Direkcija za infrastrukturo je gradnjo nove železniške postaje v središču Ljubljane oddala konzorciju družb SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor IGIN, CGP in GH Holding. Konzorcij, ki je bil edini ponudnik v konkurenčnem postopku s pogajanji, bi naročena dela opravil za ceno nekaj več kot 243,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost.

»Ponudnik je poleg ponujene končne izpogajane cene predlagal tudi skrajšanje roka dokončanja del in pridobitev potrdila o prevzemu s 24 mesecev na 22 mesecev od uvedbe v delo, kar pomeni, da bodo izpolnjeni pogoji za črpanje sredstev iz načrta za okrevanje in odpornost,« so sporočili z direkcije. Odločitev o oddaji posla sicer še ni pravnomočna. Če bi prišlo do revizijskega zahtevka, ki bi podaljšal postopek, bi bila torej evropska sredstva lahko ogrožena. S spletne strani direkcije Krajšamo razdalje je razvidno, da bi država za ta projekt lahko pridobila povratna evropska sredstva.

Postopek izbire gradbinca je direkcija za infrastrukturo začela že novembra lani. Kar dve predhodni javni naročili je morala zaključiti brez izbire izvajalca gradnje, ker so bile prejete ponudbe previsoke. Velja omeniti, konzorcij z družbo SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana je na prvem neuspešnem javnem naročilu ponudil ceno 260,8 milijona, na drugem pa 247 milijona evrov z davkom. Ponudbe konkurence so bile še višje.

Gradbeno dovoljenje pridobili že oktobra lani

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je bila decembra lani optimistična, da bi izbranega izvajalca v delo lahko uvedli že letos spomladi. Ti obeti zaradi večmesečnega postopka izbire izvajalca niso bili uresničeni. Toda če ne bo zahtevka za revizijo, bi direkcija z izbranim konzorcijem gradbeno pogodbo lahko sklenila jeseni in ga še letos uvedla v delo, saj je ministrstvo za naravne vire in prostor že oktobra lani izdalo gradbeno dovoljenje za nadhod in postajno dvorano.

243,9 mio. € naj bi stala gradnja nove železniške postaje v Ljubljani.

Načrtovani nadhod bo omogočal dodatno varno prečkanje železniških tirov na območju glavne železniške postaje v Ljubljani. Doslej je bilo tire mogoče prečkati le v Vilharjevem podhodu. Osrednji del nadhoda bo predstavljala nova postajna dvorana, ki bo med drugim vključevala prostore za prodajo vozovnic, informacije za turiste, čakalnico, sanitarije in prostore za službe Slovenskih železnic. Z nadhodov se bodo na perone spuščali tekoče stopnice in dvigala.

Nadgradnja železniške postaje Ljubljana

Gradnja nove železniške postaje je del širšega projekta nadgradnje celotnega območja glavne železniške postaje. Prvo fazo tega projekta je direkcija za infrastrukturo začela z gradnjo nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto. Pogodbena vrednost gradnje novega nadvoza je nekaj več kot 40,6 milijona evrov z davkom na dodano vrednost, gradi pa ga konzorcij družb CGP, GH Holding, Gorenjska gradbena družba in SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana. Zadnja faza nadgradnje območja glavne železniške postaje pa bo ureditev tirov in gradnja novega, večjega železniškega nadvoza nad Šmartinsko cesto pri Orto baru.

Mestna občina Ljubljana bo morala zaradi zagotovitve pretočnosti prometa okoli potniškega centra v prihodnjih letih rekonstruirati okoliške ceste. Med njimi sta tudi Masarykova in del Šmartinske ceste pod železniškim nadvozom. Ljubljanski župan Zoran Janković je prejšnji teden dejal, da na občini razmišljajo, da bi z rekonstrukcijo Masarykove ceste čakali na državo, tako da bi cestna rekonstrukcija in gradnja novega nadvoza pri Orto baru tekli sočasno.

Priporočamo