Z letošnjim letom lahko turistični avtobusi potnike v prestolnici odložijo in poberejo na dveh za to namenjenih novih postajališčih, in sicer na Bleiweisovi cesti pri Moderni galeriji in na Ilirski ulici v smeri proti polikliniki. Že pred tem pa je občina uredila postajališča za turistične avtobuse v Miklošičevi ulici ter na Železni in Roški cesti. Te vstopno-izstopne točke so označene s posebnimi tablami, ki ne dovoljujejo daljšega ustavljanja. Voznik lahko ustavi za največ 15 minut, da turisti sestopijo ali vstopijo na avtobus. Celodnevno parkiranje za turistične avtobuse pa je urejeno na parkiriščih na Bratislavski cesti, na parkirišču P+R Dolgi most, v parkirni hiši pod Stožicami ter na parkiriščih Tivoli I in Tivoli II.
V Ilirski ulici naj bi avtobusi čakali tudi po uro ali več
Eden od prebivalcev je sredi avgusta prek portala za pobude občanov mesto opozoril, da turistični avtobusi v Ilirski ulici pogosto ne spoštujejo pravil, saj parkirajo za uro ali več. Prav tako naj bi nekateri imeli ves čas prižgan motor, hrup pa moti okoliške prebivalce. Poleg tega je občan poudaril, da turistični avtobusi »parkirajo tudi na nasprotni strani ulice na postaji Ljubljanskega potniškega prometa proti mestu, kjer sploh ne bi smeli. Avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa ustavljajo na cesti, ker na postajo ne morejo zapeljati. Kje je kakšen nadzor in kazni?« Z mestnega redarstva so občanu odgovorili, da so opravili več nadzorov lokacije. »Pri nadzorih smo ugotovili več kršitev, zoper zaznane kršitve smo ukrepali v skladu z našimi pooblastili. Občasne nadzore lokacije bomo nadaljevali tudi v prihodnje,« so še dodali v odgovoru občanu.
Nam so z mestnega redarstva odgovorili še, da »vsakodnevno v skladu s kadrovskimi zmožnostmi in drugimi prioritetnimi nalogami« izvajajo periodične nadzore na vstopno-izstopnih točkah za turistične avtobuse in v njihovi okolici. »Intenzivnejše nadzore bomo skladno s kadrovskimi zmožnostmi nadaljevali tudi v prihodnje in zoper zaznane kršitve ustrezno ukrepali.« Na mestnem redarstvu nimajo podatka, koliko kršitev storijo vozniki turističnih avtobusov, saj ne vodijo posebne statistike po vrsti vozila. So pa dejali, da so na območju vstopno-izstopnih točk letos do sredine avgusta izvedli 869 ukrepov, največkrat zaradi neupoštevanja prometne signalizacije. Največ tovrstnih ukrepov so izvedli na Miklošičevi cesti, so dodali. Ker ne vodijo posebne evidence, so v navedenih primerih lahko ukrepali tudi zoper voznike osebnih in drugih vozil, ne samo voznike turistični avtobusov.
Letos uvedli elektronsko izdajo dovolilnic
Občina in njen javni zavod Turizem Ljubljana sta 13. maja letos uvedla še elektronski sistem izdaje dovolilnic za uporabo vstopno-izstopnih točk. Vsak upravljalec turističnega avtobusa, ki želi uporabiti katero od petih točk, mora nujno prek spletnega portala Turizma Ljubljana rezervirati termin, ko bo na točno določenem postajališču voznik avtobusa odložil ali pobral turiste. Do konca leta bodo te elektronske dovolilnice brezplačne, v prihodnjem letu pa bodo plačljive, in sicer 40 evrov brez davka na dodano vrednost. »Avtobusi, ki prevažajo goste, ki prenočujejo v Ljubljani, in šolske skupine bodo plačila takse oproščeni, a morajo vseeno opraviti rezervacijo za uporabo vstopno-izstopnih točk,« so sporočili s Turizma Ljubljana. Letos so od sredine maja prejeli 3026 rezervacij postajališč.
»Junija, ko Ljubljano obišče največ turističnih avtobusov, smo v sistemu našteli od 40 do 50 avtobusov dnevno.To je primerljivo z oceno iz raziskave leta 2018, ki je pokazala, da Ljubljano v poletnih mesecih obišče nekaj več kot 50 turističnih avtobusov na dan. Sklepamo torej, da sistem e-dovolilnic uporablja večina avtobusov, ki obiščejo Ljubljano,« so povedali v Turizmu Ljubljana. Na vprašanje, kako tuje organizatorje turističnih aranžmajev v Ljubljano obveščajo o novosti elektronske dovolilnice, so na Turizmu Ljubljana dejali, da to počnejo že od začetka letošnjega leta. Uvedbo tega sistema so začeli napovedovati »na vseh srečanjih s partnerji v turizmu, informacije smo objavili na spletni strani in družbenih omrežjih Turizma Ljubljana ter jih posredovali prek novičnikov Turizma Ljubljana za domače in tuje javnosti. Neposredno smo obveščali partnerje doma in v tujini, novico smo posredovali v novičniku Slovenske turistične organizacije, sešli smo se s predstavniki avtoprevoznikov pri Gospodarski zbornici Slovenije in Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije ter posodobili informacije na relevantnih svetovnih portalih za turistične avtobuse,« so še pojasnili v Turizmu Ljubljana.