na področju mobilnosti razporedil na daljša časovna okna,« je pojasnil Miha Tavčar. Dodal je, da strogo obsojajo kakršno koli negativno komunikacijo potnikov z vozniki, do katere je v zadnjih dneh pogosteje prihajalo.