V poostrenem nadzoru nad mednarodnimi prevozi potnikov in blaga v cestnem prometu je 21 policistov in 14 inšpektorjev včeraj kontroliralo 92 vozil (88 tovornjakov in štiri avtobuse), pri tem pa ugotovilo 50 kršitev. »Največ jih je bilo povezanih s prekoračenim časom vožnje, neustreznimi počitki in pogosto tudi nepravilno uporabo tahografa. Nekaj vozil je bilo tudi preobremenjenih,« so na policiji povedali o akciji.
Izrabljene pnevmatike
Vozniki tovornjakov mnogokrat vozijo hitreje od omejitev hitrosti, med vožnjo uporabljajo telefone ali druge naprave, ki zmanjšujejo njihovo pozornost. Na policiji so izpostavili, da so bile tik pred tako imenovano predpisano obvezno zimsko opremo na nekaterih vozilih nameščene celo poškodovane in izrabljene pnevmatike. »Tovornjak, na katerem so bili nameščeni nehomologirani deli, t. i. roll bari, je policija izločila iz prometa,« so še sporočili.
»V letošnjem letu so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 19 smrtnih prometnih nesrečah ter v okoli 50 prometnih nesrečah, v katerih so se udeleženci hudo telesno poškodovali,« je poudaril Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi. Pri voznikih tovornjakov pa so letos ugotovili že skoraj 43 tisoč kršitev.
Utrujeni in nevarni
Veliko tveganje v prometu predstavljajo avtobusi na mednarodnih linijah, saj vozniki zaradi dolgih poti manipulirajo s sestavo voznikov in njihovimi obremenitvami. »Na enem izmed kontroliranih avtobusov so policisti vsem trem voznikom začasno odvzeli vozniško dovoljenje in jih posredno prisilili, da se pred nadaljevanjem vožnje spočijejo,« so na policiji opisali eno od kazenskih sankcij. Pravijo, da je preobremenjen in nespočit voznik avtobusa izjemno nevaren, zaradi utrujenosti je manj zbran, hitro lahko spregleda kaj v prometu, podaljša se reakcijski čas, zaradu utrujenosti pa lahko za volanom celo zaspi.