Ljubljanska občina ima v Šiški in Šentvidu ambiciozne načrte. V začetku maja, na dan mesta Ljubljane, je župan Zoran Janković napovedal selitev remize Ljubljanskega potniškega prometa. Ta ima v Šiški obsežen kompleks za parkiranje in oskrbo mestnih avtobusov. Poleg parkirišč za avtobuse so na naslovu Celovška 160 še objekt s pisarnami, dve parkirišči za osebna vozila, delavnice, skladišče, prostor za tehnične preglede ter polnilnica za vozila na plin. »Selitev remize je nujna zaradi zastarelosti objektov, ki so bili zgrajeni v različnih časovnih obdobjih, remiza je iz leta 1930, delavnice iz leta 1960 in poslovna stavba iz leta 1980. Objekti ne omogočajo ustreznega vzdrževanja sodobnih avtobusov, ki uporabljajo alternativna goriva, kot sta elektrika in vodik, brez visokih vlaganj v prenovo. Poleg tega lokacija ne omogoča širitve dejavnosti, ki jo narekujejo trendi, povezani z razvojem javnega potniškega prometa,« je o težavah s trenutnim sedežem LPP povedal direktor Peter Horvat.

Iz ljubljanske občine so sporočili, da bodo vso infrastrukturo, potrebno za delovanje LPP, preselili na območje v bližini P+R Stanežiče. S selitvijo kompleksa LPP se bo v Šiški sprostilo območje, veliko 50.000 kvadratnih metrov. 90 odstotkov, torej 45.000 kvadratnih metrov, bodo namenili novemu mestnemu parku, v katerem bodo vodni elementi ter športna infrastruktura. Pri tem so na občini dodali, da bo obsežna vodna površina obenem tudi zbiralnik meteorne vode s streh, kar bo zmanjšalo tveganje poplav. V poletnih mesecih bo voda območje hladila, pozimi pa bo to morda celo naravno drsališče. »Arhitekturo novih mestnih stanovanj bomo zasnovali z upoštevanjem načel podnebno odzivne arhitekture, kar pomeni, da bodo stanovanja energijsko učinkovita in prilagojena podnebnim spremembam,« so sporočili z ljubljanske občine. Pri tem so dodali, da bodo s takšno zasnovo znižali stroške energije in prispevali k varovanju okolja.

Peter Horvat, direktor LPP

Selitev remize je nujna zaradi zastarelosti objektov, ki so bili zgrajeni v različnih časovnih obdobjih, remiza je iz leta 1930, delavnice iz leta 1960 in poslovna stavba iz leta 1980. Objekti ne omogočajo ustreznega vzdrževanja sodobnih avtobusov, ki uporabljajo alternativna goriva, kot sta elektrika in vodik.

Peter Horvat, direktor LPP

Selitev remize je nujna zaradi zastarelosti objektov, ki so bili zgrajeni v različnih časovnih obdobjih, remiza je iz leta 1930, delavnice iz leta 1960 in poslovna stavba iz leta 1980. Objekti ne omogočajo ustreznega vzdrževanja sodobnih avtobusov, ki uporabljajo alternativna goriva, kot sta elektrika in vodik.

LPP Stanežiče

Remizo naj bi torej preselili onkraj obvoznice v Stanežiče. Na občini so pojasnili, da bo nova in sodobna remiza zrasla v neposredni bližini parkirišča P+R, imela bo kapacitete za 350 avtobusov ter polnilnice za električna, vodikova in plinska vozila. »S tem bomo lahko optimalno prilagodili procese dela in izboljšali potovalno izkušnjo potnikov,« so sporočili z ljubljanske občine.

»Nova remiza bo prilagojena novim tehnologijam, kar bo omogočilo učinkovitejše vzdrževanje vozil in boljše pogoje za njihovo upravljanje. Selitev bo omogočila tudi optimizacijo procesov, kot so vzdrževanje, čiščenje in manipulacija z avtobusi, ter dolgoročno prispevala k zmanjšanju operativnih stroškov, saj bo prilagojena specifičnim potrebam vzdrževanja sodobnih avtobusov,« pa je o obetih za novo lokacijo povedal Horvat, pri tem pa dodal, da bo nova infrastruktura omogočala nadaljnjo modernizacijo v prihodnosti, saj se področje javnega potniškega prometa pospešeno razvija. Poleg nove remize je predvidena umestitev še drugih javnih podjetij in služb P+R, predviden je tudi trgovsko-poslovni program.

Selitev remize je nujna zaradi zastarelosti objektov, ki so bili zgrajeni v različnih časovnih obdobjih, remiza je iz leta 1930, delavnice iz leta 1960 in poslovna stavba iz leta 1980. Objekti ne omogočajo ustreznega vzdrževanja sodobnih avtobusov, ki uporabljajo alternativna goriva, kot sta elektrika in vodik.

Peter Horvat, direktor LPP

V Stanežičah 2400 stanovanj

Tam bo tako zrasla nova soseska, v kateri bo kar 2400 stanovanj, v njih bo po izračunu občine prostora za 7000 stanovalcev. Predvidena je tudi spremljajoča infrastruktura, od knjižnice, doma starejših občanov do zdravstvenega doma, predvidena sta vrtec in osnovna šola. Če bodo načrti obveljali, bo to prva celostna soseska, odkar je bila leta 1988 končana gradnja Novih Fužin. Poleg omenjenih storitev so predvidene še zelene površine za rekreacijo ter športna in otroška igrišča. Kot smo že poročali, je za vse tri infrastrukturne projekte skorajda nujna predhodna širitev Celovške ceste med Šentvidom in Stanežičami. Širitev Celovške, kakor tudi vsi omenjeni načrti, sicer nimajo jasne časovnice, ampak gre za dolgoročne načrte.

Morda za primerjavo: Nove Fužine, ki so sicer neprimerno večje od načrtov v Stanežičah, so bile prvič najavljene leta 1978 v članku z naslovom Fužine – izredna priložnost za vso Ljubljano v Naši skupnosti, glasilu občine Ljubljana Moste - Polje. Gradnja je bila končana leta 1988, torej natanko deset let kasneje. 

Priporočamo