»Dobiti prosto parkirno mesto je težava, s katero se srečujem vsak dan. Že okoli enih popoldne je parkirišče približno 80-odstotno zasedeno, v večernih urah pa moraš imeti srečo, da kaj dobiš,« je na parkirišču pri Reboljevi ulici pojasnila stanovalka soseske. »Ko pridem domov iz službe, se zato, če je le mogoče, ne odpravim nikamor več z avtom,« je še dodala. Po besedah enega od stanovalcev lahko s karticami parkirajo na štirih parkiriščih, vendar včasih na nobenem ne dobijo prostega prostora. »Takrat parkiram pri Stožicah, nekateri pa avte raje namečejo povsod. Zato ni problem samo dobiti prosto mesto, pač pa tudi priti s parkirišča,« je opisal problem. Drugi stanovalec je poudaril, da za zdaj težave še niso tako hude, kot bi lahko postale z leti. »Imam kartico za garažo, zato nimam težav. Tam vedno dobim mesto, lepo je urejeno,« je še dodal.
Število kartic in klicev je omejeno
Ker zapornice delujejo po vstopno-izstopnem sistemu, lahko posameznik vozilo parkira le s kartico ali klicem na določeno telefonsko številko. »Število parkirnih mest, ki jih lahko zaseda en etažni lastnik, je omejeno s številom parkirnih kartic ali pravic, ki se jih skladno s pravili sistema parkiranja v BS3 lahko dobi,« je na vprašanje o omejitvi parkirnih prostorov na stanovanje odgovoril Slavko Hamberger iz SPL. »Na eno stanovanje lahko pridobijo dve kartici, in sicer je lastniška kartica v lasti lastnika stanovanja, drugo pa dobi oseba, ki ima v stanovanju prijavljen stalni naslov,« je še pojasnil. Kartice so po besedah Megi Plavc iz SPL mimobežne, torej lahko z eno kartico parkirajo eno vozilo. »Kartice dobavlja podjetje Janez, uporabniki kartic pa morajo zanjo odšteti dvajset evrov na leto. Povsem nova kartica, ki je potrebna v primeru izgube ali poškodbe, stane 34,64 evra,« je pojasnila Plavčeva. Po njenih besedah kartica deluje na baterijo, zato jo je treba zamenjati na tri do pet let, imajo pa letno garancijo.
Za dvig zapornice ne uporabljajo zgolj kartic, pač pa lahko tudi pokličejo na določeno telefonsko številko. »Na eno stanovanje imajo lahko prijavljena dva telefona, s katerima pokličejo na številko. Mesečno imajo na enem telefonu do 40 parkirnih ur,« je pojasnila Megi Plavc. Tak način dviga zapornice stanovalci najpogosteje uporabijo, kadar imajo obiske. Sogovornica pojasni, da koordinatorski odbor računalniško preverja, da ne prekoračijo števila ur, kadar pa jih, stanovalce na to opozorijo s sporočilom. »Sporočila se pošiljajo vsak teden ob četrtkih. Če po obvestilu o prekoračitvi še vedno uporabljajo parkiranje prek telefonske številke, se jim do prvega v mesecu blokira telefonska številka. Z novim mesecem lahko številko spet normalno uporabljajo,« je povedala Plavčeva. Povprečno število kršiteljev, ki presegajo mesečno kvoto telefonskega odpiranja zapornic, se po besedah Slavka Hambergerja giblje med deset in štirideset.
Do izkoriščanja še vedno prihaja
Tudi aktivni sistem zapornic ne more povsem preprečiti izkoriščanja, ki se še vedno dogaja. Predvsem med prireditvami v dvorani Stožice si marsikateri gledalec poišče prost parkirni prostor kjer koli v bližini – tudi v Bežigrajski soseski 3. »Etažni lastniki svojim prijateljem in sorodnikom večkrat pustijo v tistem času tam parkirati, vendar tu ne moremo nič. Problem so tisti, ki s pomočjo tako imenovanega sistema vlakca pridejo na drugo stran zapornice,« je na vprašanje o zlorabi sistema odgovorila Megi Plavc. Slavko Hamberger pa je izpostavil, da takšna zloraba ni bistveno problematična, vsekakor pa se nekoliko poveča v času prireditev v Stožicah. »Treba je vedeti, da je sistem parkiranja v BS3 zelo velik in kompleksen ter ima zelo veliko frekvenco prehajanja zapornic. Omenjene zlorabe se dogajajo tudi na drugih parkiriščih,« je še pojasnil. Po njegovih besedah jih je mogoče zmanjšati ali odpraviti na različne načine, kot so na primer implementacija dodatnih načinov odpiranja zapornic ter povečanje hitrosti spuščanja oziroma dvigovanja zapornic, namestitev dvojnih zapornic, fizična prisotnost varnostnika ob dogodkih in podobno. »O ureditvi oziroma prepričevanju zlorab s tako imenovanimi vlakci se razmišlja in k temu se bo v prihodnosti najverjetneje tudi pristopilo,« je zaključil Hamberger.