Tri smrtne žrtve so posledica ponedeljkovega trčenja tovornjaka v stoječo kolono na ljubljanski južni obvoznici. Tovornjak je zgorel v celoti, prav tako osebno vozilo, udeleženi so bili še en avto, avto s prikolico in še en tovornjak.

Voznik tovornjaka je v ponedeljek popoldne malo po 15. uri vozil po južni ljubljanski obvoznici v smeri proti Primorski. V bližini izvoza za Rudnik je naletel na gost promet, a se ni ustavil. Rušil je vse pred seboj, tovornjak je zagorel, potniška kabina je bila takoj v plamenih. V osebnem avtu, ki ga je potiskal pred sabo in je prav tako zagorel, je ena oseba izgubila življenje, še dve pa v drugem osebnem avtomobilu, ki je ostal zadaj za gorečim tovornjakom. Na cesti sta na bok obrnjena obstala še en tovornjak in še en avtomobil s počitniško prikolico. Razdejanje je bilo popolno, posledice strahotne.

Prve uradne informacije policije so bile naslednje: »Okoli 15.30 je na južni ljubljanski obvoznici v bližini izvoza Rudnik v smeri Kopra prišlo do hujše prometne nesreče, v kateri je bilo udeleženih več vozil, tudi tovornih. V trčenju so vozila tudi zagorela. Južna obvoznica je na tem delu popolnoma zaprta, prav tako je oviran promet v nasprotni smeri. Priporočamo obvoz prek severne ljubljanske obvoznice. Vse, ki so obstali v zastoju, prosimo, da upoštevajo navodila policistov in upravljalca ceste in naj ne vozijo vzvratno, obračajo ali hodijo po cestišču.« Tiskovna predstavnica Policijske uprave Ljubljana Aleksandra Golec je nekoliko kasneje potrdila, da je nesreča terjala tri človeška življenja: »Po doslej znanih ugotovitvah je voznik tovornega vozila vozil po voznem pasu južne ljubljanske obvoznice v smeri proti Kopru, ko je pred izvozom Rudnik trčil v osebno vozilo, ki se je ustavilo v koloni vozil. Osebno vozilo je potisnilo naprej v še eno osebno vozilo, obe pa nato v drugo tovorno vozilo. Drugo tovorno vozilo je nato trčilo še v osebno vozilo s prikolico in se prevrnilo. Prvo tovorno in osebno vozilo so zajeli plameni. Umrle so tri osebe, ki so bile v prvih dveh osebnih vozilih.«

Huje, kot so pričakovali

Ta del obvoznice proti Kopru je bil v ponedeljek zaprt še dolgo v noč. Intervencija reševalcev in gasilcev je bila zelo zahtevna. Ljubljanski poklicni gasilci so klic na pomoč prejeli okoli pol četrte ure. Kot je povedal vodja intervencije Silvo Kuntarič, so dobili obvestilo, da gre za nesrečo, v kateri sta udeležena tovornjak in osebni avto, ter da tovornjak gori. Ko se jim je v najhujši prometni konici uspelo prebiti na kraj nesreče, pa se je izkazalo, da je bilo še mnogo mnogo huje. »Požar na tovornjaku je bil polno razvit. Goreli so potniška kabina, gume, gorivo. K sreči so bile na tovornem delu negorljive snovi, vseeno pa je tovornjak v celoti pogorel. Tovornjak je pred seboj potiskal osebno vozilo, ki je prav tako gorelo. Zadaj je bilo še eno manjše osebno vozilo in žal smo takoj videli, da sta v njem dve osebi mrtvi. Trupli smo s tehničnim posegom rešili iz zverižene pločevine in pomagali še pri reševanju ljudi iz avtomobila s prikolico, ki je pristal na boku, prav tako se je na bok postavil še en tovornjak,« je razdejanje na južni obvoznici opisal Silvo Kuntarič iz Gasilske brigade Ljubljana. Na delu je bilo 24 gasilcev z osmimi vozili.

Letos je v prometnih nesrečah na slovenskih cestah po podatkih policije življenje izgubilo že 65 ljudi, lani v enakem času 67. Po podatkih agencije za varnost v cestnem prometu (AVP) je lani na slovenskih cestah umrlo šest voznikov tovornjakov. Iz njihove statistike izhaja še, da je v nesrečah, v katere so bila vpletena tovorna vozila, umrlo devet ljudi. Za letos podatkov še ni, AVP pa je nekaj statistike predstavil ob majski preventivni akciji, ko so bili še posebno pozorni na ravnanje voznikov tovornjakov. Po njihovih statističnih podatkih so bili do konca aprila vozniki tovornih vozil udeleženi v 749 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 462 oziroma 62 odstotkov od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč so umrli štirje ljudje, od tega dva voznika tovornih vozil, devet oseb je bilo hudo poškodovanih, 78 ljudi pa lažje.

Nepozornost kriva za tragedije

Že spomladi smo poročali o več nesrečah, ko so tovornjakarji trčili v vozila pred seboj. Februarja je 36-letni voznik tovornjaka na pomurski avtocesti trčil v pred sabo vozeči prepočasen tovornjak, ki se zaradi okvare ni pravočasno izločil iz prometa, in umrl. Aprila je navsezgodaj zjutraj počilo na mariborski vzhodni obvoznici, življenje je izgubil 46-letni voznik tovornjaka, ki je prav tako trčil v tovornjak pred seboj. »Neupoštevanje pravil, tudi nepazljivost, zmanjšana pozornost, utrujenost in posledično prepočasno odzivanje voznika, ki upravlja 40-tonsko vozilo, vse to lahko pripelje do prometne nesreče s katastrofalnimi posledicami,« so takrat sporočili s policije, medtem ko nam je Peter Pišek, predsednik sekcije za promet pri obrtno-podjetniški zbornici, pojasnil, da pri voznikih tovornjakov ni toliko problem utrujenost, bolj nepazljivost. »Vsa novejša vozila imajo tudi radarski tempomat in v primeru zastojev se vozilo že samo začne ustavljati. Največji problem je uporaba telefona med vožnjo in, kar je še huje, gledanje nanizank na zaslonu,« je bil povsem odkrit do stranpoti svojih stanovskih kolegov in v isti sapi dejal še, da je povsem nerazumljivo, da je za številne nesreče še vedno kriv alkohol.

Kaj vse natančno je šlo narobe v ponedeljek, je tudi policija preiskovala še dolgo v noč, podrobnosti bodo predstavili v torek.

Priporočamo