V zadnjih mesecih smo veliko pisali o infrastrukturnih ambicijah države na prometnem ozkem grlu med Ljubljano in Medvodami. Pripravljajo se načrti za razširitev Celovške ceste v šestpasovnico, rekonstrukcijo železnice in dograditev drugega tira vse do Kranja. Na nas se je obrnil bralec z prošnjo, naj preverimo, kakšno je stanje načrtovanega mostu med Mednim in Vikrčami za cestni promet, ki je predviden v okviru širitve navezovalne ceste Medno–Vižmarje.

Po rekonstrukciji železnice po trenutnih načrtih v Mednem ne bo več postaje. Foto: Jaka Gasar 

Po rekonstrukciji železnice po trenutnih načrtih v Mednem ne bo več postaje. Foto: Jaka Gasar 

Pri tem načrtovanega mostu za motorni promet ne gre zamenjevati z brvjo za pešce, ki je bila poškodovana v poplavah avgusta lani in še čaka na rekonstrukcijo. Ta bo stala predvidoma 1,4 milijona evrov. Z občine Medvode so nam sporočili, da jim je država dala zeleno luč za gradnjo nove brvi.

V naslednjih dneh pričakujejo podpis pogodbe z Mestno občino Ljubljana, saj si bosta občini razdelili stroške brvi. Takoj po podpisu pogodbe bo poleti izbrani izvajalec začel dela, trajala bodo predvidoma osem mesecev. Omenjena brv je za pešce in kolesarje povezovala občini Ljubljana in Medvode.

Načrtovani most med Ljubljano in Medvodami

Načrtovani most čez Savo za motorni promet naj bi razbremenil lokalno prometno omrežje, predvsem Tacensko, Kajakaško in Miheličevo cesto ter območje Vikrč. Navezovalna cesta med Mednim in Vižmarjami z navedenim mostom proti Vikrčam je bila načrtovana že pred trinajstimi leti v okviru državnega prostorskega načrta Jeprca–Stanežiče–Brod. »Sprašujem se, kdaj, če sploh, je predviden začetek gradnje mostu za tovorni promet čez Savo?« je spraševal bralec. Pri tem pa dodal, da je direkcija za infrastrukturo (DRSI) gradnjo omenjene navezovalne ceste skupaj z mostom vključila v načrt razvojnih programov med letoma 2022 in 2025. Tam lahko preberemo, da je projekt ocenjen na dobrih 56 milijonov evrov.

Po oceni občine Medvode ni smiselno graditi mostu čez Savo, če Celovška cesta ne bo primerno razširjena. »Parcialna gradnja zgolj tega premostitvenega objekta namreč ne bi rešila širšega problema prometnih zamaškov, ampak bi vplivala le na potencialno zmanjšanje obremenjenosti lokalnih cest na območju Mestne občine Ljubljana,« so sporočili z občine.

Večji del sredstev naj bil zagotovila direkcija, ljubljanska in medvoška občina pa bi prispevali dobrih 9,4 milijona evrov. Gradnja naj bi potekala v letih od 2026 do 2031. »Odsek med Jeprco in Šentvidom je ena najbolj obremenjenih državnih cest v Sloveniji, saj napaja celotno škofjeloško zaledje in širše območje Medvod in Mednega. Prometne obremenitve so zelo visoke, kapaciteta ceste je prekoračena,« lahko preberemo v načrtu razvojnih programov do leta 2025. Pri tem so na direkciji zapisali, da je sedanja ureditev neustrezna z vidika lokalnega prometa, tranzita in dnevnih migrantov. Neustrezna regionalna cesta pa duši tudi lokalno cesto omrežje, so še zapisali in pri tem dodali, da bi most čez Savo v dolžini enega kilometra pomagal razbremeniti promet na lokalnih cestah.

Načrti za most stojijo v vrsti

Z občine Medvode so sporočili, da načrti trenutno stojijo, zato tudi nimajo rezerviranih sredstev za sofinanciranje ceste in mostu do konca tega mandata. Pri tem so pojasnili, da je pred trinajstimi leti sprejeti državni prostorski načrt ostal na papirju. Zato so v sodelovanju z drugimi občinami iz porečja Sore dali pobudo za umestitev navezovalne ceste med Jeprco in avtocesto v Vodicah. »Ta bi predstavljala del drugega obroča okoli Ljubljane s povezavo štajerskega kraka avtoceste z gorenjskim in gorenjskega s primorskim,« so sporočili iz občine. Pri tem so pojasnili, da je država njihov predlog razdelila na več delov in v dolgoročne načrte umestila omenjeno navezovalno cesto.

V pojasnilo so še dodali, da po njihovi oceni ni smiselno graditi mostu čez Savo, če Celovška cesta ne bo primerno razširjena. »Parcialna gradnja zgolj tega premostitvenega objekta namreč ne bi rešila širšega problema prometnih zamaškov, ampak bi vplivala le na potencialno zmanjšanje obremenjenosti lokalnih cest na območju Mestne občine Ljubljana,« so še sporočili z občine. Trenutno so tik ob Savi tudi železniški tiri. Z rekonstrukcijo železnice naj bi ta spremenila traso pred Mednim, saj naj bi zaobšla naselje skozi predor pod Medenskim hribom. Sprememba trase železnice bi verjetno olajšala cestnoprometno povezavo čez Savo, saj bi z mostu lahko neposredno dostopali do Celovške ceste. Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo je trenutno v usklajevanju. Kot smo že večkrat poročali, pa občani Mednega in Stanežič ostro nasprotujejo spremembi trase železnice. Bi pa Medno s spremembo trase izgubilo tudi železniško postajo. 

Priporočamo