V okviru priprave nove celostne prometne strategije Mestne občine Ljubljana za obdobje med letoma 2025 in 2032 je občina ta teden organizirala javno razpravo z naslovom Kakšen naj bo promet v Ljubljani? Namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) Matej Gojčič je napovedal, da bo strategija vključevala akcijski načrt s konkretnimi ukrepi, ki jih bo občina izvajala v naslednjih sedmih letih. Predlogi, ki so jih na javni razpravi navedli občani, bodo osnova za iskanje rešitev in oblikovanje ukrepov, ki bodo vključeni v strategijo, pri čemer bodo imeli prednost trajnostno naravnani ukrepi.

Najbolj radikalen ukrep je predlagal občan iz Zaloga. Razmišljal je o preureditvi mestnih vpadnic v enosmerne ulice, in sicer bi bile nekatere enosmerne v smeri proti središču mesta, druge pa v smeri proti obvoznici. S takšno ureditvijo bi po njegovem mnenju na vpadnicah pridobili dodaten prostor za širše kolesarske površine, pločnike in koridorje za javni potniški promet. Podžupan Rok Žnidaršič je v svojem nagovoru kot velik problem Ljubljane omenil pritisk dnevnih migrantov, ki v mesto prihajajo z avtomobili. Občani so našteli več potencialnih ukrepov, kako bi zajezili ta del prometa.

Občani so izpostavili, da občina pritiska dnevnih migrantov v mesto ne more rešiti brez tesnejšega sodelovanja z državo. Znova se je pojavila ideja o uvedbi takse za vstop v mesto. Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Maja Žitnik upa, da bo dobro pripravljena celostna prometna strategija učinkovala kot apel na državo, da aktivneje pristopi k izvajanju ukrepov za zajezitev tega dela prometa. Glede uvedbe takse za vstop v mesto pa je opozorila na pomisleke, kako bi takšen ukrep učinkoval na socialno ogrožene, ki si ne bi mogli privoščiti plačati takse: »Pri uvajanju tovrstnih ukrepov je treba biti previden, da bodo do vseh udeležencev enakopravni.« Udeleženci razprave so omenili tudi potrebo po povečanju obstoječih in uvedbi novih parkirišč P+R, ki bi vozila dnevnih migrantov zadržala na obrobju mesta.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo