Letalo družbe Jeju Air je bilo na poti iz Bangkoka, ko je ob pristanku na mednarodnem letališču Muan na jugozahodu države v nedeljo okoli devete ure zjutraj zdrsnilo s pristajalne steze in se zaletelo v ograjo. Sodeč po posnetkih ob pristanku ni izpustilo koles, trčenju pa je sledila eksplozija. Po navedbah predstavnika gasilcev je bilo skoraj povsem uničeno, potnike je ob trčenju pometalo iz letala. Kraj so preplavili reševalci, gasilci in policisti, skupno čez 1500 ljudi.

Od 181 oseb na krovu sta nesrečo preživela le dva člana posadke v repu letala, z analizo DNK in prstnimi odtisi pa doslej še niso identificirali vseh žrtev, sicer starih med tri in 78 let. Gre za najsmrtonosnejšo letalsko nesrečo v zgodovini države. "Ne morem verjeti, da je v hipu izginila vsa družina," je za britanski BBC zajokala Maeng Gi Su, ki je izgubila nečaka in njegove otroke. "Moje srce je strto." Na letalu je bila tudi Tajka Jongluk Duangmanee, ki je več let delala v eni od južnokorejskih tovarn. Tja se je vračala z dopusta v domovini. "Niti sanjalo se mi ni, da sva se takrat zadnjič videla. Slišal sem za eksplozijo letala, a nisem vedel, da je bila na njem tudi ona," je za ameriško tiskovno agencijo AP potožil njen oče Boonchuay Duangmanee. 

Vzrok strmoglavljenja še ni znan, teorij več

Vzrok strmoglavljenja še ni znan, preiskovalci pa kot možna razloga omenjajo ptice in vremenske razmere. Po poročanju tujih medijev, naj bi namreč pilota tik preden sta zasilno pristala na mednarodnem letališču Muan, kontroli zračnega prometa sporočila, da je njuno letalo trčilo v jato ptic.

Strokovnjaki se ob tem sprašujejo, kako velik vpliv bi sploh lahko imel morebitni ptičji udarec na padec letala. "V tem trenutku imamo veliko več vprašanj kot odgovorov. Zakaj je letalo letelo tako hitro? Zakaj niso bile odprte zakrilca? Zakaj podvozje ni bilo spuščeno?" je dejal Gregory Alegi, strokovnjak za letalstvo in nekdanji učitelj na italijanski letalski akademiji.

Številni strokovnjaki pa so mnenja, da bi se morali preiskovalci pri iskanju pravega vzroka nesreče osredotočiti tudi na betonski zid na koncu pristajalne steze, v katerega je letalo strmoglavilo. Po mnenju vodilnega strokovnjaka za letalsko varnost Davida Learmounta, je bil ključni trenutek nesreče trčenje v zid na koncu vzletno-pristajalne steze. "Ne samo, da ni opravičila, mislim, da meji na zločin," je dejal za Sky News. 

Learmount verjame, da so imeli ljudje na krovu dobre možnosti za preživetje, potem ko je pilot kljub visoki hitrosti pripeljal letalo na tla. "Pilot je glede na okoliščine lepo pristal. Letalo se je premikalo zelo hitro, a je drselo po tleh," je opozoril. 

Strokovnjak verjame, da če letalo ne bi trčilo v zid, bi šlo skozi ograjo, prečkalo cesto in verjetno obstalo na sosednjem polju. "Bilo je dovolj prostora, da se je letalo lahko upočasnilo, ustavilo. In mislim, da bi bili vsi živi ... pilot bi morda utrpel kakšno škodo, ko bi šlo letalo skozi zaščitno ograjo ali kaj podobnega. Mislim pa celo, da bi lahko preživeli," je poudaril Learmount. 

Na prizorišču nesreče so že našli obe črni skrinjici letala, zapisovalnik podatkov o letu in snemalnik zvoka v pilotski kabini. Ti bodo bržčas vsaj pomagali pri iskanju vzroka strmoglavljenja letala v Južni Koreji, če ga ne že povsem razkrili. 

Odredili pregled vseh 101 letal Boeing 737-800

Vršilec dolžnosti predsednika Choi je po najhujši letalski nesreči v zgodovini Južne Koreje poudaril, da je trenutno prednostna naloga identifikacija žrtev, podpora njihovim družinam in zdravljenje preživelih. Preiskovalce pa je pozval, naj družine žrtev sproti obveščajo o poteku preiskave tragičnega dogodka.

"Takoj ko bo sanacija nesreče končana, ministrstvo za promet pozivamo, da opravi nujni varnostni pregled celotnega operativnega sistema letal, da preprečimo morebitno ponovitev letalskih nesreč," je še dejal Choi. Opravili naj bi pregled vseh 101 letal Boeing 737-800, ki so v uporabi v državi. Pri preiskavi nesreče bodo sodelovali tudi ameriški preiskovalci.

Pri ameriškem proizvajalcu letal Boeing so po strmoglavljenju južnokorejskega letala sporočili, da so v stiku z družbo Jeju Air in da so jim pripravljeni pomagati.

Choi je varnostni pregled zahteval tudi zato, ker se je danes kmalu po vzletu še eno letalo družbe Jeju Air zaradi neznane težave s pristajalnim mehanizmom vrnilo v Seul. Šlo je za letalo Boeing B737-800, enak model kot letalo, ki je v nedeljo strmoglavilo. Kar 39 od 41 letal v floti družbe Jeju Air je tega modela.

V Južni Koreji se je danes začelo tudi sedemdnevno žalovanje za žrtvami nesreče, Choi pa naj bi obiskal prizorišče strmoglavljenja.

Priporočamo