Kljub intenzivnemu zdravljenju je v mariborskem kliničnem centru umrl 51-letnik, ki je 20. avgusta med vožnjo z e-kolesom pri Hočah padel po asfaltirani cesti in se huje poškodoval. Kolesaril je brez čelade, prav poškodbe glave pa naj bi bile zanj tudi usodne. Reševalci so ga oskrbeli na kraju in ga odpeljali v bolnišnico, vendar so se poškodbe izkazale za prehude. 

Na agenciji za varnost prometa opozarjajo, da se število nesreč z električnimi kolesi povečuje, raziskave pa kažejo, da se starejši veliko pogosteje ponesrečijo med vožnjo z električnim kolesom kot mlajši. Zlasti nevarna naj bi bila taka vožnja za ljudi nad 65. letom starosti, posebno za moške.

Verjetnost smrtne nesreče 3,7-krat višja

Psihofizične sposobnosti posameznikov s starostjo upadajo, v kombinaciji z dejavniki tveganja – preveliko hitrostjo, neobvladovanjem kolesa, težo kolesa, slabo fizično pripravljenostjo voznika, podcenjevanjem kolesa ter precenjevanjem lastnih spretnosti – pa je lahko tveganje nastanka nesreče večje. »Zato so poleg dobrih psihofizičnih sposobnosti nujni dobro poznavanje e-kolesa in njegovih lastnosti, spoštovanje omejitev hitrosti in razmer, realna ocena lastnih spretnosti in sposobnosti vožnje električnega kolesa, ki je bistveno težje od običajnega kolesa. Prav tako vsem voznikom e-koles svetujemo dosledno in pravilno nošenje zaščitne kolesarske čelade,« so nam že pred časom pojasnili na AVP.

Podatki nemškega statističnega urada so že pred leti potrjevali tezo, da uporabniki e-koles umirajo bistveno pogosteje kot drugi kolesarji. Po izračunu preiskovalca nesreč z zavarovalnice Allianz Jörga Kubitzkega je verjetnost smrtne nesreče 3,7-krat višja. 

Priporočamo