Med spletnimi pripombami, pritožbami, pohvalami in predlogi, ki jih Ljubljančani občini sporočajo prek spletnega portala Pobude občanov in v njih naslavljajo različna področja življenja ter urejanja mesta, se jih je v iztekajočem se letu nemalo nanašalo na promet. Tako se je recimo oglasil občan po svoji izkušnji vožnje z mariborskim mestnim avtobusom, kjer ob nakupu desetih voženj ponudijo količinski popust, saj vozovnica v tem primeru stane en evro, sicer pa ima v predprodaji enako ceno kot v Ljubljani, torej 1,30 evra. Prebivalec ljubljanski občini predlaga, naj na mestnih avtobusnih progah uvedejo simbolični količinski popust, saj bi to po njegovem mnenju prispevalo k privabljanju več potencialnih potnikov. A so mu z ljubljanskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet odgovorili, da »LPP žal ne more pristopiti k dodatnim cenovnim ugodnostim prevoza z mestnim avtobusom, saj že vrsto let ponujamo brezplačno prestopanje z urbano znotraj 90 minut od vstopa na prvi avtobus«. Pri čemer, če navedemo še en mariborski podatek, veljavnost vozovnic z brezplačnim prestopanjem na mestnih avtobusih v Mariboru velja 75 minut.

Na ljubljansko občino pa se je prav tako po mariborskem vzoru obrnil še en Ljubljančan, in sicer s predlogom, da bi na drogove na avtobusnih postajah vgradili polnilne postaje USB. A so mu z občine odgovorili, da po izkušnjah vandaliziranja ali nepravilne uporabe USB-vtičnic, ki so nameščene na nekaterih avtobusih za občasne prevoze, polnilnih točk na mestne avtobuse ne bodo nameščali, saj je vzdrževanje vtičnic tehnično in ekonomsko zahtevno.

Z zamislijo o ukrepu, ki naj bi, vsaj tako je prepričan občan, v mestu spodbudili uporabo bolj trajnostne oblike prometa in s tem tudi prispevali k večji pretočnosti na širšem območju središča, se je na občino obrnil prebivalec, ki je predlagal opustitev plačila voznine za uporabo avtobusov na razširjenem območju centra Ljubljane. Na pobudo so na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet odgovorili, da prebivalcev mesta ni mogoče diskriminirati na način, da bi imeli tisti, ki so bližje središča, brezplačen prevoz, preostali pa ne. Poleg tega so še dodali, da menijo, da je cena vozovnice za uporabnike ugodna, obenem pa da je večina potnikov že zdaj upravičena tudi do številnih ugodnosti.

Na Mestno občino Ljubljana so se zaradi razredčenih avtobusnih povezav ob koncih tedna obrnili prebivalci naselja Bizovik. Želijo si namreč, da bi proga 24, ki poteka na jugovzhodnem obrobju prestolnice pod Golovcem in velja za prestopno, vozila tudi ob koncu tedna. A so jim na ljubljanskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet razložili, da sprememba voznega reda na progi 24 ni predvidena. Medtem ko bi bili nekateri starši otrok, ki hodijo na osnovno šolo Toneta Čufarja, veseli dovolilnic za kratkotrajno parkiranje okoli šole ali pa kartic za potopne stebričke pri RTV. A kot so jim povedali na občini, so za spremljanje otrok v šolo vzpostavljena štiri parkirna mesta v Slomškovi ulici.

V mestnem redarstvu pa bodo v sklopu nadgradnje mreže radarskih ohišij na območij MOL na podlagi pobude občana preučili možnosti za postavitev stacionarnega radia ob cesti v Podgorici pri Črnučah.

Fitnes na prostem in kolopark

Med pobudami občanov je tudi nekaj takih o dopolnitvah na otroških igriščih. Prebivalec je izpostavil, da bi bilo dobrodošlo, če bi igralom na otroškem igrišču v Šentvidu dodali tudi fitnes na prostem, za kar bodo pristojni pregledali lokacijo in ureditev uvrstili na seznam za prihodnje leto. Medtem ko se v Gameljnah ne morejo nadejati dopolnitev obstoječe infrastrukture na otroškem igrišču, pa bodo na ljubljanskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet preverili, ali na območju obstaja možna lokacija za vzpostavitev koloparka.

V središču mesta pa se sprašujejo, kdaj bo nastalo napovedano otroško igrišče v Parku izbrisanih. Na kar so v Centru Rog odgovorili, da za igrišče še ni dokončno določena mikrolokacija, kot tudi ne sredstva, da pa je predvideno, da igrišče zaživi hkrati z letnim kavarniškim paviljonom v zabojniku Roglab.

Steklene fasade in krava v parku

Na spletnem portalu se je neki občan dotaknil tudi problematike zaletavanja ptic v steklene fasade. Kot je navedel, sam skoraj vsakodnevno pred bivšo modno hišo pobira na tak način poginule ptice, prav tako, kot je še dodal, jih kar nekaj pogine tudi pri Nami. Zato ga zanima, kaj bodo na MOL naredili pri stekleni fasadi nove Ilirije. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so mu odgovorili, da bodo na novi objekt namestili senčila (screen roloje). »Tako bo razlika v osvetlitvi notranjosti in zunanjosti, odsevi stekel pa bodo enotno stekleno fasado do neke mere razdrobili in opozarjali bližajoče se ptice. Še vedno se lahko zgodijo trki na velikih stavbah. Je pa množičnost tega pojava odvisna od več dejavnikov, ki jih je težko vnaprej predvideti,« so zapisali na občini.

Med pobudami se je znašla tudi ideja, da bi malo živalsko farmo v parku ob Savi obogatili z dvema kravama. To bi bilo po prepričanju občana del spoznavanja narave, saj meni, da veliko mestnih otrok še ni videlo krave v živo. Lahko pa mogoče dodajo še bika ali telička, prav tako predlaga, da bi kravi imeli zvonce, »kot jih imajo na Veliki planini in drugod po svetu«. Iz javnega zavoda Šport Ljubljana, ki upravlja park, so sporočili, da bodo ob prenovi živalske farme o predlogu razmislili. 

Priporočamo