»Potem ko so nam prenovili kuhinjo, so se tam pojavili neki insekti, ki so spominjali na vinske uši. Tudi ko smo s sostanovalkami iz kuhinje umaknile vso hrano, niso izginili,« je svojo izkušnjo opisala študentka Tija Rajnar, ki domuje na Kardeljevi ploščadi. »Bili so povsod, tudi v regalih, in res je bilo ogabno. Tam so bili približno mesec dni, potem smo za situacijo povedale hišniku, ki je sam uredil zadevo. Ne vemo, kaj je naredil, ampak je pomagalo, saj se kaj takega ni več ponovilo,« je zaključila.
V primeru pojava ščurkov in drugih insektov Študentski dom Ljubljana (ŠDL) aktivno sodeluje z Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano. »Najprej se opravi temeljit pregled prostora, sledita dezinsekcija prostorov in pogovor s stanovalci, saj je naše delo tudi izobraževanje, svetovanje in ozaveščanje stanovalcev,« je pojasnil predstojnik za študentske zadeve iz ŠDL Aleksandar Matković.
»Če se opazi dejavnike tveganja, s katerimi bi bilo ogroženo zdravje stanovalcev, se s stanovalci opravi razgovor in sprejme ukrepe za preprečevanje teh tveganj,« je povedal Matković. Po njegovih besedah se pojav garij po letu 2008 ni več ponovil. »Vzmetnice menjamo praviloma na pet do osem let oziroma v izjemnih primerih v dogovoru s posameznim stanovalcem individualno,« je dodal sogovornik.
Higienski pregledi vsaj enkrat na leto
V Študentskem domu Ljubljana so za čiščenje svojih bivalnih kapacitet zadolženi stanovalci, medtem ko za čistočo skupnih prostorov poskrbi čistilni servis. »Vzdrževanje čistoče v bivalnih in skupnih prostorih nadzira oskrbnik doma ali pooblaščena oseba zavoda, doseganje standardov čistoče pa preverja tudi higienska komisija,« je pojasnil Aleksandar Matković.
Študentski domovi imajo organizirano dnevno čiščenje študentskih domov in enkrat letno generalno čiščenje. »Poleg nadzora, kot je bilo že rečeno, izvajamo tudi izobraževanje, svetovanje, ozaveščanje stanovalcev. Velik poudarek namreč namenimo preventivi in ozaveščanju stanovalcev z namenom preprečevanja pojava in širjenja nalezljivih bolezni,« je povedal Matković.
Redni higienski pregledi se opravljajo enkrat do dvakrat letno, ko temeljito pregledajo vse bivalne in skupne prostore študentskega doma, po potrebi pa izvajajo tudi izredne preglede bivalnih enot. »Če ob pregledu higiensko stanje ni ustrezno, higienska komisija o tem obvesti stanovalce in določi rok za odpravo pomanjkljivosti. Če so na kontrolnem pregledu še vedno opazne pomanjkljivosti, higienska komisija odredi čiščenje bivalne enote. To izvede čistilni servis na stroške stanovalcev,« je Aleksandar Matković opisal postopek ob nedoseganju ustrezne ravni higiene. Takšni primeri so po sogovornikovih besedah redki. »Na podlagi rednih higienskih pregledov domov ocenjujemo, da je higiensko stanje v naših študentskih domovih ustrezno,« je zaključil Matković.