Letalo, ki je prejšnji petek popoldne spektakularno pristalo na gorenjski avtocesti, je bilo prej na servisu v podjetju, ki ima sedež na leškem letališču. Avstrijski pilot Aref Shabanpoor je za Kronen Zeitung povedal, da je pred poletom domov opravil dva testna poleta nad Lescami.
Štiridesetletni avstrijski pilot z dolgoletnimi izkušnjami Aref Shabanpoor je po spektakularnem petkovem pristanku na gorenjski avtocesti postal pravi letalski heroj. Za graški Kronen Zeitung je povedal, da je prišlo do popolne odpovedi motorja in da mu je zgolj z jadranjem uspelo pristati sredi avtoceste ob polnem prometu, ne da bi pri tem zadel kakšnega od avtomobilov. Pristanek na avtocesti je bil, kot vse kaže, edina možnost.
Redno vzdrževanje
Po naših preverjenih informacijah je bilo letalo pred tem nekaj dni na rednem vzdrževalnem servisu v Lescah. Še v četrtek so z njim opravili nekaj testnih poletov. Tudi pilot je v petek opravil dva testna poleta, nato pa se je skupaj s kopilotom Daliborjem Jelišičem odpravil domov v Gradec. Po naših podatkih so servis letala aquila A 210 nemške proizvodnje opravili v leškem podjetju Aeroservice. Lastnik in direktor podjetja Matjaž Meze nam informacije zaradi interesa preiskave ni smel potrditi, je pa dejal, da seveda pri njih servisirajo tudi takšna letala. Koliko? »To je pa poslovna skrivnost,« je dejal Meze.
Zagotovo bo servisiranje letala velik del preiskave nesreče. Vodi jo Toni Stojčevski, ki je povedal: »Veliko večino podatkov smo že pridobili, a jih še ne smem komentirati. Letalo je bilo na rednem servisu glede na program vzdrževanja.«
Preiskovalec letalskih nesreč Toni Stojčevski je dodal, da za zdaj kaže, da so vsi vpleteni ravnali v skladu z uveljavljenimi in predpisanimi postopki. Vključno s posadko letala. Dejstvo je tudi, da je prišlo do popolne prekinitve delovanja motorja. Vse podrobnosti pa bo pokazala preiskava, ki sicer ni namenjena iskanju krivca, ampak ugotavljanju vseh dejstev in okoliščin ter vzrokov nesreče, vse z namenom izboljšanja varnosti v letalstvu. Povsem jasno pa je, da bo glavnina preiskave namenjena ugotavljanju, zakaj je motor prenehal delovati.
Angel varuh levo od kopilota
Nadzorne kamere pristanka letala pri Brezjah so, kot smo že pisali, pokazale, da je letalo s precej visoko hitrostjo priletelo iz smeri Kranja, se hitro spuščalo proti avtocesti, se tal dotaknilo med dvema vozečima avtomobiloma ter nato, da se ne bi zaletelo v počasi vozeče vozilo pred sabo, ostro zavilo desno in se zaletelo v brežino. Pilot in kopilot sta iz letala stopila nepoškodovana. Čudež ali mojstrstvo pilota? »Uspešno sva opravila dva testna poleta in se odločila za pot iz Lesc nazaj v Gradec. Kar naenkrat pa so začele utripati vse možne opozorilne lučke, motor pa je popolnoma odpovedal. Imel sem 60 sekund, da se odločim, kaj bom naredil,« je za Kronen Zeitung povedal pilot Aref Shabanpoor, ki leti že 20 let in za katerim je več kot 4000 poletov.
Možnost vrnitve na letališče v Lescah je takoj izključil. Pristajalna steza je bila enostavno predaleč. Pristanek na avtocesti je bil edina možnost. »Že res, da je bil promet povsem običajen za petkovo popoldne, to se pravi zelo gost. Ampak povsod drugje je bil teren poraščen z gozdom ali pa prepreden z daljnovodi. Moral sem poiskati zadosten razmak med dvema avtomobiloma in mudilo se je. Pred seboj sem namreč imel opozorilno tablo nad avtocesto,« je pripovedoval Shabanpoor. Kopilot ga je opozoril na počasno vozilo pred njim. »Najpomembnejše se mi je zdelo, da ne poškodujem nikogar,« je razmišljal oče dveh deklet. Olajšanje po pristanku je bilo razumljivo gromozansko. »Veren človek sem, ampak časa za kakšno molitev ni bilo. Imela sva srečo in angela varuha v kabini,« je še dejal. Kopilot Jelišič je novinarju Kronen Zeitunga ob tem zgolj pripomnil: »Ja, res je. V kabini je bil angel varuh. Sedel je na moji levi.«