Dokument so dobili novinarji hrvaškega portala Index. Opozarjajo, da gre za osnutek poročila in da ni nujno, da bodo takšne tudi ugotovitve v končni različici.

Preiskovalci ugotavljajo, da klančina ni bila zavarovana, vendar pa da ni povsem jasno, zakaj se je pet članov posadke zadrževalo pod njo. Poleg tega na ladji ni bilo priročnika z navodili za dvigovanje ali spuščanje in varovanje klančine, in to kljub temu, da člani posadke in predstavniki družbe sploh ne poznajo njenega delovanja.

V zaključku je navedeno, da je na podlagi opravljenega testiranja ugotovljeno, da hidravlični sistem za dvigovanje in spuščanje hidravlične rampe ni namenjen postavljanju rampe v nezavarovan položaj. Posadka naj s tem ne bi bila seznanjena, kot tudi ne z elementi hidravličnega sistema klančine, torej načinom zaviranja, kar potrjuje dejstvo, da se članom posadke pred opravljanjem del pod nezavarovano rampo ni zdelo potrebno zavarovati klančine v zgornjem položaju.

Jadrolinija ni vzpostavila sistema ISM (International Safety Management System) v skladu z zahtevami Pravilnika o predpisanem certificiranju pomorskih ladij ter Uredbe (ES) o izvajanju Mednarodnega kodeksa varnega upravljanja, ki se nanaša na vzpostavitev sistema seznanjanja vseh članov posadke s sistemi na plovilu Lastovo, še piše v osnutku.

12.08.2024., Mali Losinj - U padu ulazne rampe trajekta Lastovo u trajektnom pristanistu u Malom Losinju trojica mornara Jadrolinije su poginula, a jedan je tesko ozlijedjen. Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Iz Jadrolinije so odgovorili, da »niso dobili nobene takšne uradne odločbe, dokumenta ali osnutka.« Foto: Pixsell

Zato predlagajo uvedbo postopka proti predsedniku uprave Jadrolinije Davidu Sopti, glede odgovornosti posadke pa piše, da ni je niso ugotovili: ne kapitanove ne njenih članov. 

Iz Jadrolinije so odgovorili, da »niso dobili nobene takšne uradne odločbe, dokumenta ali osnutka.«

Trajekt Lastovo je po podatkih spletnega sledilnika marinetraffic še vedno privezan v pristanišču na Malem Lošinju.

Priporočamo