Prednost elektronske komunikacije pred tako imenovano polžjo pošto ni zgolj hitrost, temveč da sporočilo res (skoraj) vedno najde naslovnika, ne glede na to, kje tisti hip je. To je na nek način zelo osvobajajoče. Čakaš pomembno pošto? Ni treba čakati v zasedi za poštarjem. Pričakuješ pomemben klic? Ni ti treba čepeti ob telefonu doma. Žal to hkrati pomeni, da smo ves čas dosegljivi in vselej vsaj z eno nogo tudi v službi. Predvsem pa smo postali močno zasvojeni z elektronskimi napravami, zlasti telefoni.
Čeprav mnogi v pametnih urah vidijo predvsem športni pripomoček, sem sam v njih vselej videl orodje pobega iz odvisnosti od telefona, brez izgube tiste osnovne svobode, ki jo je telefon prinesel v primerjavi s polžjo pošto, žičnim telefonom in podobno staro komunikacijsko opremo. Na pametne ure lahko prejmeš elektronsko pošto, telefonski klic, SMS, niso pa tako priročne za obsesiranje nad družbenimi omrežji, spletno brskanje in drugo spletno zabijanje časa. Ker te stvari sicer vseeno kdaj hočeš, ura ni samostojna naprava, temveč dodatek telefonu. Problem v Sloveniji pa je, da uram ni bilo možno podeliti dovolj neodvisnosti od telefona.
Ista številka na več napravah
Če želiš v Sloveniji na uro prejeti sporočilo ali klic, moraš ob sebi imeti telefon, ki te stvari prejema in jih nato prek bluetootha pošilja na zapestje. Ni slabo, ampak človeku ne omogoča, da telefon pusti doma in se izogne skušnjavam telefonske odvisnosti. Nedavna napoved Telekoma Slovenije, da bo vsaj pri tem operaterju kmalu tudi v Sloveniji možno na pametno uro naložiti kartico eSIM z isto telefonsko številko, kot jo ima kartica SIM v našem telefonu, je torej žarek upanja.
Kako bo to delovalo? »Z rešitvijo enotne številke bodo lahko uporabniki svojo mobilno številko hkrati uporabljali na več napravah brez prestavljanja kartice SIM. Uporabnik se bo ob odhodnem klicu s katere koli svoje naprave predstavljal z eno mobilno številko, v primeru dohodnega klica pa bodo zvonile vse naprave hkrati. S prevzemom klica na eni napravi bodo druge naprave prenehale zvoniti in dohodni klic se bo označil kot sprejeti klic,« pojasnjuje Katja Šajnovič, direktorica razvoja poslovanja v Telekomu Slovenije.
Tehnološko hrbtenico storitve naj bi Telekom že integriral v omrežje, naročnikom pa bo storitev domnevno dostopna to jesen. Tedaj nameravajo sporočiti tudi dodatne podrobnosti. Verjetno tudi v zvezi s pribitkom k naročnini ob uporabi dodatne kartice eSIM z identično številko. So pa povedali, da bo storitev podpirala pametne ure znamk Apple, Samsung in Google. Hkrati bo možno isto številko uporabljati v tablicah.