Ljubljanski mestni svetniki bodo na seji 21. oktobra odločali o predlogu rebalansa letošnjega proračuna in o spremembah proračuna za leto 2025. Vanju so upravljalci mestnih financ na novo uvrstili nekatere cestne oziroma infrastrukturne projekte, ki bodo prihodnja leta krojili prometno situacijo v mestu. Zaradi ponovne uskladitve občinskih prihodkov in odhodkov pa rebalans prinaša tudi spremembe pri že vključenih projektih. Nekateri izmed njih bodo namreč na vrsto prišli nekoliko pozneje, kot so na občini pričakovali pred začetkom letošnjega leta.

Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet sredi letošnjega junija še niso znali pojasniti, kateri del Zaloške ceste je predviden za prenovo, ker takrat še niso sprejeli končne odločitve o obsegu. Predlog rebalansa pa kaže, da bo občina končno prenovila odsek Zaloške med križiščem s Kajuhovo ulico in obvoznico.

»Hkrati z izvedbo bo posodobljena in izboljšana prometna infrastruktura, namenjena pešcem in kolesarjem.«

Mestna občina Ljubljana

Ta naložba je ocenjena na nekaj manj kot 17,2 milijona evrov, gradnja pa naj bi se začela šele prihodnje leto, saj je v letošnjem proračunu denar namenjen zgolj pripravi projektne dokumentacije. Rebalans proračuna predvideva še, da bo občina za prenovo odseka Zaloške ceste pridobila več milijonov evrov evropskih sredstev iz kohezijskega sklada in proračuna Republike Slovenije.

»Izvedba projekta je potrebna zaradi dotrajanosti komunalne infrastrukture na predmetnem odseku Zaloške kakor tudi dotrajanosti voziščne konstrukcije. Hkrati z izvedbo bo posodobljena in izboljšana prometna infrastruktura, namenjena pešcem in kolesarjem,« je v predlogu rebalansa pojasnila občina.

Na odseku Zaloške ceste med Kajuhovo in obvoznico je na cestišču ogromno večjih in manjših razpok, udarnih jam in grbin. Tudi pločnika in kolesarski stezi so polni mrežastih razpok. Občani so v preteklih letih občino prek portala za pobude meščanov večkrat opozorili na slabo stanje tega dela Zaloške ceste in pozivali k ukrepanju. Najstarejša pobuda s takšno vsebino sega v leto 2013.

Pred letom 2026 ne gre pričakovati, da bi se Mestna občina Ljubljana lotila prenove oziroma rekonstrukcije Šmartinske ceste. Foto: Luka Cjuha 

Pred letom 2026 ne gre pričakovati, da bi se Mestna občina Ljubljana lotila prenove oziroma rekonstrukcije Šmartinske ceste. Foto: Luka Cjuha 

Šmartinske naj ne bi začeli prenavljati pred letom 2026

Prenova še ene pomembne vpadnice naj bi se z rebalansom na novo umestila v občinski proračun. Gre za Šmartinsko cesto na odseku od šmartinskega podvoza (pri Orto baru) do obvoznice. »Obstoječa Šmartinska cesta je slabo pretočna predvsem zaradi slabo pretočnih obstoječih križišč. Vozne površine so dotrajane in mestoma porušene. Površine za nemotorizirani promet niso zgrajene. Investitorjeva namera je, da z rekonstrukcijo in obnovo cestnega omrežja doseže večjo pretočnost prometa, izboljša prometno varnost in omogoči površine za vse udeležence v prometu,« je napovedala občina. Toda začetek gradbenih dela na Šmartinski si lahko občani, sodeč po podatkih iz predloga rebalansa, obetajo šele predvidoma leta 2026. V letošnjem in prihodnjem letu je temu dobrih 12 milijonov evrov vrednemu projektu skupaj namenjenih le 80.000 evrov, in sicer za pripravo projektne dokumentacije.

Čeprav je že nekaj časa jasno, da namerava občina Barjansko cesto na odseku med Ziherlovo in obvoznico rekonstruirati v štiripasovnico, veljavni proračun tega projekta ni vključeval. V predlogu rebalansa je rekonstrukcija barjanke ocenjena na 13 milijonov evrov, občina pa si bo tudi zanjo prizadevala pridobiti evropska sredstva iz sklada za regionalni razvoj. V rebalansu piše še, da bo občina skupaj z Družbo za avtoceste v RS prenovila nadvoz Barjanske ceste čez avtocesto in da bo potrebna širitev obstoječega mosta čez Mali graben.

Okoli potniškega centra prihodnje leto več gradbenih del

Zagotovo najzajetnejši zalogaj bosta rekonstrukcija cest in sočasna prenova vse komunalne infrastrukture okoli potniškega centra Ljubljana. Gre za Masarykovo, Vilharjevo, Železno cesto in del Šmartinske ceste. Ta projekt je že v trenutno veljavnem proračunu ocenjen na nekaj manj kot 119,6 milijona evrov. Doslej je občina nekatera dela na komunalni infrastrukturi opravila v Vilharjevi ulici.

Začetek gradbenih dela na Šmartinski si lahko občani, sodeč po podatkih iz predloga rebalansa, obetajo šele predvidoma leta 2026. V letošnjem in prihodnjem letu je temu dobrih 12 milijonov evrov vrednemu projektu skupaj namenjenih le 80.000 evrov, in sicer za pripravo projektne dokumentacije.

Kako si bodo sledili gradbeni posegi na omenjenih cestah, niti predlog rebalansa niti predlog sprememb proračuna za leto 2025 ne razkrivata. Jasno je, da je občina pred začetkom letošnjega leta pričakovala, da se bodo gradbena dela že v tem letu izvajala bolj intenzivno, saj je temu projektu letos namenila kar 11,4 milijona evrov. V predlogu rebalansa pa je predvideno, da bi letos na tej proračunski postavki porabili zgolj manj kot tri milijone evrov (najverjetneje za plačilo gradbenih del na Vilharjevi cesti). Prihodnje leto je temu projektu namenjenih okoli 17,7 milijona evrov, preostanek denarja pa naj bi bil porabljen v letih 2026 in 2027, ko naj bi se projekt zaključil.

Nekateri projekti se premikajo v prihodnje leto

Občina je v veljavnem proračunu še v letošnjem letu napovedovala začetek prenove Tbilisijske ceste med Jamovo in Cesto v Mestni log. A rebalans razkriva, da letos na tem delu Ljubljane še ne bodo brneli gradbeni stroji. Začetek projekta se prestavlja v prihodnje leto. Predlog rebalansa priznava, da je vozišče dotrajano, zmogljivost križišč premajhna in da je most čez Gradaščico dotrajan. Poleg tega pa razkriva, da namerava lastnik Centra Interspar Vič preurediti okolico trgovskega središča.

Širitev odseka Barjanske ceste je v predlogu rebalansa Mestne občine Ljubljana ocenjena na 13 milijonov evrov. Foto: Luka Cjuha 

Širitev odseka Barjanske ceste je v predlogu rebalansa Mestne občine Ljubljana ocenjena na 13 milijonov evrov. Foto: Luka Cjuha 

Kot kaže predlog rebalansa, se nekoliko zamika tudi rekonstrukcija Dolenjske ceste z ureditvijo površin za pešce in kolesarje. Če je bilo v veljavnem letošnjem proračunu razvidno, da naj bi se ta projekt začel že v prihodnjem letu, lahko glede na sredstva, ki naj bi jih po novem porabili v letu 2025, sklenemo, da se bo ta projekt začel izvajati kvečjemu konec prihodnjega leta oziroma bolj verjetno šele leta 2026.

Dobrih 700.000 evrov za prometni model

S predlogom rebalansa proračuna je občina odprla novo postavko v proračunu, ki je namenjena izdelavi prometnega modela Mestne občine Ljubljana. V mestni upravi pričakujejo, da bodo lahko s tem orodjem učinkovito načrtovali promet in da jim bo model pomagal vrednotiti širok nabor mogočih alternativnih rešitev na področju prometa in namenske rabe prostora. S pomočjo prometnega modela bo občina lahko preverila, kako bi recimo zapora katere ceste vplivala na prometne tokove v okolici. V predlogu rebalansa občina navaja, da je bil zadnji prometni model za Ljubljano razvit v okviru priprave občinskega prostorskega načeta med letoma 2007 in 2010, a da so se od takrat »bistveno spremenile socioekonomske, prostorsko-razvojne in prometne razmere, zato je potrebna izdelava novega prometnega modela«. Iz rebalansa je razvidno, da naj bi izdelava prometnega modela občino stala 732.000 evrov.

Priporočamo