Novice.Dnevnik.si Novice/Aktualne zgodbe

Cerkev se zahtevi po verouku v šoli ne bo odpovedala

Celje - Pri svetem Jožefu v Celju je bil v soboto študijski posinodalni dan, ki so se ga ob šesti obletnici sklepa plenarnega zbora Cerkve na Slovenskem udeležili slovenski škofi, generalni vikarji, arhidiakoni, dekani in člani škofijskih pastoralnih svetov. To je bila priložnost, da so si nalili čistega vina, ocenili uresničevanje pred šestimi leti sprejetih sklepov sinode in začrtali osnovne usmeritve Cerkve na Slovenskem za prihodnjih nekaj let.

Vodja Slovenskega pastoralnega sveta msgr. dr. Peter Kvaternik (na levi) in celjski škof msgr. dr. Anton Stres, ki je opozoril, da je verouk v šoli pravica staršev in ne nazadnje tudi otrok. Potrebe, da postanejo verske vsebine del splošnega izobraževanja, so po Stresovem mnenju vedno večje. 

Oglas
 

"Analiza je pokazala, da je bilo veliko storjenega, nekaj le delno, nekatere stvari še čakajo in kličejo po uresničitvi. Veliko je bilo narejenega na področju karitativnih dejavnosti in izobraževanja mnenjskih voditeljev, animatorjev za pripravo na birmo in za oratorije. Nastalo je zelo veliko malih skupin, ki jih združuje skupni interes in se povezujejo na župnijski ravni. Preoblikovalo se je delo z mladimi, močno so se razvili skavti, čutiti je tudi večjo skrb za urejeno materialno poslovanje v cerkvi.

Zadnja leta po naročilu sinode vse župnije pošiljajo finančna poročila škofijam, ki so dostopna za javnost," je pojasnil msgr dr. Peter Kvaternik, vodja Slovenskega pastoralnega sveta. Eden od sklepov sinode, ki je ostal neuresničen in od katerega Cerkev ne bo odstopila, je zahteva, da verouk nadomesti enega od obveznih izbirnih predmetov v šoli. Celjski škof msgr. dr. Anton Stres je opozoril, da je verouk v šoli pravica staršev in ne nazadnje tudi otrok. Potrebe, da postanejo verske vsebine del splošnega izobraževanja, so po Stresovem mnenju vedno večje. "Vedno poudarjamo, da je treba razlikovati med veroukom, ki poteka v šoli in pomeni vzgojo za vero v strogem pomenu besede, ter verskim poukom, ki je učni predmet in seznanja učence z religijami, pri tem pa seveda najobširneje z religijo okolja, v našem primeru s krščanstvom. Zasebno šolstvo, ki je pri nas še vedno v povojih, tega vprašanja nikoli ne bo zadovoljivo rešilo. Tudi če bi Cerkev imela nekaj več zasebnih šol, bi v najboljšem primeru zajeli kakšnih 10 odstotkov šoloobveznih otrok," je povedal celjski škof in dodal, da je dejstvo, da je vsako versko izobraževanje tako gladko črtano iz šole, za Cerkev nesprejemljivo in je posledica ideološke nestrpnosti.

"Slovenija je neupravičena izjema. To se dogaja le še v Makedoniji in Albaniji. Nesprejemljivo je zato, ker tepta pravice staršev. Evropska konvencija o človekovih pravicah zelo jasno poudarja, da imajo starši pravico, da so njihovi otroci tudi v šoli deležni takšne vzgoje in izobraževanja, ki je v skladu z njihovim verskim in filozofskim prepričanjem."

Po besedah celjskega škofa država Cerkvi ne prihaja nasproti in niti tega ne naredi, da bi olajšala nekatere ovire, do katerih prihaja, ko otroci usklajujejo pouk in verouk.

"Marsikje se učitelji, starši in župniki sporazumejo med sabo, da ne prihaja do trenj in lahko otroci brez težav uskladijo šolske obveznosti in pouk. Vendar pa je to odvisno le od dobre volje ljudi in ni sistemsko rešeno," je opozoril škof Stres. Dobrih sadov plenarnega zbora se bo Cerkev na Slovenskem veselila 10. maja na celjskem stadionu Arena.

Slovenskega pastoralnega dneva naj bi se udeležilo več tisoč vernikov iz vseh slovenskih župnij.

Dodaj v: Digg del.icio.us Technorati Reddit

Prijavite napako v članku »

Komentarji
  1. Odyn ponedeljek, 28.04.2008 ob 00:47

    "Slovenija je neupravičena izjema. To se dogaja le še v Makedoniji in Albaniji. Nesprejemljivo je zato, ker tepta pravice staršev. Evropska konvencija o človekovih pravicah zelo jasno poudarja, da imajo starši pravico, da so njihovi otroci tudi v šoli deležni takšne vzgoje in izobraževanja, ki je v skladu z njihovim verskim in filozofskim prepričanjem."
    Zavajanje. Nikjer v konvenciji ne piše, da mora vzgojo in izobraževanje, ki je v skladu z njihovim verskim in filozofskim prepričanjem zagotavljati država. Po konvenciji morajo takšno vzgojo in izobraževanje zagotoviti starši, država mora le spoštovati to njihovo pravico.

    "Pravica do izobrazbe

    Nikomur ne sme biti odvzeta pravica do izobraževanja. Pri izvajanju funkcij, ki so v zvezi z vzgojo in izobraževanjem, mora država spoštovati pravico staršev, da zagotovijo svojim otrokom takšno vzgojo in izobraževanje, ki sta v skladu z njihovim lastnim verskim in filozofskim prepričanjem. "

  2. en ponedeljek, 28.04.2008 ob 02:00

    so imeli srečanje in se malo poklinčkali in malo posmejali in naredili račune brez krčmarja. Čreda jim odločno upada in jih precej skrbi. Še bolj pa bi jih moralo, ker jim bo jeseni odneslo soldate in agente iz parlamenta. Na volitvah NSi in SLS odpadeta kot knof od gat tko, da plani prihodnje 6- (upam, da -tisoč) letke, v dobro Slovencev, ne bodo izpolnjeni. Še celo se jim lahko zgodi (in pravično bi bilo), da RKC doo faše kak masten davek na svoje dejavnosti in imovino.

    O verouku v šolah pa ne sanjajte! Tega vam je že Marija Terezija ukinila in bila je modra gospa.

  3. kolesar ponedeljek, 28.04.2008 ob 06:29

    Samo še tega se manjka! Že itak smo farška država, povsod same cerkve, ob nedeljah in preštevilnih kao praznikih invazije zaradi maš, non stop neko zvonenje - povzročanje nepotrebnega hrupa, non stop se cerkev pojavlja po medijih, največ seveda zaradi pedofilije in grabežljivosti, vikar v vojski, vikar v policiji, skratka eno samo SRANJE, zdaj bi pa radi še izsilili še to. Izvajajte svoje finte in glumo za cerkvenimi zidovi in ne vsiljujte tega nam ateistom, predvsem pa NE KRŠITEV USTAVE!

  4. Smetar ponedeljek, 28.04.2008 ob 06:30

    Potem si se pa zbudil in si ugotovil, da so bile le lepe sanje.

  5. alansi ponedeljek, 28.04.2008 ob 06:31

    In kaj uči moderni verouk po merah RKC, organizacije, ki iz nje ne moreš izstopiti. To je že prvo kršenje osnovnih človekovih pravic. Kako je pravično, da te nezavednega nekam zapišejo in potem si njihov na veke vekomaj. Ni važno, kaj počneš, ne moreš ven - konča se lahko samo s peklom ali nebesi.
    Seveda nič nimam proti pouku o verstvih z znanstvenim pristopom - s tem je potrebno seznaniti mladino in ko postane polnoletna, se pa naj odloča.
    Kar se pa tiče RKC, naj se pa pouk začne s knjigo iz leta 1986 »Die beleidigte Kirche oder: Wer stoert den oeffentlichen Frieden?« (Užaljena cerkev ali: Kdo moti javni mir?), v kateri je svetovno priznan, večkrat nagrajen pisatelj in znanstvenik Karlheinz Deschner zapisal: »Po intenzivnem ukvarjanju z zgodovino krščanstva ne poznam v antiki, srednjem veku in novem času, vključno in posebno v 20. stoletju, nobene organizacije na svetu, ki je obenem tako dolgo, neprekinjeno, tako strahotno obremenjena z zločini kot krščanska cerkev, prav posebno Rimskokatoliška cerkev.« (str. 42/43)

  6. tropin ponedeljek, 28.04.2008 ob 06:43

    Zanimivo, kako apetiti nenasitne RKC rastejo nekaj časa so v RKC trdili, da imajo izobraževanje zgledno urejeno v farovžih. Toda zahteve Vatikana do škofov tudi nekaj zaležejo Taradi tega pa ponovnop zahtevajo svoj vstop v šolsko zbornico.
    Kakšna perverzna je trditev, da mora država tagotoviti vernikom, kar trdi Vatikan.
    V RS mora priti do nekakšnega večinskega soglasja, da državljani , ki niso verni, ne morejo nositi stroškov verske prakse verujočih. Država nima pravice trošiti davkoplačevalskega denarja za institucijo, ki je po ustavi ločena od nje. To načelo je potrebno dosledno spoštovati. Verujoči imajo vso pravico svojo versko pripadnost prakticirati, toda ta praksa se ne sme prepletati z nalogami , ki so skupne vsem državljanom. Za te naloge pa skrbi država.

  7. Janez1234 ponedeljek, 28.04.2008 ob 07:22

    Pa kakšen verouk v šoli, lepo prosim! Smo res že farška država, cerkev nadzira vlado in parlament! Ob tem pa se nesramno bogati kljub dejstvu, da je iz dneva v dan več slovencev na pragu revščine. Se popolnoma strinjam z zgornjim komentarjem, da je RKC z zločini ena najbolj obremenjenih organizacij v zgodovini.

    Naj nas pustijo pri miru, kdor hoče, naj hodi k njim na indoktrinacijo (torej, k verouku), meni, kot svobodnemu državljanu pa naj nehajo žugati s prstom in mi vsiljevati njihove norme razmišljanja (Marija, k meni). Cerkev je vedno bila in vedno bo pogoltna.

  8. HHV ponedeljek, 28.04.2008 ob 07:23

    Moj otrok ima pravico do šolanja brez verskih vsebin in vrednot!!!
    Uvajanje verskih vsebin onemogoča izogibanje le teh, medtem ko nikomur ni onemogočen dostop do teh vsebin izven šole.
    Te namere cerkve so popolnoma enake poturčevanju! Podjarmljanje svobodne volje za svoje umazane namene molzenja in dirigiranja svojih ovčic. In ker je to donosno, je treba čredo pač večati.

  9. 007942 ponedeljek, 28.04.2008 ob 07:48

    Verovuk po svobodni izbiri v cerkvrnih prostorih, saj jih je tako ali tako več kot šol.(pa še modernejše so novozgrajene kot hoteli) Šola še za svoje dejavnosti nima dovolj prostora. Ne vem ali hočejo zopet na oblast kot že nekoč z ognjem in mečem .Še malo pa bodo zopet uvedli inkvizicijo.

  10. 2xigor ponedeljek, 28.04.2008 ob 08:04

    Skrajni čas v Sloveniji je, da se cerkev strogo loči od države. Poznam Italjanko, ki nam očita, da se cerkev preveč vtikuje v politiko. Pazite Italija ima Vatikan, ki nima pravice vmešavanja v italjansko politiko. Tisti argument o pravicah otrok do veronauka, jaz razumem drugače kot gospod Kvaternik. Za mene je to nasilje nad mladimi,ki jim vsiljujejo (tudi starši) vero. Kako lahko otrok pri 3. letih sploh ve za kaj gre. Ko pa začne verjeti mu je težko dopovedati, da mogoče pa vse to ni res. RKC se gre samo za novačenje novih vernikov. Mislim, da ne bojo dali mir. Sicer pa imamo Slovenci lep pregovor: Tam kjer se srečata prižnica in politika teče kri.

  11. eris ponedeljek, 28.04.2008 ob 08:40

    Se strinjam z vsemi komentarji. Pred kratkim je hči prinesla domov list z naštetimi izbirnimi predmeti za 7. razred. Med njimi je tudi predmet VERSTVA IN ETIKA. Torej so verstva že na izbiro tudi v osnovni šoli. Ampak gospodje farji tega ne "slišijo", ker želijo naše otroke posiljevati samo s točno določeno ... krščanstvom.
    Mi smo ateisti. Pardon, mi imamo vero ... v poštenje in prijaznost in moralnost. Toliko zločinov, kot jih je zagrešila rimskokatoliška cerkev, ni zagrešila nobena druga inštitucija. Cerkev dobiva tudi sredstva iz državnega proračuna. Upam, da nam bo država kmalu omogočila tudi to, da bomo zapisali, kam NE SME ITI naš davkoplačevalski denar ... tako kot imamo že možnost odločiti, komu namenjamo del svoje dohodnine. Pa bomo potem videli, koliko bo cerkev zbrala. Plačuje naj jo Vatikan in tisti, ki zahajajo v cerkev. Vernik ne pomeni plaziti se k nedeljski maši in spovedi po odpustke za svinjarije, ki jih počneš čez teden. Sploh pa veliki večini to pomeni samo še folkloro. Hčeri obiskujeta šolo na obrobju mesta, kjer 90% otrok hodi tudi k verouku. In velika večina na zahtevo starih staršev, ker "se to spodobi". Za vedeti, kaj se spodobi, ne potrebujemo cerkve. In ne morem mimo pedofilstva ... ni podjetja, ki bi tako nizkotno in močno ščitilo svoje zaposlene pokvarjence, kot prav cerkev. Frantarja bi morala prav cerkev takoj likvidirati ... če je poskrbela za likvidacijo poštenih ljudi, lahko tudi za kriminalce. Ni tako?

  12. Izzy77 ponedeljek, 28.04.2008 ob 08:44

    Pa naj si cerkev zgradi svoje šole in tam napeljuje otroke, saj cerkev je ena najbogatejših ustanov. Živeli dan boja proti okupatorju!

  13. maks1506 ponedeljek, 28.04.2008 ob 08:52

    Ali imamo pravice tudi starši, ki nismo verni ali pa pripadamo drugi veroizpovedi? Ali Imamo pravico, da so naši otroci v šoli deležni takšne vzgoje in izobraževanja, ki je v skladu z našimi verskimi prepričanji? Če bodo verski voditelji nudili versko vzgojo vseh vrst v šoli, bo nastal verski babilon. V izogib temu naj bo tako kot je, verouk in druga verska vzgoja naj bo v zato namenjenih prostorih izven šole (katoliška cerkev ima prostorov dovolj), moje otroke pa naj pustijo pri miru tako in tako.
    Zagotovi naj se ločenost vere od države kar je ustavna pravica.

  14. gams ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:00

    Včeraj,ko je bil dan upora proti okupatorju farška grimsova RTV niti na prvem , niti na drugem kanalu ni pokazala nobenega filma s partizansko vsebino.Zanimivo je ,da je to storila komercialna POP TV.
    Sedaj bi pa radi v državno šolo spravili resnico,ki jo poznajo le farji.
    Ne vem,kako mislijo na znanstveni podlagi razlagati nastanek sveta, pravljico o Adamovem rebru, vesoljni potop , kje sta pekel in nebesa (zgoraj ali spodaj , v času življenja ali po smrti ),koliko časa že obstaja človek , Darwinov nauk itd.

  15. golob-ič ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:03

    Spet smo priča zlorabe Cerkve v politične namene. To je razumljivo v nekem skoraj rumenem časopisu kot je tale. Govora o verouku v šoli nikoli ni bilo slišati. Predlog je, da bi otroci, ki obiskujejo verouk, bili v šoli upravičeni enega izmed izbirnih predmetov, ki bi se jim priznal. Veoruk bi se še dalje izvajal v župniji, finančno podprt s strani župnije, tudi ocen se ne bi vpisovalo v šolski izkaz. Gre samo za to, da bi razbremenili otroke.

    1. dolhermitja ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:56

      Citat:
      Spet smo priča zlorabe Cerkve v politične namene. To je razumljivo v nekem skoraj rumenem časopisu kot je tale. Govora o verouku v šoli nikoli ni bilo slišati. Predlog je, da bi otroci, ki obiskujejo verouk, bili v šoli upravičeni enega izmed izbirnih predmetov, ki bi se jim priznal. Veoruk bi se še dalje izvajal v župniji, finančno podprt s strani župnije, tudi ocen se ne bi vpisovalo v šolski izkaz. Gre samo za to, da bi razbremenili otroke.

      Ti si pa res naiven. Danes verouk, kot priznan obvezni izbirni predmet, jutri verouk kot obvezen redni predmet v javni šoli. Kaj se še nisi naučil, da če neskončno pohlepni RKC ponudiš prst, gre roka, če ne obe. Ali ti pogoltnost na RKC strani in starčevska viteška servilnost in senilnost na drugi strani, ob vračanju nacionaliziranega premoženja cerkvi nista dali nič misliti. Cerkev je dobila nazaj tudi tiste gozdove, ki jih je že enkrat prodala predprejšnji državi, pa jih ji je klerikalna predvojna oblast spet podarila. Daj malo odpri oči in včasih poslušaj, ko se prefinjejo sporočajo odločitve visokih RKC krogov, pa molo uporabi zdravo pamet, če ti je ni katehet popolnoma izbil iz glave. Če se je zgodilo to, potem ti lahko samo Bog pomaga, če je. RKC te bo namreč izžela do zadnjega beliča z zagotovilom, da boš le tako videl nebesa - idiot.

  16. makekekec ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:06

    Že veliko časa nisem uspel prebrati toliko pametnih komentarjev.
    Moram priznat, kot otrok sem bil vpeljan - na silo, v RKC, kjer sem opravil vse zakramente. Po vstopu v srednjo šolo, pa se je moje razmišljanje spremenilo, postal sem zagrizen ateist. Pozneje sem spoznal punco, ki je sedaj žena in oba sva vesela ateista, poročena brez cerkvene poroke.
    Moja starša in sestra so še vedno v primežu RKC, tudi nekateri sorodniki so še tam, čeprav se jih je v zadnjih 10 letih kar nekaj oddaljilo. Kljub temu, da nisem veren (opravljene pa imam vse zakramente razen poroke), sem želel sodelovati ob nečakinem krstu, toda župnik ni želel sprejeti mene kot botra, ker nisem opravil cerkvene poroke, zanimivo je pa bilo še to, da se je zgodilo enako prijateljici, ki je sicer živela s partnerjem (neporočena), pa ji župnik tudi ni dovolil biti botra.
    No, kaj naj rečem, naj živi ATEIZEM, ker vera pelje v pogubo.

    1. gallus ponedeljek, 28.04.2008 ob 15:05

      kaj se čudiš? Saj vera ni hruška ali pa nekaj za zraven. Ne moreš biti garant (boter) za način življenja, če ga v praksi zavračaš. To je edino prav. V prvih stoletjih take kot si ti, verniki nekristajnov (take kot si ti) niso pustili niti v cerkev oz. v katakombe. Glede na to, da postaja odpor in sovražen odnos do verujočih vse močnejši, je za pričakovati, da bomo kmalu priče popolnemu izrinjenju Cerkve in verujočih iz narodovega življenja. Ne bi se čudil, če bi t.im. neverniki kakega kristjana spet ubili, kot se je to dagajalo v začetku in se še vedno dogaja po nekaterih delih sveta.

  17. OSTROVID ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:11

    Popolnoma se strinjam z msgr dr Stresom.
    Starši in otroci imajo pravico do vzgoje skladne z njihovim filozofskim in verskim prepričanjem.
    Torej!
    Ker smo v naši družeini že peta generacija ateistov, razen posiljene iz kraljevine Jugoslavijein črno žolte monarhije, ki je morala opraviti verske aktivnosti, tako kot si to predstavljjo dostojanstveniki RKC danes, nihče v družini ne čuti potrebe po kaki verski vzgoji. Nikomer te vzgoje ne oporekamo, razen če me v imenu svoje potrebe nekdo posiljuje.
    Nestrpnosti ne čutimo, nasprotno spoštujemo verujoče in smo jim vsi v družini pripravljeni pomagati, da lahko izvajajo svoje verske potrebe neglede na veroizpoved.
    Kar se menen osebno tiče sem se dal podučiti o mnogih religijah in pri tem iskal čimbolj izvorne vire in ne institucionalne, ki so vedno prilagojeni pohlepu in potrebam samozvanih posrednikov med Bogom (pa karkoli to že je) in človekom. Vedno, ko pridem v pogovorih z zastopnuiki institucij religije na vprašanje njihove potrebnosti, se spotaknemo na dejstvih, da je Bog vseprisoten in vseveden. Kaj hudiča čutijo potem njegovi razlagalci potrebo po obstoju? Še več. Hočejo se nam zavleči v javne šole, kjer smo različnih svetovnih nazorov, celo v javne službe, ki jim plačujejo za njihovo "darovanje maš". In kot da to ni dovolj se nam potegnejo pod odejo zakonske in celo otroške postelje.
    Prav zaradi tega izjavljam, da sem proti verski vzgoji v javnih šolah, pa naj gre za katerokoli "večinsko religijo okolja", v kateremkoli okolju. Dr. Stresa bi samo spomnil, da imamo v nekaterih, danes getoiziranih okoljih, večinsko pravoslavno, ali muslimansko populacijo. Ali se v tem primeru strinja, das bi "njegove ovčice" v teh okoljih vzgajal pravoslavni ali muslimanski klerik? Jaz se s tem ne morem strinati. Nihče nima pravice posiliti nekoga s svetovnim nazorom, ki ne izvira iz njegovega prepričanja. Zato naj ostane verski pouk v okviru verskih skupnosti in naj se tam odvija v skladu s potrebami pripadnikov te verske skupnosti.

  18. kolesar ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:13

    Da, eris. makekekec itd.. točno tako je! Tudi jaz sem krščen, na prisilo stare mame, pa sem poponi ateist oz. še kaj več, do cerkve sem prav sovražno nastrojen, ker mi grejo hudo hudo hudo na živce, saj v njih vidim samo iztirjenost, zlo, grabežljivost, skratka same slabe stvari. Zato naj me pustijo na miru, predvsem pa mojega otroka. Za cerkevnimi zidovi pa naj delajo kar hočejo, le pedofilstvo naj opustijo.

  19. dolhermitja ponedeljek, 28.04.2008 ob 09:49

    Spoštovana RKC
    Najprej razčistimo nekaj stvari. Vsak ima pravico verovati v karkoli, če s tem ne ogroža, izkorišča oziroma na noben način ne moti drugih, ki so drugače misleči, oziroma drugače verujoči, in ne krši veljavne zakonodaje. Če se stem strinjamo, lahko nadaljujemo. Država (družba) je dolžna skrbeti za splošne pravice vseh državljanov enako. Pod splošne pravice spadajo izobrazba, kultura, zdravstvena zaščita, red in mir... Poleg teh imajo državljani zagotovljene svoje posebne pravice, ki jih financirajo sami in z njimi ne smejo kratiti ali ovirati pravic drugih državljanov. V RKC so združeni verniki, ki tako uresničujejo svojo posebno pravico do verovanja v vse, kar jim cerkev nalaga. Verniki morajo torej vedeti, da s svojo posebno pravico ne smejo posegati v pravice drugih in tudi ne morejo zahtevati, da se ta njihova pravica izvaja na področju splošnih pravic. Tukaj pridemo do konflikta s stališčem oziroma zahtevo RKC po uvajanju verouka, to je posebnih pravic skupine ljudi, v izobraževalni proces, ki ga izvaja država, in je pravica vseh državljanov. Kako bi recimo RKC gledala na zahtevo po obnovitvi predmeta, ki bi obravnaval Komunizem, ga sprovajal skozi partijske setanke in ga končno vsilil še v sklop verouka. Kot družba smo soglasno sprejeli in izvedli umik Partije iz gospodarstva in javnih ustanov ter podjetij, RKC pa hoče svojo ideologijo pripeljati na isto mesto, za začetek v splošno izobraževanje (ki je zaradi mladosti udeležencev najbolj kritično), potem pa verjetno dalje, do kje, ve samo ona.
    Mislim, da mora pravna država v tem primeru dati jasno vedeti slovenskim klerikom in Vatikanu, da verouka, kot izbirnega obveznega predmeta v sistemu splošnega izobraževanja ne bo, ne danes niti nikoli v bodočnosti. Če popustimo eni verski ideologiji, moramo vsem, saj so po zakonu enakopravne ne glede na množičnost. Potem se bodo oglasile še razne sekte in vsega skupaj je teh raznih verovanj v Sloveniji toliko, da če vsem dovolimo samo eno uro na mesec izvajati svoj program kot obvezni izbirni predmet, potem bodo otroci samo še molili, klečeplazili in izvajali okultizem, učil se pa ne bo več nihče. Ali bodo na koncu dobili spričevalo o znanju Babilonščine? In naj mi nekdo pove, kako lahko takega polifanatika uporabim v podjetju - privatnem ali državnem je vseeno.
    Spoštovana RKC, vsaka stvar ima svoje meje. Svojo dejavnost izvajajte v svojih objektih in na svoj račun, drugače misleče državljane in državno malho pa pustite pri miru, ker s svojimi sedanjimi "posiljevanji" ostalih državljanov in države samo izzivate nestrpnost do vas samih, potem se pa sprašujete, zakaj je tako.
    Mislim tudi, da je skrajni čas, da se RKC, kot zemljiškega veleposestnika zaveže za plačilo katastrskega dohodka, cerkvena pridobitna dejavnost pa naj bo obdavčena kot ostalo gospodarstvo.
    Pa brez zamere, to sem vam moral povedati po svoji vesti, ki zajema svobodo duha brez bedastih molilnih obrazcev, katerih vsebine včasih niti pridigajoči duhovnik ne zna razložiti, 99% vseh prisotnih pa jih "žebra" brez razmisleka o tem, kaj govovorijo.
    Lep dan želim,
    Mitja

    1. gallus ponedeljek, 28.04.2008 ob 15:09

      Torej oporekaš pravico preko 60% državljanov Slovenije, ki se opredeljujejo kot katoličani, da vzgajajo otroke namesto v ateističnih šolah v takih, kjer bodo slišali tudi kaj o krščanstvu?

  20. karavan66 ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:14

    Jaz pa samo nekaj vprašam, kako bo na naših šolah v občini verouk, če je 80% ( z besedo: osemdeset ) otrok muslimanskih, ali nameravate prevzgojiti te muslimančke, najprej so jih turki prevzgojil, sedaj jih pa misli še RKC?
    To naj mi eden razloži od RKC?
    Lep dan vam želim,
    Miha

  21. rortweiler ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:16

    imajo neverjetne skomine po tisočletnem kraljestvu ki so ga izvajali na zemlji od začetka štetja pa do 1841, ampak ta vlak jim je odpeljal , končali bodo na smetišču zgodovine kot stotine drugih religij skozi zgodovino.

  22. resnicaboli ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:17

    Jaz pa vprašam ali niso komunisti leta 1945 ukinili verouk v šolah in ker komunistov več ni ga lahko spet uvedemo.
    karavan66 prav imaš kmalu bo več musličev v Sloveniji ker te podpirajo vse leve stranke

    1. 2xigor ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:37

      Arschloh: Prav imaš! Potrebno je uvesti za izbirni predmet komunizem. Za take kot si ti bi moral biti obvezen!

    2. dolhermitja ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:42

      Citat:
      Jaz pa vprašam ali niso komunisti leta 1945 ukinili verouk v šolah in ker komunistov več ni ga lahko spet uvedemo.karavan66 prav imaš kmalu bo več musličev v Sloveniji ker te podpirajo vse leve stranke

      .
      Zdravo arschloh!
      Jaz pa zate predlagam "schnellkurs" iz politične ekonomije in osnov marksizma, potem si pa sezidaj na svojem vrtu polifunkcijsko cerkev, povabi vanjo vse veroizpovedi in izvajaj verouk vseh vrst. Zaradi mene, lahko tam častiš tudi hudiča in zganjaš vse vrste veroidiotizmov, ampak na svojem in za svoj račun.
      LP, Mitja

  23. Nietzsche ponedeljek, 28.04.2008 ob 10:28

    Vera in izobraževanja morata biti striktno ločeni, tako smo zapisali v ustavi! Me zanima koliko se vas je borilo za samostojno Slovenijo leta 91? Pa ne v gostilnah ampak tam kjer smo se dejansko borili? Seveda, da se niste z Bajuku ste skupaj v Argentini bili!

    1. gallus ponedeljek, 28.04.2008 ob 15:11

      tak zapis v ustavi bil bil eklatantna kršitev človekovih pravic. Takega zapisa ni.

  24. emideluks ponedeljek, 28.04.2008 ob 13:01

    Ob branju teh komentarjev lahko rečem samo to, da čutim ponos, da živim med takimi modrimi Slovenci. Strinjam se s tem, da verouk nima mesta v javni šoli, sploh pa ne na način, kot to razume RKC, se pravi tako, da se v ospredje postavlja ali celo izključno poučuje le en nauk. Pravica vsakogar, da se pouči o duhovni plati človekovega življenja, oziroma pravica staršev, da svoje otroke vzgajajo v duhu lastnega prepričanja, je danes in v tem trenutku vsakomur zagotovljena. Že s tem, ko ste priključeni na internet imate na voljo več informacij, več možnosti debate z različnimi mnenji, več možnosti postati pripadnik katerekoli religije in več možnosti javno izražati svoje prepričanje, kot pa kdorkoli pred šestdesetimi leti, ko je bil verouk pri nas ukinjen.
    Mislim, da se je potrebno zavzemati za to, da javna šola ostane čista kakšnekoli ideologije, vsebine predmetov pa morajo zato temeljiti na znanstveno ugotovljenih in preverljivih dejstvih, kar pa za pouk o verstvih, ki pretežno temeljijo na dogmah ne drži. Tak bi morda bil lahko le faktografski pouk o verstvih, vendar je v današnjih razmerah v Sloveniji, si upam trditi, tak pouk nemmogoče izvesti že zato, ker časovno ni mogoče predstaviti vseh mogočih vidikov duhovnega življenja, niti zagotoviti kadrov, ki bi ustrezno in ob zagotovitvi načela enakosti prestavili vse te poglede. Vsako selekcioniranje prepričanj in verstev, o katerih naj se učijo otroci, pa že pomeni ideološko izbiro.
    Torej, verouk v šole NE.

  25. Alipovec ponedeljek, 28.04.2008 ob 13:46

    Niti pod razno ne bo verouka v šolah, spoštovali bodo ustavo, kjer je cerkev ločena od države, na tak ali drugačen način. Zdaj pa to ni več hec!

  26. gallus ponedeljek, 28.04.2008 ob 15:14

    Iz teh komentarjev je lepo razvidno, da je raziskava EU o spoštovanju verskega prepričanja pokazala, da je ta v Sloveniji na najnižji stopnji med vsemi članicami. Pa še toliki se s tem hvalijo!

  27. emideluks ponedeljek, 28.04.2008 ob 16:27

    Ni res, iz teh komentarjev je leo razvidno, da se ljudje zavedajo kaj pomeni načelo ločitve cerkve od države in da jim to veliko pomeni.

    1. resnicaboli ponedeljek, 28.04.2008 ob 17:50

      Citat:
      Ni res, iz teh komentarjev je leo razvidno, da se ljudje zavedajo kaj pomeni načelo ločitve cerkve od države in da jim to veliko pomeni.

      To je uspeh komunajzarskih medijev to treba priznati

    2. OSTROVID ponedeljek, 28.04.2008 ob 18:18

      Citat:
      To je uspeh komunajzarskih medijev to treba priznati

      Priznam.
      In hvalabogu da je tako. Drugače bi se Tavčarjev 4000 že udejanil v Blatnodolu.
      Mogoče pa nisi pomislil, da nas je ateistov kar nekaj, pa tudi vernikov, ki v institucionalizirani veri vidimo zgrešenost človeškega razuma. Ti pa ne branim, da zase in svoje potomce poiščeš pomoč pri verski skupnosti, kateri pripadaš, da te usmeri v pravo pot.
      Samo lepo te prosim. Pustite mene in moje potomce pri miru s stvarmi o katerih smo pri sebi razčistili in jih tudi jasno dali na znanje. Tako bomo lahko sobivali v tej državi in celo postali prijatelji.

  28. matt ponedeljek, 28.04.2008 ob 17:57

    kaj hudica ma religiozni brainwash veze z izobrazevanjem?

    Edino v kontekstu "konw your enemy (of the reason)" ...

  29. tajkun ponedeljek, 28.04.2008 ob 19:28

    pravica do izobrazbe!po čemu pa je veruk izobraževanje.kaj ni to poneumljanje.otroci imajo le sreco,da jih RKC ni dobila v roke.poglejte v Avstriji kaj delajo verni očetje.--kazen za to-dva očenaša in zdrava Marija.

  30. hugolino ponedeljek, 28.04.2008 ob 20:08

    Hugolino.
    Kaj ko bi enkrat" prišla cerkev malo nasproti" in se ne vmešavala v nekaj kar sploh ni njeno področje(vzgoja).Če si tako močno želi verouk v šolah,pa ga naj izdatno financira,naj si ustanovi šole za verouk,naše šolstvo pa naj pusti pri miru.Prvo naj dokaže koliko je res vernih ljudi v Sloveniji(cerkveni davek za vernike).Tega pa noče,ker se zaveda,da bi kar naenkrat upadlo število "vernikov" in bi bilo to naenkrat vse kaj drugega,kot pa cerkev "pridiga".Pa tudi denarce zelo nerada daje od sebe,raje vidi,da ji ga dajejo drugi."jamra,da nima denarja;pa naj ne razkazuje toliko svojega blišča,pa bo.
    Skratka,namesto raznih "stresov",bi bolj potrebovali kakšnega novega Lutra,da bi počistil malo in cerkev napravil spet tako,da bi bila vernikom za dober(neslab,kot sedaj) vzgled,jim dajal res tisto,kar potrebujejo,ne pa samo zahtevala,jih zavajala(sama krši svoje osnovne zakone),ter se predstavljala za edino zveličavnost na tem svetu ter se predstavljala,da je edina prava predstavnica edine prave vere.
    Abusus optimi pessimus.(duhovniki bodo razumeli,kaj sem želel povedati).

  31. lojs ponedeljek, 28.04.2008 ob 20:28

    Pedofili nikakor nočejo odnehati! Upam lahko samo, da bodo starši in politiki toliko pametni, da jim ne bodo več nasedali in da ne bo prišlo do takega stanja kot v Ameriki. Mogoče pa se to dogaja!

  32. Hribovec torek, 29.04.2008 ob 07:36

    Primerno bi bilo edino, da bi uvedli v šolah predmet:''Kako se ubraniti pedofilskih fajmoštrov!''
    Verouk je za v farovž in nikakor ne spada v posvetno šolo. Kaj se približujemo talibanskemu enoumju??

  33. graff torek, 29.04.2008 ob 08:21

    tisti, ki si bo kljub dejstvu, da je z ustavo RS cerkev ločena od države, upal prisiliti mojega otroka k verouku v šoli, bo nosil strahotne posledice. Prvič, zadnjičl.

  34. dimnikar torek, 29.04.2008 ob 10:09

    verouk v solah: konec civilne druzbe???

    Seveda, ce poucujejo duhovniki, nekoliko mileje, ce laiki.
    duhovnikom bi bilo treba verouk v solah PREPOVEDATI.
    Bokotirati bi bilo treba posiljanje otrok k verouku, s to klerofasicticno jansevisko oblastjo je pac tako, proda se hudicu, da ostane na oblasti in duhovscina si s svojo lazno etiko za druge in nemoralo koplje grob!

    posiljevati ljudi v imenu Boga je najhujsi zlocin nad bogom samim in nasimi otroki.
    pameteni ljudje bi morali na ulice in jim povedati, lazite sami sebi, ne nam, farizeji bogatih in debelih zadnjic!

  35. dimnikar torek, 29.04.2008 ob 10:12

    verouk, pravica staresv???
    verouk, nacin pranja mozganov vas, farjev!!! in dodatnega zasluzka.
    SAMO ZA DENAR SE VAM GRE, FARIZEJI!!

  36. Nack torek, 29.04.2008 ob 11:15

    "Z izrabljanjem verskega prepričanja, ki je bilo v naši preteklosti preveč povezano s politično-strankarsko opredelitvijo, je pritegnil okupator en del naroda s precejšnjim številom duhovnikov tako, da ga je vodil v boj proti drugemu delu, ki si je takoj v začetku okupacije zastavil nalogo boriti se do kraja proti okupatorju, osvoboditi našo domovino in prispevati znaten delež k velikanskemu naporu zaveznikov, da se stre fašistično nasilje med narodi Evrope in vsega sveta. Kot je pokazalo ravnanje katoličanov in njihov z nekatoličani združen odpor proti fašističnemu zavojevalcu v drugih deželah, je bila v tem primeru neosnovana razlaga papeževih besed, na katere so se pri nas sklicevali zagovorniki tega početja".

    Odlomek iz pisma škofa Vovka

  37. JEŽEK torek, 29.04.2008 ob 11:17

    7. člen USTAVE Republike Slovenije

    Država in verske skupnosti so ločene.
    Verske skupnosti so enakopravne; njihovo delovanje je svobodno.
    Zanimivo. Visoki crkveni dostojanstveniki želijo kršiti našo USTAVO. Ddelovanje, ki ga napoveduje cerkev je proti ustavno in ob takih kršitvahbi moralo nastopiti javno tožilstvo, kot varuh Ustave. Vnašanje ene ideologije pa pomeni totalno poneumljanje naroda. Kam to pelje nam je znano iz zgodovine. Največje morije so namreč ustvarile med verske vojne in njihove posledice čutimo še danes. Molimo za mir in zdravo pamet cerkvenih dostojanstvenikov, ki želijo ponovno deliti državljane v prave in neprave oziroma naše in pogane.

  38. Nack torek, 29.04.2008 ob 11:22

    Stres naj si prizadeva za cerkveni davek (po svobodni izbiri) in potem bo videl koliko ovčic mu bo ostalo.

  39. andrejs torek, 29.04.2008 ob 12:58

    "Vnašanje ene ideologije pa pomeni totalno poneumljanje naroda. Kam to pelje nam je znano iz zgodovine. "
    To se nam dogaja od l.1945, ko je prišla na oblast komunistična partija.

  40. bruc torek, 29.04.2008 ob 13:44

    Edino na kaj lahko pristanem, da mojega otroka učijo o veri v okviru zgodovine in filozofije. Nič več. Če bo obvezen verouk, bom dosegel, da otrok ne bo šel k verouku. In naj me kdo poskusi preprečiti, ne bo se mu godilo dobro. Ko bo pa moj otrok enkrat šel od doma, pa lahko gre kamorkoli, takrat jaz več zanj ne odgovrajam. Dokler pa je še nezrel, pa v nobenem slučaju, ponavljam, nobenem, ne bo hodil h kakršnem koli pranju možganov in poneumljanju. Moj otrok bo vzgojen na znanstven način, budale iz njega že v otroških letih ne bodo delali. Ker delati budale je tisočletni cilj cerkve, da bi lahko take ovce nato slepo vodila in se bogatela na njihovi nuemnosti. Bo že prišel čas, ko bo cerkev morala vse vrniti kar so ji vernikui prepustili. Z zakonom je teba prepovedati darila cerkvi. S svojimi žulji pa tako ni nič drugega pridelala kot nekaj škafov vina in žganja. Seveda ne za posmrtne, ampak za čisto laične užitke. in takšna organizacija nam bo solila pamet!? Še enkrat jih bomo morali zapreti med njihove cerkvene zidove. Ker tale Stes je pa že preveč nesramen.

  41. Noricus torek, 29.04.2008 ob 13:55

    Tale g. Kvaternik naj najprej javno pove, kako skrbi za svojega izvenzakonskega otroka, koliko denarja mesečno prispeva zanj?Šole od znotraj pa upam, da tile farji ne bodo ugledali! raje jih poučujte o manipulacijah medijev, timskem delu in še čemu, verouk pa v šoli res nima kaj iskati!Amen.

Dodaj komentar

Za komentiranje morate biti prijavljeni.

Dnevnik.si