Enomotornemu dvopropelerskemu letalu tipa aquila A 210 nemške izdelave, s katerim je avstrijski pilot Aref Shabanpoor v petek 5. avgusta popoldne tako spektakularno pristal kar na gorenjski avtocesti, je po naših preverjenih, a neuradnih podatkih zmanjkalo goriva. To tudi razloži, zakaj je motor kar naenkrat brez kakršnega koli »opozorila« prenehal delovati kmalu po vzletu z leškega letališča.
V Lescah na servisu
Kot smo že poročali, je bilo letalo na rednem vzdrževalnem servisu v podjetju Aeroservice, ki tovrstna letala servisira na leškem letališču. Dan pred nesrečo so letalo preizkusili na testnem poletu. Vsaj en tak polet je v petek pred odhodom domov v Gradec opravil tudi pilot sam. Ker je ugotovil, da je z njim vse v redu, sta se pilot in kopilot odločila, da poletita v Gradec. Kmalu po vzletu je motor prenehal delovati in pilot je lahko obdržal letalo v zraku le z jadralno tehniko, kar pa pri tem tipu letala ne more trajati dolgo. Po lastnih besedah je imel za odločitev, kaj naj stori, le kakšno minuto. Vrnitev na letališče ni prišla v poštev, saj je bila pristajalna steza predaleč. Prav tako ni mogel pristati kje na bližnjem travniku, saj so ti prepredeni z žicami električnega daljnovoda. Ostalo je gozd ali pa gre za neravne in zato za pristanek neprimerne površine.
Pilot je kontroli leta sporočil: »Pristal bom na avtocesti.« Nato pa je izvedel manever, zaradi katerega se mu klanjajo številni kolegi. Ob gostem prometu je na hitro izbral »luknjo« med dvema avtomobiloma, saj je bil le nekaj metrov naprej že avtocestni portal, ki bi onemogočil varen pristanek. Pilot bi se vanj lahko zaletel. Zajadral je proti tlom, se dotaknil avtocestnega asfalta in potem na hitro, da ne bi trčil v počasnejši avto pred seboj, zavil v desno, trčil v brežino, letalo sicer močno poškodoval, sam pa je skupaj s kopilotom nepoškodovan stopil iz njega.
Gre šele za začetek preiskave
Uradna preiskava vzrokov za ta nenavaden primer seveda še poteka. Ta bo tudi pokazala, kdo je zadnji natočil gorivo v letalo in zakaj je bil pilot prepričan, da ga je dovolj. Obstaja precejšnja verjetnost, da je odpovedala merilna naprava, ki kaže količino goriva v rezervoarju. Pilot je bil očitno prepričan, da ga ima dovolj, sicer ne bi poletel. Ali to drži, smo preverjali pri preiskovalcu letalskih nesreč in incidentov Toniju Stojčevskemu, ki pa je dejal, da je preiskava v še tako zgodnji fazi, da naših podatkov ne more potrditi niti jih komentirati, kaj šele povedati, v katero smer poteka preiskava.
Naj še enkrat poudarimo, da je šlo za izkušenega pilota in da je, tudi po besedah Stojčevskega, naredil vse, kar je lahko. Avstrijskemu časniku Kronen Zeitung je dejal, da je imel v kabini angela varuha. Njegov kopilot Dalibor Jelišič je ob tem pripomnil, da je to sicer res, da pa je ta angel varuh sedel na njegovi levi. S tem je seveda mislil na pilota Shabanpoorja.