Koper. Na koprske kriminaliste se je nedavno obrnilo tamkajšnje podjetje, ki je bilo žrtev spletne prevare. Klasične. Goljufi so v računovodstvo poslali elektronsko sporočilo, v katerem so se predstavljali kot njihova banka. V sporočilu sta bila obvestilo, da banka menjuje strežnike spletnega bančništva, in povezava do spletnega obrazca, v katerega je moral prejemnik sporočila vnesti vse svoje podatke. Za tem je sledil klic s slovenske telefonske številke, kjer se je storilec predstavljal kot tehnična služba banke in oškodovanca z lažnim prikazovanjem z navodili prepričal, da mu je posredoval dodatno geslo in s tem omogočil storilcu dostop do spletnega bančništva. Pot za goljufe je bila odprta, z računa so vzeli 635.000 evrov.

V podjetju so kmalu ugotovili, da so bili žrtev prevare. Obrnili so se na policijo. Kriminalisti oddelka za računalniško preiskovanje so takoj stopili v kontakt s kriminalisti uprave kriminalistične policije generalne policijske uprave in prek njih z varnostnimi organi Velike Britanije. Prav tako so kontaktirali banko in urad za preprečevanje pranja denarja. Transakcijo jim je uspelo ustaviti, denar je že na računu podjetja.

»Slovenski kriminalisti imajo v zadnjem času v različnih delih Slovenije opraviti z novimi načini spletnih prevar, katerih tarča so predvsem podjetja. Podjetnikom zato svetujemo, naj začnejo preverjati pristnost elektronske pošte. Načini goljufij so vedno novi. V policiji ugotavljamo, da v teh primerih ne gre za vdore v elektronske poštne strežnike, ampak za lažno elektronsko pošto, poslano iz tujine, s ponarejenim zaglavjem sporočila. Ugotavljamo tudi, da so pri večini podjetij številke transakcijskih računov, likvidnostnega stanja podjetja, davčne številke, elektronski poštni naslovi direktorjev, računovodstva ali tajništva dejansko vsakemu dostopni na spletu, zaradi česar storilci lažje najdejo nove žrtve,« je pojasnila Anita Leskovec s policijske uprave Koper. 

Priporočamo